Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@23:50:08 GMT

جلب مشارکت مردم لازمه توسعه اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۵۰۵۹

جلب مشارکت مردم لازمه توسعه اقتصادی است

دبیر نهاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی جلب مشارکت مردم و خیران را لازمه توسعه و رونق اقتصادی این استان دانست و گفت: با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی‌فرهنگی بستر تحقق این مهم فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی اکبر لبافی شنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان گناباد اظهار کرد: به رغم تجربه‌ طرح‌هایی مانند مشاغل خانگی، تسهیلات مشاغل خرد، بنگاه‌های زود بازده و کارگاه‌های تولید و اشتغال، به دلیل اینکه در آن‌ها مشارکت مردم کم یا سیاست‌ها از بالا به پایین و از سوی دولت و مسوولان اعمال می‌شد، نتایج قابل قبول نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از قوانین نظیر تامین اجتماعی و مالیات موانع توسعه اقتصادی هستند اما با اجرای طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی تحت عنوان مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به دنبال تلطیف این قوانین و جلب مشارکت مردم برای اشتغال و کارآفرینی هستیم.

دبیر نهاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیش از 100 معین اقتصاد مقاومتی در مناطق شهری و روستایی خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: با مشارکت معین‌های اقتصاد مقاومتی طرح «هر روستا یک معین یا هر تعاونگر یک روستا» در ۷۰ روستای استان در دست اجراست.

لبافی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان از اطلاعات مربوط به الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، معین ها، رقم سرمایه‌گذاری ها و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها آگاهی شوند.

وی با ارائه اطلاعاتی پیرامون نحوه کار با سامانه ثبت اطلاعات پروژه‌ها و اقدامات معین‌های اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد:

بعد از ثبت اطلاعات پروژه‌ها و اقدامات معین‌های اقتصاد مقاومتی در این سامانه، فرماندار هر شهرستان اطلاعات را تایید و به نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان ارجاع می‌دهد و در آن صورت امکان استفاده آزاد از اطلاعات پروژه‌های معین‌های اقتصاد مقاومتی برای آحاد مردم فراهم شده که بعد از تایید اطلاعات در سامانه ثبت اطلاعات مردم می‌توانند با مراجعه به سایت نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی از اطلاعات مربوطه مطلع شوند.

دبیر نهاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۶۰۰ کسب و کار کوچک و بزرگ تاکنون در سامانه نهاد اقتصاد مقاومتی وارد شده که تعدادی مربوط به گناباد است، یادآورشد: این شهرستان در اجرای طرح‌های عمرانی عملکرد خوبی داشته است.

 

 

بیشتر بخوانید: معین های اقتصاد مقاومتی باید به صورت مستمر به مردم گزارش عملکرد ارائه دهند برگزاری جشنواره ماهیگیری در مشهد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی دولت فرماندار مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بسترساز جهش تولید است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت به عنوان کارگزار نظام باید کوشش کند تا بستر جهش را با مشارکت مردم فراهم کند و یکی از اقدامات مهم در این بین مانع‌زدایی، جلوگیری از مداخلات بی‌معنای ادارات در حوزه تولید و باز کردن قفل و زنجیرها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید صولت مرتضوی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر، در مراسم «اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحدهای تولیدی نمونه کشور و اظهار کرد: هنر نزد مردان و زنانی است که شیره جان‌شان را مصروف اعتلای عزت انسانی می‌کنند.

وی بیان‌داشت: کار و تولید برای انسان شرف، عزت، اقتدار و ثبات است و بستر بالندگی وی را فراهم می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دستان توانمند بانوان ایرانی قابل ستایش، تقدیر و تشکر است، ادامه‌داد: دنیا بداند که زن در فرهنگ و تمدن اسلامی و در احکام و آموزه‌های دینی ما از منزلت بالایی برخوردار است و بر اساس آنچه که از قرآن آموخته‌ایم در آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد.

مرتضوی تصریح‌کرد: یکی از جلوه‌های پرهیزکاری، تلاش، توسعه اشتغال، دستگیری از نیازمندان و کوشش است.

وی با بیان اینکه حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اهمیت بسیار دارد، تاکید کرد: از مجموع ۱۶ میلیون و ۱۹۱ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، حدود سه میلیون و ۷۹۵ هزار نفر کارگر زن داریم و در حوزه‌های آموزش و پرورش، پرستاران و اساتید دانشگاه نیز زنان جز سرآمدان جامعه هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه‌کرد: در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد ما به سه دسته تقسیم می‌شود؛ اقتصاد دولتی که دایره شمول آن بخش از اقتصادی است که به اقتدار و امنیت ملی ما برمی‌گردد. بخش‌های دیگر نیز اقتصاد خصوصی و تعاونی است. تقریباً می‌توان گفت از منظر قانون اساسی باید بیش از ۸۰ درصد اقتصاد کشور در دست توانمند بخش خصوصی باشد.

مرتضوی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را به «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، اظهار داشت: رهبری فرمودند که جهش با رشد متفاوت است. یعنی یک حرکت بزرگ و خارق‌العاده که نشان از جهش و پرش داشته باشد و این کار نیاز به کوشش دارد.

وی بیان‌داشت: دولت به عنوان کارگزار نظام باید کوشش کند تا بستر جهش را با مشارکت مردم فراهم کند. یکی از اقدامات مهم که در این بین باید انجام شود مانع زدایی و رفع موانع تولید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح‌کرد: جلوگیری از مداخلات بی معنای ادارات در حوزه تولید، باز کردن قفل و زنجیرها نیز جز کارهایی است که دولت باید انجام دهد تا فرمایش رهبر معظم انقلاب به بهترین شکل انجام شود.

مرتضوی خاطرنشان‌کرد: ما به عنوان کارگزار دولت این آمادگی را داریم که دستان پرتوان کارآفرینان و کارگران را به گرمی در این حوزه بفشاریم.

وی افزود: موضوع دیگر مشارکت مردم است. جهش تولید بدون مشارکت مردم عملی نخواهد شد و اگر ما جهش تولید را به مردم بسپاریم، مفاسد و مشکلات اقتصادی پاک می‌شود، زیرا بخش خصوصی دلسوز سرمایه خود است و آستین همت بالا می‌زند و کار می‌کند.

در این مراسم از ۱۴ بانوی نمونه در واحدهای تولیدی با حضور وزیر تعاون تجلیل شد.

کد خبر 748730

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان