Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:15:39 GMT

کسری بودجه انگلیس در بالاترین سطح ۱۰ سال اخیر

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۷۵۴۱

کسری بودجه انگلیس در بالاترین سطح ۱۰ سال اخیر

افزایش مخارج دولت در آستانه انتخابات باعث رسیدن سطح کسری بودجه انگلیس به سطح کم سابقه‌ای شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دفتر آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد که کسری بودجه این کشور در ماه اکتبر ۱۱.۲ میلیارد پوند بوده که بالاترین رقم ثبت شده در این کشور از سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شود. طبق اعلام دفتر آمار انگلیس، میزان استقراض دولت این کشور در هفت ماه نخست امسال ۴۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیارد پوند بوده که ۱۰ درصد بالاتر از رقم استقراض ثبت شده در طول دوره مشابه سال گذشته بوده است.

دولت محافظه کار انگلیس سال گذشته پس از حدود ۱۰ سال سیاست ریاضت اقتصادی تصمیم گرفت رویکرد انقباضی را برای تقویت رشد اقتصادی این کشور برگزیند. در حال حاضر مخارج دولتی در بخش بهداشت و درمان به بالاترین سطح ۱۵ سال اخیر خود رسیده است و به گفته سجاد جاوید- وزیر دارایی انگلیس- در صورتی که محافظه کاران در انتخابات زودهنگام ماه دسامبر پیروز شوند، رویکرد انبساطی دولت با قدرت ادامه خواهد یافت.

ویکتوریا کلارک- کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه " اینوستک"- گفت: کسری بودجه تنها نوک بیرون زده از کوه یخی است که بیانگر مشکلات زیاد مالی دولت است.

از سوی دیگر مهم‌ترین حزب رقیب دولت در انتخابات یعنی حزب کارگر وعده داده است در صورت پیروزی در انتخابات میزان مخارج دولت را تا سال مالی ۲۰۲۳-۲۴ به ۸۳ میلیارد پوند در سال برساند که نشان می‌دهد فارغ از نتیجه انتخابات، به احتمال بسیار زیاد شاهد افزایش روند کسری بودجه دولت انگلیس در سال‌های پیش رو خواهیم بود.

خبر بد دیگر برای دولت انگلیس در زمان افزایش کسری بودجه آن است که میزان درآمدهای مالیاتی دولت از محل شرکت‌های این کشور ۶.۲ درصد کاهش پیدا کرده که بیشترین کاهش ثبت شده در طول چهار سال اخیر است. با این حال میزان درآمدهای مالیاتی دولت در مجموع ۲.۴ درصد نسبت به سال قبل بیشتر شده است.

داده‌های مرکز آمار انگلیس نشان می‌دهد که علاوه بر مساله کسری بودجه، مشکل بدهی نیز در این کشور در حال حادتر شدن است به گونه ای که تا پایان اکتبر امسال، نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی این کشور به ۸۰.۴ درصد رسیده است که دو برابر نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی این کشور در زمان قبل از بحران مالی جهان در سال ۲۰۰۹ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۷۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد

آفتاب‌‌نیوز :

محمد جعفرزاده در گفتگو با ایسنا، از استقرار و خدمات رایگان ۱۷ مرکز شبانه روزی در سطح استان برای حیوان گزیدگی خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ هزار و ۸۵۸ نفر حیوان گزیدگی گزارش شده بود که در سال ۱۴۰۲ این آمار به ۶ هزار و ۷۳۷ نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گروه سنی زیر ۱۵ سال است، اظهار کرد: ۷۷ درصد حیوان گزیدگی توسط سگها، ۱۷ درصد مربوط به گربه ها، ۲ درصد توسط گاو و گوسفندان و ۴ درصد نیز توسط سایر حیوانات انجام می‌شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ۴۹ درصد حیوان گزیدگی توسط سگ‌های ولگرد و ۵۱ درصد نیز توسط سگ‌های دارای مالک صورت می‌گیرد، اما با توجه به اینکه سگ‌های ولگرد شهری و روستایی واکسیناسیون ندارند، گزیدگی این سگ‌ها بیش از اندازه خطرناک هستند.

جعفرزاده با بیان اینکه تاکنون مرگ انسانی ناشی از هاری در استان اردبیل گزارش نشده است و انتقال بیماری هاری بسیار نادر است، افزود: این بیماری در صورتی از طریق انسان به انسان انتقال می‌یابد که با عدم اطلاع پیوند اعضاء انجام شود.

این مقام درمانی و بهداشتی اردبیل با اذعان بر اینکه استان اردبیل جزو استان‌هایی با بروز بالای حیوان گزیدگی است، خاطرنشان کرد: بیماری هاری درمان ندارد. هم استانی‌ها در مواجه با حیوان گزیدگی از پانسمان و بخیه اجتناب نمایند و حتما محل حیوان گزیدگی را به مدت ۲۰ دقیقه با صابون و آب پرفشار شستشو دهند و سپس با محلول بتادین ضدعفونی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک