Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:03:20 GMT

علل تولد نوزاد نارس

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۵۸۳۲

علل تولد نوزاد نارس

ایسنا/همدان یک متخصص اطفال و کودکان در همدان گفت: نارسایی قلبی، ضعف سیستم مغزی، مشکلات خونی و گوارش تنها بخشی از مشکلاتی است که نوزادان نارس با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

دکتر محمدصادق صبا در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از مهمترین فاکتور ارزیابی سطح سلامت جوامع امروزی، آمار مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال بیشتر از دیگر سنین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عواملی که باعث تولد نوزاد نارس می‌شود، بیان کرد: استرس شدید مادر، سیگار کشیدن مادر، ابتلای مادر به فشارخون و دیابت و سابقه سقط مکرر در نارس بودن نوزادان تأثیرگذار است.

صبا با بیان اینکه نوزادان نارس با مشکلات خاصی پا به این دنیا می‌گذارند، خاطرنشان کرد: والدین می‌توانند وضعیت هوشی، توانایی حرکتی، ذهنی و جسمی کودک خود را بسنجند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان تصریح کرد: بعضی از روند بیماری‌ها مانند اختلالات مغزی غیرقابل درمان است و بعضی دیگر از بیماری‌ها قابل درمان هستند.

وی با بیان اینکه می‌توان با فرآیند درمان به‌خوبی از روند این بیماری‌ها دوری کرد، ادامه داد: این بیماری‌ها در سنین بالاتر مادران بیشتر رخ می‌دهد و می‌توان با مصرف دارو از به دنیا آوردن نوزادان نارس پیشگیری کرد.

صبا در پایان یادآور شد: می‌توان با رعایت اصول بهداشتی از سوی مادران و ارائه اطلاعات به آنها از نحوه بارداری سالم و چگونگی مراقبت از خود تا حد زیادی از تولد نوزادان نارس کم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نوزاد نارس مجمع خیرین سلامت نارسایی قلبی مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان

(تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان

دیگر خبرها

  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • مادر شهید «ابراهیم دادگری» در همدان آسمانی شد
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد