Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:00:09 GMT

پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا کرج برتر استانی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۲۸۹۳

پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا کرج برتر استانی شد

در ارزیابی سالانه پژوهش سراهای استان البرز پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج با  امتیاز ۸۸۸ ، پژوهش سرای معلم ناحیه یک کرج با ۷۸۸ و پژوهش سرای باقرالعلوم شهرستان ساوجبلاغ با امتیاز ۶۶۵ رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

این مراکز در زمینه گسترش تفکر پژوهشی وپرورش ایده پردازی وخلاقیت ونوآوری در ذهن دانش آموزان فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهریار کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا با توجه به ارزیابی سالانه فرم وزارت آموزش و پرورش با کسب رتبه عالی به عنوان پژوهش سرای برتر استانی معرفی شد.
 این پژوهش سرا دارای آزمایشگاه های مجزای فیزیک ،شیمی، زیست شناسی، ریاضی و نجوم است.
وی با اشاره به اینکه تنها آزمایشگاه دانش آموزی نانو استان در سال۹۴ دراین پژوهش سرا راه اندازی شده است، یادآورشد: این مرکز به عنوان یکی از مراکز پژوهشی به ویژه درحوزه فناوری نانو و سلول های بنیادی توانسته است گام های موثری را در استعداد یابی و هدایت دانش آموزان مستعد بردارد.
کرمی ادامه داد: آزمایشگاه نانو این پژوهش سرا از سوی ستاد توسعه فناوری نانو به عنوان فعال ترین آزمایشگاه کشور نیز حائز رتبه برتر شده است.
 در این پژوهش سرا در طول سال تحصیلی به صورت هفتگی برای دانش آموزان کارگاههای پژوهشی - تحقیقاتی در حوزه فناوری نانو و سلول های بنیادی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در ارزیابی سال تحصیلی ۹۸-۹۷ شاهد رشد صددرصدی پژوهش سراهای دانش آموزی استان البرز در ارزیابی سالانه کشوری بودیم، یادآورشد: ارزیابی سالانه پژوهش سراهای کشور توسط دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت اجرا می شود .

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: این ارزیابی دارای شاخص ها و جداول ۲۳ گانه است که تمامی فعالیت ها و برنامه های پژوهش سراها را در بر می گیرد.

کرمی تصریح کرد: برگزاری جشنواره ها ، مسابقات علمی - پژوهشی در کلیه دوره های تحصیلی , ترویج علوم و فناوری های نوین از چمله سلولهای بنیادی ،پزشکی و باز ساختی ، زیست فناوری ، نانو تکنولوژی ، تشکیل انجمن های علمی وپژوهشی در حوزه های مختلف علوم پایه ، علوم انسانی , فنی و مهندسی از مهمترین شاخص های انتخاب این مراکز به عنوان پژوهش سرای برتر را تشکیل می دهد.

استان البرز دارای هشت پژوهش سرای دانش آموزی است.

 البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها البرز آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز آموزش و پرورش دانش آموزان البرز آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان زنجان گفت: بحث تامین مالی پروژه‌های نوآورانه و مجموعه‌های دانش‌بنیان وظیفه و رسالت توسعه صندوق‌های پژوهش کشور و در رأس آن‌ها صندوق نوآوری است.

بهزاد قاسمی شامگاه روز گذشته (چهارسنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جمع فعالان بخش آی‌تی استان زنجان که در محل جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع صندوق نوآوری استان زنجان در سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های فناوری و مراکز رشد ۲۷۰ میلیارد تومان خدمات مالی ارائه داده است که حدود ۱۰۰ میلیارد تسهیلات مستقیم بوده است. 

وی تصریح کرد: از این ۱۰۰ میلیارد ۳۳ درصد سهم شرکت‌های فعال در حوزه آی‌تی بود که امسال امیدواریم با همکاری ما بین صندوق و نظام صفی یارانه‌ای این عدد را قابل توجه کنیم.

او با اشاره به برنامه‌ها این حوزه، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال۲۷۰ میلیارد را به ۵۰۰ میلیارد برسانیم. سه منبع داریم که بتوانیم به شرکت‌های دانش‌بنیان یا عضو پارک، خدمات مالی ارائه کنیم که صندوق نوآوری و شکوفایی در راس آن‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان
  • ایتالیا هم زانو زاد: والیبال ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند