Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@21:59:50 GMT

خرما باعث راحتی زایمان می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۰۹۹۸۷

خرما باعث راحتی زایمان می‌شود

 یکی از آن‌ها خوردن خرما در طی بارداری است. خرما به دلیل پروتئین‌ها، فیبر و ویتامین‌هایی که دارد و همچنین مقدار چربی پایین می‌تواند باعث یک بارداری سالم و همچنین زایمان راحت شود. تحقیقاتی در این زمینه انجام شده است که نشان می‌دهد خوردن خرما در حاملگی باعث زایمان راحت می‌شود.

اما چگونه خرما باعث راحتی زایمان می‌شود؟ خوردن خرما به عنوان میان وعده باعث شروع زود هنگام درد‌های زایمان نمی‌شود، اما تحقیقات نشان می‌دهد که تاثیر مثبتی روی فرایند زایمان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تحقیقی در سال ۲۰۱۷ روی گروهی از زنان باردار انجام و نتایج آن در مجله «زنان و زایمان» چاپ شد. این تحقیق درباره تاثیر خوردن خرما در طول بارداری و همچنین راحتی زایمان بود.

این تحقیق روی ۱۵۴ خانم باردار انجام شد و محققان، خانم‌های باردار را به دو گروه ۷۷ نفره تقسیم کردند. گروه اول از هفته ۳۷ تا پایان بارداری روزانه هفت خرما خوردند و گروه دوم هیچ خرمایی را در طی بارداری مصرف نکردند.

نتیجه این تحقیق نشان داد گروه اول که هر روز خرما مصرف می‌کردند دچار درد زایمان زود هنگام نشدند و جدا از این موضوع در طی زایمان تعداد کمی از این گروه به هورمون اکسی توسین (هورمونی که باعث تولید انقباض‌های رحم می‌شود) نیاز داشتند. تنها ۳۷ درصد از زنانی که هر روز خرما مصرف می‌کردند نیاز به هورمون اکسی توسین داشتند این در حالی بود که ۵۰ درصد از زنان گروه دوم که خرما مصرف نمی‌کردند به هورمون اکسی توسین نیاز داشتند.

محققان معتقد هستند که میوه‌ها به ویژه خرما دارای هورمون اکسی توسین است که این هورمون رحم را برای انقباض‌ها آماده می‌کند و در نتیجه باعث راحتی در زایمان می‌شود.

نکته مهم در این تحقیق این است که هیچ ضرر یا نکته منفی درباره مصرف خرما در بارداری ثبت نشده است و اگر شما باردار هستید می‌توانید آن را به راحتی البته به مقدار مجاز میل کنید.


منبع: سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بارداری تغذیه خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اعلام این خبر گفت :بعد از تماس مددجو یک دستگاه آمبولانس از پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری ولی عصر (عج) به محل اعزام و زایمان با کمک کارشناسان فوریت‌های پزشکی در منزل انجام شد.
به گفته ی پژمان قرائیان مادر و نوزاد دختر با حال عمومی خوب به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت دامغان منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • چگونه یک تخت خواب دنج برای چیدمان رویایی بسازیم
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • میگل: ایران پادشاه فوتسال آسیاست اما به‌راحتی قبل نمی‌برد
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی