Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارت سوخت شارژ شد، آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس از فردا، نام نویسی طرح ملی مسکن در شهرهای جدید، رشد ۱۰۰ درصدی توسعه گلخانه‌ها در کشور، واریز اولین مرحله سوخت تاکسی‌های اینترنتی تا ۴ آذر برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز اول آذر به شرح زیر است:

کارت سوخت شارژ شد

سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری از ساعت 24 شب گذشته 30 آبان در کارت سوخت واریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان سهمیه بنزین برای سواری شخصی بنزینی 60 لیتر، دوگانه سوز 30 لیتر در کارت سوخت شارژ شده است.

 

بنابراین گزارش برای تاکسی بنزینی 400 لیتر، دوگانه سوز 250 لیتر و برای موتورسیکلت هم 25 لیتر بنزین واریز شده است.

 

همچنین سهمیه بنزین برای وانت کم مصرف بنزینی 200 لیتر، دوگانه سوز 60 لیتر، وانت پرمصرف بنزینی300 لیتر، دوگانه سوز 120 لیتر و آمبولانس هم 500 لیتر بنزیر است.

 

این گزارش می افزاید: این سهمیه بندی هم مثل قبل است فقط در مورد تاکسی دو گانه سوز 50 لیتر اضافه شد و خودروی بین شهری هم با احتساب شش روز گذشته که دریافت نکرده بودند 865 لیتر کارتشون شارژ می شود و برای خطی بین شهری دوگانه سوز هم با احتساب این شش روز 525 لیتر است.

 

زلزله شمال شرق کشور تخریب هایی در سازه های غیر مهندسی و غیر فنی ایجاد کرد

«علیرضا تابش» شب گذشته (پنجشنبه 30 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در زلزله آذربایجان‌شرقی خانه‌هایی که از طرح ویژه ما استفاده کرده بودند سالم مانده‌اند، گفت: زلزله اخیر شمال شرق کشور عمدتاً تخریب هایی در سازه های غیر مهندسی و غیر فنی ایجاد کرد.

 

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تا این لحظه طبق آمارگیری های انجام شده در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی حدود 3 هزار واحد احداثی و 1500 واحد هم تعمیراتی شناسایی شده است، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته اولین اقدام امدادی ما آوار برداری از واحدهای تخریب شده بود که حدود 700 واحد مشمول این طرح می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در آوار برداری های شتاب زده عمل نمی کنیم زیرا آوار برداری باید به گونه ای باشد که بخشی از مصالح و زیر ساخت های ساختمان ها قابل استفاده باشد، گفت: برای این امر هم ماشین آلات کافی به تعداد تقریبی 200 ماشین در محل مستقر کرده ایم .

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی آمادگی سرعت بخشیدن به آوار برداری وجود دارد، افزود: پس از آن هم باید عملیات احداث به سرعت انجام پذیرد.

 

آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس از فردا

محمدرضا کلامی اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته بالاخره مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص تخصیص شیر رایگان به مدارس استان های کمتر برخوردار وارد فاز اجرایی شد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت به برگزاری جلسات مکرر با انجمن صنفی صنایع لبنی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و کفت:در حال حاضر ۱۸۰ میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

به گفته وی فهرست مدارس این استان ها در اختیار انجمن صنایع لبنی قرار گرفته است و در این طرح دانش آموزان هفته ای دو تا سه بار شیر رایگان دریافت خواهند کرد.

 

ضریب خسارت رشته بیمه درمان، ۹۸.۶ درصد شد

بیمه درمان در داخل کشور به طور گروهی و خانوادگی صادر می‌شود که بیمه درمان سازمان‌های دولتی و بیمه درمان بازنشستگان از آن جمله هستند. همچنین بیمه‌نامه درمان برای مسافران عازم خارج از کشور (آکسا) که به طور انفرادی صادر می‌شود و بیمه درمان حجاج و زوار با پوشش هزینه‌های درمان و حادثه در هنگام مسافرت مشروط بر آنکه منشا بیماری و حادثه از داخل کشور نباشد نیز توسط شرکت‌های بیمه صادر می‌شود.

ضریب خسارت در صنعت بیمه از تقسیم خسارت واقع شده به حق بیمه عاید شده برحسب درصد بدست می‌آید. این ضریب نشان می‌دهد که چند درصد از حق بیمه‌ها بابت خسارت خطرهای تحت پوشش به بیمه‌گذاران پرداخت شده یا خواهد شد.

ذکر این نکته ضروری است که در محاسبه این شاخص، کارمزد شبکه فروش و هزینه‌های اداری-عمومی دخالتی ندارد اما هزینه ارزیابی-کارشناسی خسارت در آن لحاظ می‌شود.

بررسی آمارهای انتشار یافته در سالنامه بیمه مرکزی نشان می‌دهد که شرکت‌های بیمه در سال ۱۳۹۷ در مجموع ۹۸.۹۲۲.۹ میلیارد ریال حق بیمه از محل فروش بیمه درمان تولید کرده‌ و ۹۷.۵۴۵.۱ میلیارد ریال برای پوشش‌های آن خسارت پرداخت کرده‌اند. این رقم بدان معناست که ضریب خسارت رشته بیمه درمان در سال گذشته برابر با ۹۸.۶ درصد بوده است.

 

مالکان خودروهای عمومی نگران نباشند

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با توجه به مراجعه فراوان مالکان خودروهای عمومی به جایگاه های سوخت اعلام کرد: مالکان خودروهای عمومی نگران حفظ مانده سهمیه سوخت واریزی نباشند زیرا این موضوع طی چند روز آینده مورد بازنگری قرار گرفته و در صورت نیاز تغییرات لازم اعمال خواهد شد.


گفتنی است طی روزهای گذشته و با توجه به اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مبنی بر از بین رفتن سهمیه سوخت خودروهای عمومی در پایان هر ماه جایگاه های سوخت با صف های طولانی و مراجعه زیاد این خودروهای مواجه شده است.

 

نام نویسی طرح ملی مسکن در شهرهای جدید

حبیب‌الله طاهرخانی با اشاره به اینکه ۷۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید کشور ساخته می‌شود، گفت: ثبت‌نام این طرح در شهرهای جدید همزمان با استانی که در آن قرار دارند، انجام می‌شود.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زمین ساخت این واحدها در شهرهای جدید تامین شده است، افزود: فرآیند اجرایی ساخت واحدهای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید پس از ثبت‌نام متقاضیان آغاز می‌شود.

 

رشد ۱۰۰ درصدی توسعه گلخانه‌ها در کشور

«ولی اله بنی‌عامری» با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها برای کاهش مصرف آب در سطح کشور ضروری است، افزود: در طول ۶ سال گذشته با توسعه سطح کشت گلخانه‌ای در کشور بیش از ۹۰۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

وی اضافه کرد:  با توسعه حدود ۸ هزار هکتاری گلخانه ها در ۶ سال اخیر معادل تولید ۸۰ هزار هکتار در فضای باز به تولیدات کشور اضافه شده است.

افزایش دو میلیون و ۴۰۰ هزار تنی تولیدات گلخانه‌ای کشور

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور با اشاره به اینکه این توسعه برای بیش از ۸۰ هزار نفر به‌خصوص دانش‌آموختگان کشاورزی، کارآفرینان و کشاورزان، فرصت‌های شغلی جدید و اشتغال پایدار ایجادکرده است، تصریح کرد: با توسعه گلخانه‌ها از سال ۹۲ تاکنون، حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن به تولیدات گلخانه‌ای کشور افزوده‌شده است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان برنامه و بودجه کشور، صندوق توسعه ملی و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تخصیص و پرداخت تسهیلات بانکی به طرح ها و رسته فعالیت‌های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی از جمله طرح توسعه گلخانه‌های کشور، افزود: بر این اساس از محل اعتبارات بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ و مطابق با شیوه نامه پرداخت تسهیلات بانکی از محل اعتبارات مزبور تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 

واریز اولین مرحله سوخت تاکسی‌های اینترنتی تا ۴ آذر

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته جهت کنترل نرخ کرایه ها و حمایت از رانندگان تاکسی های اینترنتی، اولین مرحله از اعتبار سوختگیری این ناوگان حداکثر تا روز دوشنبه ۴ آذر واریز می شود.​

 

بر اساس اعلام ستاد پایش حمل و نقل، در ادامه نیز در راستای پرداخت هرچه سریعتر، سهم هر راننده بر اساس میزان پیمایش در انتهای دوره های ۷ روزه و به صورت هفتگی پرداخت می شود./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد راهپیمایی کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه هفته بسیج کتاب اصفهان مساجد وحدت سهمیه بندی بنزین اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!

به گزارش همشهری آنلاین، مثلا موقع بنزین زدن یکی از همین کارکنان جایگاه اصرار می‌کند که خودش برایتان بنزین بزند، یا درخواست می‌کند که کارت بانکی‌تان را به او بدهید تا پول بنزین را حساب کند و از همه شایع‌تر اینکه بخواهد به اصرار اکتان و محصولات مربوط به بنزین به شما بفروشد. البته این ترفندها دیگر لو رفته و بیشتر مردم از آن آگاهند. اما در تازه‌ترین اقدام، این افراد با جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت، بنزین موجود در کارت‌ها را خالی می‌کنند.

موضوع از این قرار است که مثلا شما حال و حوصله از ماشین پیاده شدن و بنزین زدن را ندارید و در نتیجه موقع سوخت‌گیری از خودرو پیاده نمی‌شوید و متصدی جایگاه هم از این فرصت استفاده می‌کند و کارت سوخت را از شما می‌گیرد و پس از سوخت‌گیری کارت را به شما تحویل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: کارت سوخت در بازار سیاه حواس جمع به پمپ بنزین بروید

تا این قسمت از ماجرا همه‌چیز عادی به‌نظر می‌رسد، اما وقتی برای سوخت‌گیری بعدی مراجعه می‌کنید، با کارت سوخته مواجه می‌شوید و تا بخواهید برای گرفتن کارت سوخت المثنی اقدام کنید و این کارت به دستتان برسد، امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد و هرماه بدون اینکه شما خبردار شوید کارتتان را خالی می‌کنند.

برای همین است که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بارها تأکید کرده که باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنید و با رعایت نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خودتان استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی به دیگران جدا خودداری کنید.

ضمن اینکه هر تخلفی که در جایگاه‌های سوخت دیدید را از طریق تماس با شماره۰۹۶۲۷ گزارش دهید که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع‌رسانی شود تا دیگران گول این کلاهبرداران را نخورند.

کد خبر 849397 برچسب‌ها سوخت - بنزین (کارت سوخت هوشمند) خبر مهم سهمیه بنزین سوخت - بنزین (پمپ بنزین)

دیگر خبرها

  • کشف ۲۷ میلیون لیتر بنزین قاچاق و توقیف ۴۰۰۰ خودروی شوتی در یک سال
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین