Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@22:47:56 GMT

دوچرخه‌ای که هر دو چرخ آن فرمان‌پذیر است!

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۵۱۸۱

دوچرخه‌ای که هر دو چرخ آن فرمان‌پذیر است!

اغلب فناوری‌ها برای آسان‌تر، ایمن‌تر و روان‌تر کردن زندگی به وجود آمده‌اند، اما می‌توان گفت این یکی صرفاً برای تفریح طراحی شده است. دوچرخه "هلیکس"(Helyx) به دوچرخه سوار امکان می‌دهد تا هم قادر باشد چرخ جلو را هدایت کند و هم بتواند چرخ عقب را فرمان دهد.

"هلیکس" به خصوص با پیچ و تابی که موقع سواری به خود می‌گیرد، عجیب و غریب به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قسمت جلویی آن کم و بیش استاندارد است، اما قسمت عقب آن برای اولین بار در یک دوچرخه است که پیچ و تاب می‌خورد و مثل چرخ جلو فرمان پذیر است.

بدنه این دوچرخه به شکل خمیده و برای تحمل بار تا 100 کیلوگرم طراحی شده است.

چرخ عقب این دوچرخه به وسیله زین و با حرکت دادن نشیمن‌گاه دوچرخه سوار تغییر جهت می‌دهد.

این دوچرخه به دوچرخه سوار امکان می‌دهد اگر دوست داشته باشد دوچرخه را معمولی براند یا در صورت دلخواه طوری براند که ناظران فکر کنند دوچرخه در حال خراب شدن و فروپاشی است.

در واقع این دوچرخه جالب ترکیبی از دو یک‌چرخه است که در سیرک‌ها دیده می‌شود.

"جیمز رابرتز" مبتکر این دوچرخه می‌گوید بدیهی است که این دوچرخه برای سریع راندن ساخته نشده است، بلکه یک نوع چالش است که افراد می‌توانند آن را تجربه کنند.

"هلیکس" می‌تواند توسط اعضای سیرک‌ها و افرادی که نمایش‌های خیابانی اجرا می‌کنند، استفاده شود.

هر زمان دوچرخه سوار بخواهد با عجله پیاده شود و دوچرخه را رها کند، چرخ عقب به راحتی قفل می‌شود تا خیال راکب از دزدیده نشدن دوچرخه راحت شود.

قیمت پیش بینی شده برای "هلیکس" 395 پوند انگلیس (510 دلار) است و تحویل آن قرار است از آوریل 2020 آغاز شود.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تکنولوژی دوچرخه دوچرخه هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ابراهیمی ظهر شنبه در همایش جهش تولید در دیمزارها گرامیداشت روز جهانی گندم و نان روستای امام‌قیس بروجن، اظهار کرد: در طرح ملی جهش تولید در اراضی دیمزار، سال گذشته ۳۰ هزار هکتار از اراضی در این استان تحت پوشش قرار گرفت.

وی افزود: پشتیبانی طرح جهش تولید در دیمزارها، برعهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری بود که شامل جذب پشتیبان، در اختیار قرار دادن ادوات کشاورزی، پرداخت جهت خرید ادوات و… هستند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جمع اعتبارات پشتیبانی این ستاد از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۲، یک صد میلیارد ریال بود.

ابراهیمی عنوان کرد: اراضی تحت پوشش در سال ۱۴۰۳ به ۶۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد و جمع ریالی مجموعه پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری که شامل تسهیلات، حضور کارشناسان در پهنه‌ها و خدمات سامانه‌ای است، به ۲۱ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 6089906

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • سلبریتی های مترو سوار؛ هالیوودی هایی که ممکن است آن ها را در مترو ببینید (+عکس)