Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی واعظ گفت: مدرسه های علمیه پاسداران خط مقدم مرزهای اعتقادی هستند و در این مسیر باید طوری تقوا و علم کسب کنند تا به شبهات و پیرایه های ایجاد شده از سوی دشمنان پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیده نفیسه حسینی واعظ» امروز(پنجشنبه 7 آذر) در همایش طلیعه حضور ویژه 230 طلاب جدید الاورود مدارس علمیه خواهران استان گلستان با اشاره به جایگاه حوزه و ارزش و اهمیت آن اظهار کرد: هر کدام از اصناف اجتماعی برای رفع نیازهای بشر به وجود آمدند اما رفع نیاز تنها برای نیازهای مادی نیست و رفع نیاز معنوی بهتر از رفع نیاز مادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان ادامه داد: نیاز معنوی و نیاز به هدایت الهی برای جامعه بشری از نیازهای مادی بیشتر است و به همین دلیل خداوند پیامبران را برای انسان فرستادند تا مسئولیت خطیر دریافت پیام الهی و انتقال آن در سطح جامعه و اجرا و تحقق آن را برعهده بگیرند.

 

حسینی واعظ خاطرنشان کرد: لازم است در کنار صنف های مختلف برای رفع نیازهای اجتماعی، صنفی هم باشد تا نیازهای روحی را برطرف کند و وظیفه سنگینی که برای رفع نیازهای مادی و معنوی برعهده بگیرد را ما بر عهده داریم.

 

وی متذکر شد: امروز فضایی به نام مدرسه علمیه خواهران فراهم شده و البته در گذشته نیز بانوان عالم را داشتیم اما بعد از انقلاب اسلامی میدان برای تحصیل دینی بانوان به صورت رسمی باز شد و برای به دوش کشیدن این رسالت ابزاری را پیدا کردند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان بیان کرد: در سطح کشور 500 مدرسه علمیه خواهران وجود دارد و هزاران بانو در خط مقدم جبهه اعتقادی نقش آفرینی می کنند.

 

حسینی واعظ افزود: انسان در کنار ابزار باید تقوا داشته باشد و اگر کسی بدون تقوا وارد حوزه علمیه شود و صرفا مدرکی اخذ کند فایده ای برای جامعه ندارد.

 

وی تاکید کرد: امروز دشمن بعد از مبارزه با اسلام و تشیع به این مهم رسید که با مرز مادی نمی تواند به اهداف خود دست پیدا کند و مرزهای اعتقادی را بشکند لذا مدرسه های علمیه پاسداران خط مقدم مرزهای اعتقادی هستند و در این مسیر باید طوری تقوا و علم کسب کنند که بتوانند به شبهات و پیرایه هایی که توسط دشمن ایجاد می شود را پاسخ دهند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان تاکید کرد: دشمن هر چه در چنته داشته آورده و ما به عنوان سربازان امام زمان(عجل الله تعالی) و شاگرد مکتب امام صادق باید پاسخگوی تیرهای مسموم دشمنان نظام باشیم.

 

حسینی واعظ افزود: امروز دشمن برای نابودی ریشه اسلام و تشیع و خدامحوری از انحرافات دینی و خرافات استفاده می کند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته بسیج بسیج بسیج اغتشاشات اخیر در کشور اغتشاشات هفته بسیج کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد حسینی واعظ تقوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان ضمن تبریک به مناسبت در پیش بودن هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران، ارتقای وضعیت بصیرت دینی و انقلابی را یکی از وظایف این دفتر برشمرد و افزود: ارتقای بصیرت دینی یعنی شناخت دشمن، از این رو باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

وی از سپاه با عنوان یک مجموعه نظامی و از همه مهم‌تر مجموعه‌ای عقیدتی و مذهبی یاد کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف این مجموعه، حفاظت از مکتب اسلام و ارتقای بصیرت دینی و انقلابی آحاد جامعه است، از این رو معتقدیم سپاه پاسداران از جان و آبروی خود مایه می‌گذارد تا کشور در عزت و سربلندی بماند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها آماده جان‌فشانی در راستای حفاظت از کیان ایران اسلامی هستند، اظهار کرد: سپاه پاسداران به عنوان یک مجموعه نظامی از زمان شکل‌گیری نقش تأثیرگذاری را در عرصه‌های مختلف ایفا کرده و نشان داده است که به معنای واقعی کلمه، مولود انقلاب اسلامی است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه سپاه پاسداران در انجام وظایف ذاتی و محوله خود، همواره تفکر جهادی را سرلوحه برنامه‌ها و اهداف قرار داده است، خاطرنشان کرد: پاسداری و صیانت از هویت فردی و سازمانی، تعمیق بصیرت و معرفت دینی، تعمیق بصیرت سیاسی، ترویج اندیشه‌ها و سبک زندگی اسلامی و … از دیگر وظایف این مجموعه به شمار می‌رود.

بیگدلی با اشاره به اینکه سپاه مجموعه‌ای است که از دل جامعه برخاسته و همواره در کنار مردم خواهد بود، تصریح کرد: در هفته عقیدتی سیاسی شاهد برگزاری ۴۰۰ برنامه در زنجان خواهیم بود.

کد خبر 6089075

دیگر خبرها

  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • روستای فردو از افتخارات استان قم است