Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@13:26:26 GMT

چین و ژاپن اوراق قرضه آمریکا را فروختند

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۶۸۱۳

چین و ژاپن ۲دارنده بزرگ اوراق قرضه آمریکا در جهان، بخش بزرگی از دارایی خود را از اوراق قرضه آمریکا فروخته اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد:ژاپن که تا آوریل ۲۰۱۹ با افزایش ذخایر اوراق قرضه آمریکای خود، با پیشی گرفتن از چین، به عنوان برترین دارنده خارجی اوراق قرضه آمریکا در جهان شناخته می‌شد، تنها در ماه سپتامبر با فروش رقم قابل‌توجه ۲۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ میلیارد دلار از این اوراق، ذخایر خود را به ۱۱۷۴ میلیارد دلار کاهش داد. ژاپن به عنوان برترین دارنده خارجی اوراق قرضه آمریکا در جهان، ماه گذشته با فروش رقم قابل توجه ۲۸/۹ میلیارد دلار از این اوراق، ذخایر خود را به ۱۱۷۴ میلیارد دلار کاهش داده است.

این مساله برای سرمایه‌گذاران فوق‌العاده ترسناک است، چراکه حالا با وجود پایین آمدن نرخ سود اوراق قرضه آمریکا، هیچ‌کس حاضر به خرید این اوراق نیست و دولت این کشور برای جبران بدهی سنگین تریلیون دلاری خود با مشکل مواجه شده است؛ بنابراین فدرال‌رزرو مجبور است این اوراق را خریداری کند. آن‌ها این کار را مخفیانه انجام می‌دهند تا در بازار‌ها وحشت ایجاد نشود.

وام‌دهنده دوم به آمریکا، در فهرست بزرگترین دارندگان اوراق قرضه آمریکا، چین است که تا ماه ژوئن حدود ۱۰ میلیارد دلار از این اوراق را فروخته بود. پکن از سپتامبر ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۱۹، در کل ۴۳ میلیارد دلار از این اوراق را به فروش رساند.

در حالی که تنش‌های تجاری کاملا این اقدام چین را توجیه می‌کنند، اما اقدام ژاپن نشان می‌دهد که عامل دیگری در پشت پرده این گرایش وجود دارد.
با پایین آمدن نرخ سود اوراق قرضه آمریکا، هیچ‌کس حاضر نیست این اوراق را بخرد و دولت این کشور برای جبران بدهی سنگین تریلیون دلاری خود با مشکل مواجه شده است.

کارشناسان معتقدند که ۳ بار کاهش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در سال جاری و احتمال کاهش مجدد آن در آینده، سوددهی اوراق قرضه را به شدت پایین آورده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: چین ژاپن آمریکا اوراق قرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۶۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت

صادرات انواع محصولات کشاورزی تا پایان سال گذشته از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش ایسنا، حامد نجفی علمدارلو - قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: براساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگام زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات