Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- استاندار مركزی گفت: مشارکت بخش غیر دولتی اعم از خیرین و تشکل‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر باید گسترش یابد و حضور این ظرفیت منجر به کاهش هزینه‌های دولتی و اثر بخشی اقدامات می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، استاندار مركزی، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط کلیه دستگاه ها به خصوص دستگاه های مقابله ای گفت: همه ما وظیفه داریم در برابر مواد مخدر مبارزه جدی نمائیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: خوشبختانه اقداماتی که در حوزه کاهش ورود و عرضه مواد مخدر در حال انجام است، سبب شده است که استان مرکزی برای هرگونه تحرک و فعالیت قاچاقچیان ناامن گردد و نگاه اصلی ما در عرصه مبارزه با مواد مخدر بر اجرای برنامه های کاهش تقاضا استوار است.
آقازاده با تشریح آثار و خسارات های ناشی از اعتیاد (اعم از اقتصادی، انسانی و....) در جامعه افزود: معتادان جزیی از جامعه و شهروندان این استان هستند و اقداماتی که توسط دستگاه ها به خصوص شهرداری و بهزیستی صورت می گیرد باید به سمتی برود که در فصل سرما و زمستان کسی به دلیل عدم داشتن سرپناه جان خود را از دست ندهد چرا که در غیر این صورت نتوانسته ایم کرامت انسانی و اسلامی معتادین را حفظ کنیم.
ایشان افزود: مشارکت بخش غیر دولتی اعم از خیرین و تشکل ها در امر مبارزه با مواد مخدر باید گسترش یابد و حضور این ظرفیت از جامعه نه تنها منجر به تقویت اعتماد عمومی در راستای درمان اعتیاد می گردد، بلکه منجر به کاهش هزینه های دولتی و در نهایت بهبود اثرپذیری و اثر بخشی اقدامات نیز خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ابراز داش: زنان به دلایل مختلف در برابر اعتیاد آسیب پذیرترند، از این رو باید توجه ویژه ای به زنان معتاد به خصوص در تأمین سرپناه و ارائه خدمات به آنان شود.
وی با اهمیت افزایش سطح آگاهی و اطلاعات خانواده ها گفت: اطلاع رسانی و آموزش مستمر خانواده ها به خصوص در اختیار گذاردن آگاهی لازم در خصوص مضرات مواد جدید می تواند گامی مثبت در عرصه پیشگیری از اعتیاد باشد.
همچنین در ادامه دبیر شورا گفت: وضعیت معیشت معتادین بی خانمان در دستوركار دبیرخانه شورا است و در این راستا براساس بازدیدهای شبانه از این افراد در فصل زمستان، در 2 سال اخیر شاهد مرگ و میر معتادین به این منظور نبوده ایم.
وی گفت: در راستای اجرای طرح یاری گران زندگی، تاكنون اقدامات خوبی توسط دستگاه های عضو شورا به خصوص آموزش و پرورش صورت گرفته كه این روند تا پایان سال ادامه دارد و امیدواریم شاهد افزایش آگاه سازی خانواده ها، نوجوانان و جوانان در برابر مواد مخدر و روان گردان ها باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تاکید استاندار گسترش مشارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۷۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه