Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که اگر مردم امکان بیان اعتراضات خود به برخی از سیاست‌ها را نداشته باشند، احساس می کنند کسی برای نظر آنان اهمیت و ارزش قائل نیست و این برخلاف قانون اساسی و اصول اسلامی است.

شهاب الدین بیمقدار در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ضروت فراهم کردن بستر مناسب برای شنیده شدن اعترضات مردم، بیان کرد: ما در طرحی این موضوع را با جدیت دنبال کردیم و در این طرح مکان‌هایی برای تجمع مردم و بیان اعتراضات آنان در شهرهای مختلف در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح در کمیسیون شوراها به تصویب رسیده و اکنون در نوبت صحن است. ما به دنبال این هستیم هرچه زودتر در دستور صحن قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در اصل ۲۷ قانون اساسی نیز به صراحت بیان شده که مردم حق بیان اعتراضات و انتقادات خود را دارند و باید بستر مناسب آن فراهم شود. شخص رئیس جمهور می توانست شخصا به وزارت کشور دستور دهد تا زمینه دستیابی مردم به این حق قانونی فراهم شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: زمانی که مردم امکان بیان اعتراضات خود به برخی از سیاست‌ها را نداشته باشند، احساس می‌کنند کسی برای نظر آنان اهمیت و ارزش قائل نیست. این امر باعث شکل گیری عقده‌هایی در دل مردم شده و زمانی که نتوانند در جایی مناسب حرف دل خود را مطرح کنند، تا فرصتی پیش می‌آید عده ای از گلایه‌های مردم سوءاستفاده کرده و موجی را به راه می اندازند.

وی در ادامه تاکید کرد: مجلس با جدیت این حق قانونی مردم را دنبال می کند. یکی از محورهای استیضاح وزیر کشور نیز عدم توجه و اجرایی نکردن اصل ۲۷ قانون اساسی و عدم فراهم کردن امکان شنیده شدن صدای مردم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراض قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری امام جعفر صادق علیه السلام در لنگرود

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام لنگرود با بیان اینکه این امام همام معارف شیعی را زنده کرد گفت: امام جعفر صادق علیه السلام در زمان خود با انحرافات فکری و بدعت‌گذاری‌ها مقابله کردند و میراث دار علم و دانش در جهان اسلام شدند.
آیت الله رضا رمضانی در خصوص اعتراضات اخیر نیز افزود:اعتراضات امروز در آمریکا با حضور گسترده دانشجویان و اساتید، نشان از بیداری وجدان بشری دارد و حمایت آنها از مردم مظلوم غزه، نمادی از اتحاد و همبستگی جهانی است.
وی گفت: وجدان بیدار بشری امروز در برابر جنایات غزه ساکت نخواهد کرد و همواره در جستجوی عدالت و صلح پایدار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ویسی قصد توهین نداشت/ دنبال ماندن در لیگ برتر هستیم
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق علیه السلام در لنگرود
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • شهروند خبرنگار انعکاس صدای مردم
  • اعتراض هواداران میلان به سیاست باشگاه؛ در سن سیرو هیچ صدایی شنیده نخواهد شد
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دنبال اعتراضات
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • شنیده شدن صدای انفجار در حومه دمشق