Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@23:06:40 GMT

هشدار هواشناسی درباره آبگرفتگی و کولاک برف

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۷۷۴۳

هشدار هواشناسی درباره آبگرفتگی و کولاک برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: فردا (۳۰ آبان ماه) بارش باران، برف و وزش باد شدید به همراه کاهش محسوس دما در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و کرمان پیش‌بینی می‌شود همچنین احتمال رگبار و رعد و برق در شرق هرمزگان، دریای عمان و سیستان وبلوچستان و احتمال تگرگ در جنوب سیستان وبلوچستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز جمعه (۱ آذر) نیز بارش باران و برف در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، بخش‌هایی از خراسان شمالی و شمال شرق آذربایجان شرقی دور از انتظار نیست همچنین طی روز شنبه (۲ آذر) بارش باران در استان گیلان و در ارتفاعات اردبیل بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، در این مناطق بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی و مه آلود شدن و اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی، کاهش دید و احتمال کولاک برف و وزش تندبادهای لحظه‌ای وجود دارد بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه و اتخاذ تمهیدات لازم توسط هموطنان و محافظت از تاسیسات و مراقبت از سیستم‌های آبیاری تحت فشار و تخلیه سمپاش‌ها توسط کشاورزان مناطق شمال شرق و شرق کشور توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی در اطلاعیه دیگری نسبت به وزش باد شدید و مواج شدن دریا در مناطق ساحلی و فراساحلی از اواخر امروز (۳۰ آبان) تا یکشنبه (۳ آذر) هشدار داده است.

بر اساس این اطلاعیه در مناطق ساحلی کشور طی این بازه زمانی ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر افزایش می‌یابد بنابراین لازم است که از تردد شناورهای سبک و صیادی اجتناب شود.

کد خبر 464489 برچسب‌ها آب و هوا - ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی