Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - موسیقی ما- ستاد برگزاری ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم، اسامی هیئت داوران مرحله رقابتی این دوره در بخش‌های مختلف را منتشر کرد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته فریدون شهبازیان، میلاد کیایی، افلیا پرتو، وارطان ساهاکیان، علی جهاندار، مظفر شفیعی، پری ملکی، معصومه مهرعلی، بهناز ذاکری، مزدا انصاری، پویان آزاده، رضا مهدوی، علیرضا چراغچی، بابک شهرکی، محمدرضا فیاض، حامد ابراهیمی، مجید ناظم‌پور، مجید واصفی و حسین فاضل اعضای هیئت داوران ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این هنرمندان بر اساس زمان‌بندی تعیین‌شده در سامانه جشنواره، به ارزیابی و داوری آثار می‌پردازند.
آراستگی ظاهر و آداب صحنه، کوک ساز، تکنیک و صدادهی (هماهنگی فنی در اجرا برای گروه‌ها)، تنظیم خلاقیت و نوآوری یا اجرای صحیح و نزدیک به اصل اثر، احساس در اجرا معیارهای داوری آثار شرکت‌کننده در مرحله رقابتی ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم اعلام شده است.
جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) از جمله رویدادهای حوزه موسیقی در بخش خصوصی است که در سال‌های اخیر با همراهی خانواده مرحوم همایون خرم آهنگساز فقید موسیقی ایرانی با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقایی و استفاده از نمونه‌ها و الگوهای موجود در هنر ایرانی برای هنرمندان گروه سنی زیر 18 سال توسط موسسه فرهنگی هنری رادنو اندیش با مدیریت بردیا صدرنوری و دبیری ناصر ایزدی در مجتمع فرهنگی هنری نور، بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و تالار وحدت برگزار می‌شود.
نوازندگان تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از 18 سال) با اجرای یکی از تصانیف و یا قطعات بی‌کلام 10 تن از استادان موسیقی ایران (استاد مرتضی محجوبی، ابوالحسن صبا، روح‌الله خالقی، مجید وفادار، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرم، حبیب‌الله بدیعی، پرویز یاحقی و اسدالله ملک) که به شکل رسمی عرضه شده، به‌صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی در این جشنواره شرکت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت

ایسنا/خراسان شمالی پیکر «عیسی قلی‌پور» معروف به «عیسی بخشی»، استاد چیره دست موسیقی مقامی خراسان شمالی امروز بر روی دوش اهالی هنر و مردم هنردوست خراسان شمالی تشییع شد و در خانه ابدی آرام گرفت.

 مراسم بدرقه خنیاگر و نغمه‌پرداز خراسان شمالی، ظهر امروز با حضور گسترده مردم، مسئولان و جامعه فرهنگی و هنری در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد، برگزار شد.

استاد عیسی قلی پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد.
وی متولد سال ۱۳۲۱ در روستای گودعلی سلاخ در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بجنورد و از آخرین بازماندگان بخشی‌های شمال خراسان است.

عیسی بخشی علاوه بر نوازندگی دوتار، خواننده قهاری نیز بود و به زبان‌های ترکی، ترکمنی، کرمانجی و کردی خراسانی آواز می‌خواند.
استاد قلی‌پور در جشنواره‌های بین‌المللی، ملی و استانی بارها خوش درخشیده بود و همچنین نشان درجه یک هنری را نیز دریافت کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • معرفی داوران دیدار سپاهان و استقلال خوزستان
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • معرفی فینالیست‌های والتر اسکات ۲۰۲۴
  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم