Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال قلعه شاخانی در مراسم افتتاح این سالن پلاتو اظهار داشت: ساختمان پلاتو هنرستان دخترانه هنرهای زیبا سنندج با اعتبارب بالغ بر ۳ میلیارد ریال در مساحت ۲۱۰ مترمربع و با ظرفیت ۱۲۰ صندلی به بهره برداری رسید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه  تلاش هنرمندان تئاتر استان برای فروزان ماندن چراغ صحنه از حیث اجراهای عمومی در طول سال ماندگار است، عنوان کرد: با توجه به اینکه از برنامه های کوتاه مدت توجه به زیرساخت های فرهنگی است، خوشبختانه با استقبال استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، پایه ی بنیادی احداث ۸ پلاتو ویژه اجرای تئاتر در سطح استان شکل گرفت که با تامین اعتبارات تلاش می شود تا پایان سال شاهد بهره برداری از چند سالن پلاتو در کردستان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلعه شاخانی با تاکید بر حمایت و ارتقا تولیدات نمایشی استان بیان کرد:سعی شده علاوه بر حمایت های مستقیم مرکز هنرهای نمایشی از گروه های تئاتر دارای پروانه فعالیت از طریق انجمن هنرهای نمایشی ایران از محل اعتبارات استانی نسبت به حمایت از آثار فاهر نمایشی با هدف انتقال شور، نشاط اجتماعی و امیدآفرینی اقدام شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین گفت: نمونه بارز این مهم در اردیبهشت ماه سال جاری با حمایت از آثار نمایشی برگزیده جشنواره های اجرا شده استان در سال گذشته به ثمر نشست و در ادامه نیز از فعالیت مجدد گروه های نمایشی با سابقه در سطح استان و هنرمندان پیشکسوت نسبت به فراخور وسع حمایت شد.

وی به برگزاری سی امین جشنواره تئاتر استانی نیز اشاره کرد و افزود: جشنواره در راستای ارتقاء، تشویق و ترویج اجرای عمومی آثار نمایشی در سطح استان و با تأکید بر تولید نمایش هایی با مضامین انسانی و فاخر برگزار می شود.

قلعه شاخانی یادآورد شد: کشف و شناسایی استعدادهای موثر در پیشرفت تئاتر حمایت از گروه‌های نمایشی جهت تولید آثار ارزشمند و اجرای عمومی در سطح استان تعامل و همفکری هنرمندان جوان و پیشکسوت از اهداف برگزاری سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استان کردستان می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان خاطر نشان کرد: برای توسعه و پیشرفت تئاتر در استان لازم است انجمن هنرهای نمایشی و گروه های تئاتر با طرح ایده و خلاقیتی نو به سوی آغاز دهه چهارم این جشنواره همت گمارند.

46

کد خبر 1325100

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کردستان هنرمندان تئاتر باشگاه پرسپولیس بنزین ایالات متحده آمریکا سینمای ایران سهمیه بندی بنزین لیگ برتر نوزدهم مارک ویلموتس باشگاه استقلال تیم ملی فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۹۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری مازندران، راه یافتگان گروه‌های نمایشی به مرحله استانی جشنواره را معرفی کرد.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار "این صحنه خانه‌ماست" در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را: سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیات داوران، گروه‌های نمایشی: دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی: ناهید دادخواه از ساری – نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی: محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس- نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی: محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه- نمایش جادوی سیاه به کارگردانی: سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی: رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی