Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@04:31:35 GMT

تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۹۲۴۳

تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم

همدان _رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشورگفت :با همکاری وهماهنگی دستگاههای مسئولان تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم .

به گزارش قدس آنلاین ،سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور عصر پنجشنبه در افتتاح طرح های محرومیت زایی و طرح های بوسازی اظهار کرد باید همواره تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم. سردار سلیمانی گفت :تلاش خواهیم کرد در مواجهه با جنگ اقتصادی به خصوص رونق تولید و مبارزه با بیکاری با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مسوول، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با اشاره به اینکه نشانه‌های شکست دشمن مشخص است گفت: ملت ایران راهبرد نظام سلطه در جنگ اقتصادی را نیز با شکست مواجه کرد که این روند باید قدرتمندتر ادامه یابد. رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور با بیان اینکه باید در رونق تولید و مبارزه با بیکاری در سال آینده برنامه بلند و چابکی داشته باشیم خواستار توجه مسوولان امر به این مهم شد. سپاه خدمت به مردم را وظیفه اصلی خود می‌داند محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور  نیز با اشاره به تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی و کمک به مردم در اتفاقات مختلف به ویژه سیل اخیر در کشور گفت: سپاه خدمت به مردم را وظیفه خود می‌داند.

 زهرایی بیان کرد: امروز مفتخریم با حضور سردار سلامی، سردار سلیمانی و سردار ربیعی شاهد افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان همدان باشیم.
وی گفت: اگر امروز سپاه محرومیت‌زدایی را جزو برنامه‌های اصلی خود داشته و علاوه بر اقدامات انتظامی و امنیت‌زایی، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی را با حضور فرمانده سپاه دارد، نشان از توجه و اهمیت خدمت‌رسانی به مردم دارد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی در اتفاقات مختلف به ویژه سیل اخیر در کشور تاکید کرد: مصداق محرومیت‌زدایی به این معناست که سپاه به دنبال محرومیت‌زدایی نیست بلکه خدمت به مردم را وظیفه خود می‌داند.
وی از افتتاح ۶ هزار و ۱۵۵ پروژه در کشور همزمان با ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی خبر داد و گفت: این اقدام در راستای توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این راستا بوده است.
زهرایی با اشاره به افتتاح پروژهایی در زمینه‌های مختلف، آن را نماد همکاری بین نیروهای حاکمیتی و نیروهای بسیج و... در استان دانست و گفت: امروز پروژه‌هایی افتتاح می‌شوند که نشان می‌دهد کنار هم می‌توانیم گام به گام محرومیت‌زدایی را پیش ببریم.
وی حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه را نشان از توجه به موضوع محرومیت‌زدایی عنوان کرد و افزود: امیدوارم با تلاش جمع بسیجیان غبار محرومیت‌زدایی را بزداییم و پرچم انقلاب را به صاحب اصلی آن، امام عصر (عج) برسانیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گردهمایی بسیجیان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران

در برنامه صف اول آقای علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت حاضر شد و به سوالاتی پاسخ داد.

علی آبادی گفت: امروز اجلاس آفریقا را داشتیم و فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های کشور برای معرفی به بیش از ۲ هزار بازرگان و تاجر بین المللی برگزار خواهد شد و می‌تواند تبعات خوبی داشته باشد. اجلاس آفریقا با تعداد زیادی از مقامات ارشد سیاسی آفریقا به خوبی برگزار شد که می‌تواند تاثیرات خوبی در رفاه و اقتصاد کشور داشته باشد.

او افزود: آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای بازرگانان و تجار ما است. از جمله مهمترین این فرصت توسعه نیافتگی کامل آفریقا است. البته آفریقایی‌ها به صورت جامع برنامه‌هایی را برای توسعه پیگیری می‌کنند و در این برنامه فرصت‌های برای تجار ما وجود دارد. برای تحقق جهش تولید باید دروازه صادرات باز شود. خیلی از کالا‌هایی که تولید می‌کنیم به جهت اینکه بازار صادراتی ندارد، مجبور هستیم تولید را محدود کنیم. به عنوان مثال در لوازم خانگی رشد خوبی در کیفیت و کمیت داشتیم، اما همچنان در تهدید کالا‌های قاچاق هستیم.

وزیر صمت ادامه داد: از جمله چالش‌هایی که در آفریقا داریم، نبود زیرساخت است که البته این موضوع با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در توسعه زیرساخت حوزه‌های انرژی و حمل و نقل داریم یک فرصت محسوب می‌شود. نرخ رشد اقتصادی در آفریقا از متوسط جهانی بیشتر است و این به معنای فرصت است و ما باید از آن استفاده کنیم. تلاش می‌کنیم تا پایان امسال در تمام یا حداقل بخشی از کشور‌های آفریقایی که محوریت دارند، نمایشگاه‌های دائمی برای کالا‌های ایرانی را فراهم کنیم و همچنین به آفریقایی‌ها فرصت دهیم که در کشور ما پایگاه معرفی خود را داشته باشند. تراز تجاری ما با آفریقا کاملا مثبت است و رویکرد ما این است که واردات خود را نیز از آفریقا افزایش دهیم. تا پایان امسال تعداد رایزن‌های بازرگانی ما در آفریقا به ۱۲ مورد میرسد و تعداد مراکز بازرگانی به ۱۵ مرکز خواهد رسید.

او در خصوص چالش‌های توسعه تجارت با آفریقا گفت: مهمترین چالش‌ها رقبا هستند که تلاش می‌کنند پس از حضور ما در آفریقا با ابزار‌های مختلفی مانند تحریم جلوی این موضوع را بگیرند. برنامه وزارت صمت این است که میزان تجارت ایران اعم از صادرات و واردات نسبت به شرایط فعلی دو برابر شود.

علی آبادی افزود: باید ظرفیت‌های مالی و اقتصادی خود را به نفع صادرات بسیج کنیم و هر مانعی که در مسیر صادرات است را برداریم. ما به شرکت‌هایی اولویت می دهیم که صادرات محور و دانش بنیان هستند. شرکت‌هایی که حداقل ارزبری و بیشترین میزان ارزآوری را دارند. مشارکت مردم زمانی رخ می‌دهد که بتوانیم از سرمایه‌های خرد مردم استفاده کنیم.

او افزود: در حال تعریف پروژه‌هایی هستیم که بر اساس آنها بتوانیم صندوق‌های پروژه را تاسیس کنیم که مردم با سرمایه‌های خرد خود در پروژه‌های ملی مشارکت کنند. به زودی اطلاعیه‌ها در این باره منتشر خواهد شد. اگر بتوانیم این هدف را محقق کنیم، بخش مشارکت مردم در شعار سال را به معنای واقعی و الگوی تازه محقق کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند