Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با بیان این‌که جایگاه تولید علم در دانشگاه‌های کشور به برکت سیاست‌گذاری‌های صحیح و اصولی کشور ارتقا یافته است، گفت: اما در کنار پرداختن به تولید علم و توسعه مرزهای دانش، باید به کارآفرینی، فن‌آفرینی و ایجاد ثروت در همه فعالیت‌های علمی دانشگاه توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن ولی زاده در نشست تخصصی زمینه‌های کاربردی تولید واکسن‌ها و داروهای نوترکیب در گیاهان با بیان این‌که تمامی مسائل و مشکلات کشور، راهکار علمی دارد، افزود: ایجاد علم، فقط به خاطر مردم و حل مسائل مختلف در حوزه‌های اجتماعی است که در این راستا دانشگاه باید برای تمامی مسائل و مشکلات اجتماعی راهکار ارائه بدهد.

وی با بیان این‌که کشور در شرایط یک جنگ اقتصادی قرار دارد، تاکید کرد: باید از منابع انسانی به صورت همه جانبه و شایسته استفاده کرد؛ هم‌چنین با برنامه ریزی مطلوب در بکارگیری فرهیختگان و نخبگان دانشگاه از طرح‌ها و پروژه‌های فن‌آفرین حمایت کرد که در این راستا باید درآمد و ثروت خود را به دانشگاه گره بزنیم.

ولی زاده در پایان از ابتکار ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری در خصوص توزیع مناسب امکانات و ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها و منابع موجود در آن‌ها برحسب تخصص اساتید و تحهیزات دانشگاهی مربوطه تقدیر کرد.

در ادامه دبیر علمی و اجرایی این همایش با بیان این‌که زیست فناوری از مهمترین فناوری‌های پیشرفته است، اظهار کرد: نیازهای کشور به فناوری‌های پیشرفته را باید از طریق توجه به پتانسیل‌های داخل کشور برطرف کرد و در راستای رقابت و کسب سهمیه از بازارهای خارجی نیز اندیشید.

محمد احمدآبادی بیان کرد: استفاده از فرصت‌های اقتصادی، پرهیز از موازی کاری‌ها و تلاش در راستای رفع موانع ایجاد شده از مهمترین اولویت‌های ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه فناوری‌های زیستی است.

وی ادامه داد: این ستاد جهت تسهیل در ارزیابی فعالیت‌های انجام شده توسط دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی_پژوهشی اقدام به تقسیم کار ملی و ماموریت محور نمودن دانشگاه‌ها و مراکز علمی_پژوهشی کرده است.

وی در خصوص اهداف کوتاه مدت و بلند مدت ستاد تشریح کرد: کشت بافت گیاهان چوبی و تولید نهال‌های عاری از بیماری و تولید واکسن‌ها و داروهای نوترکیب در گیاهان زراعی جزو اهداف ستاد از تقسیم کار ملی حوزه زیست فناوری است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، نشست تخصصی زمینه‌های کاربردی تولید واکسن‌ها و داروهای نوترکیب در گیاهان با همکاری ستاد فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور جمعی از اساتید، پژوهشگران حوزه علوم تکنولوژی و دانشجویان در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد

دانشگاه فردوسی مشهد، این رتبه‌بندی‌ها در بازه زمانی سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۲ میلادی و براساس رتبه و تعداد تولیدات علمی نمایه شده در پایگاه Web of Science در زمینه فناوریهای سبز به دست آمده است.

بر اساس این گزارش، فناوریهای سبز به فناوریهایی اطلاق می‌شود که تهدیدهای سلامت انسانی و محیطی را به حداقل رسانده و به کاهش اثرات زیست‌محیطی حاصل از فعالیت مجموعه‌های فناورانه کمک کند.

موسسه آنکتاد (UNCTAD) وابسته به سازمان ملل متحد، فناوری‌های سبز را به فناوری‌های پنل خورشیدی، برق خورشیدی متمرکز، زیست توده و سوخت زیستی، انرژی باد و هیدروژن سبز و وسایل نقلیه الکتریکی تقسیم‌بندی کرده است.

موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) نیز با اعلام این رتبه‌بندی، بر اهمیت بررسی و تحلیل جایگاه فناوری‌های سبز کشورهای پیشرو جهانی و اسلامی و نقش مؤثر آن در سیاست‌گذاری و بهبود وضعیت فناوری‌های سبز و تأثیر آن بر جامعه تأکید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است