Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@21:52:02 GMT

واکنش مایک پنس به انتشار گزارش استیضاح ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۶۱۲۱

واکنش مایک پنس به انتشار گزارش استیضاح ترامپ

مایک پنس روز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز افزود: آنچه که در کنگره همزمان با برگزاری اجلاس ناتو در لندن می‌گذرد، یک لکه ننگ است و مردم آمریکا خواستار آن نیستند.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: مردم آمریکا می‌توانند متن مکالمه تلفنی رئیس جمهوری ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین را بخوانند و خواهند دید که هیچ گروکشی در کار نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در این هفته هم از رئیس جمهوری زلنسکی شنیدیم که هیچ فشاری وجود نداشته است.

معاون اول ترامپ یادآور شد: من با رئیس جمهوری زلنسکی در لهستان دیدار کردم. من به جای رئیس جمهوری ترامپ در دیدار دو جانبه از پیش تعیین شده، حضور یافتم که به خاطر طوفان دوریان مجبور شد در آمریکا بماند.

پنس اضافه کرد: من آنجا بودم و درباره نگرانی رئیس جمهوری نسبت به فساد در اوکراین و فقدان حمایت اروپا صحبت کردیم، من برگشتم و با رئیس جمهوری درباره پیشرفت‌های حاصل شده گفت: وگو کردم که رئیس جمهوری زلنسکی در حال انجام مراحل قانونگذاری برای مقابله با فساد است.

وی اظهار کرد: زلنسکی می‌خواست اصلاحات را آغاز کند و ما از اروپایی‌ها خواستیم که از او حمایت کنند؛ تنها ۱۰ روز پس از آن نیز، رئیس جمهوری ترامپ تمام کمک‌های اوکراین را آزاد کرد.

معاون اول ترامپ مدعی شد: این تمام واقعیتی است که مردم آمریکا باید بدانند. من می‌خواهم بگویم که دموکرات‌ها در کنگره از سه سال پیش، تلاش خود را برای استیضاح رئیس جمهوری آغاز کردند.

پنس یادآور شد: در وهله نخست، گزارش تحقیقات رابرت مولر بود که نزدیک به ۲.۵ سال طول کشید و مشخص شد که هیچ تبانی و ممانعت از اجرای عدالت نبوده است و آن پرونده بسته شد.

وی افزود: اکنون آن‌ها بار دیگر تلاش می‌کنند و من فکر می‌کنم مردم آمریکا حقیقت را می‌بینند. من به سراسر کشور سفر و با گروه‌های مختلفی درباره آنچه در اقتصاد ما و فرصت بزرگی که ایجاد شده است، صحبت کرده ام. من از آن‌ها حمایت فوق العاده‌ای از رئیس جمهوری را شنیدم.

معاون اول رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: این اقدام (کنگره) نه تنها برای انجام آن شرم آور است بلکه برای انجام ندادن برخی کار‌ها هم ننگ آور است؛ لوایحی همچون پیمان یو اس ام سی‌ای (میان آمریکا، مکزیک و کانادا) که تقریبا ۲۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد می‌کند، همچنان در انتظار قانونگذاری است چرا که آن‌ها تمام وقت خود را صرف تحقیقات بی پایان برای استیضاح رئیس جمهوری کرده اند.

پنس خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم مردم آمریکا می‌گویند که دیگر بس است و دموکرات‌ها باید انتخابات ۲۰۱۶ را رها کنند و به وظیفه خود در کنگره بپردازند.

کوین مک کارتی رهبر اقلیت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا هم در واکنش به گزارش منتشر شده از سوی آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات این مجلس گفت: آدام شیف رئیس کمیته استیضاح، به جمهوریخواهان اجازه نداد که قبل از انتقال پرونده استیضاح به کمیته قضایی، مدارکی ارائه دهند، با شهود تماس بگیرند یا احضاریه صادر کنند.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گزارشی ۳۰۰ صفحه‌ای از تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور منتشر و اتهام‌هایی علیه وی مطرح کرده است.

در این گزارش ترامپ متهم شده که از قدرت ریاست جمهوری برای تحت فشار قرار دادن «ولودیمیر» زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای تحقیق علیه «جو بایدن» رقیب انتخاباتی وی سوء استفاده کرده است.

ترامپ همچنین متهم شده که در تلاش‌های گسترده برای کارشکنی در روند تحقیقاتی استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا و جلوگیری از دسترسی این مجلس به شاهدان و اسناد کلیدی مشارکت داشته است.

این گزارش که در واقع مبانی استیضاح ترامپ را تشکیل می‌دهد و قرار است فردا در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا بررسی شود، تاکید می‌کند که ترامپ برای سوء استفاده از اهرم فشار ریاست جمهوری علیه اوکراین برای منافع سیاسی در انتخابات سال ۲۰۲۰ اشتیاق دارد.

رئیس جمهوری آمریکا متهم است که کمک نظامی به اوکراین و دیدار رئیس جمهوری این کشور با وی در کاخ سفید را مشروط به انجام تحقیقات مورد نظر ترامپ علیه بایدن کرده است.

انتظار می‌رود که این گزارش با توجه به اکثریت دمکرات‌ها در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در رای‌گیری عصر سه‌شنبه (به وقت محلی) تصویب شده و برای بررسی روز چهارشنبه کمیته قضایی ارسال شود.

کمیته قضایی با استفاده از این گزارش موارد نقض قانون اساسی توسط رئیس جمهوری آمریکا را تدوین و زمینه استیضاح ترامپ را آماده خواهد کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا از ترامپ دعوت کرده که در نشست‌های تحقیقات استیضاح و شهادت‌دهی شرکت و در صورت وجود شاهدانی دیگر، آن‌ها را به این مجلس معرفی کند.

ترامپ بامداد یکشنبه با اشاره به برگزاری نشست سران کشور‌های عضو ناتو در لندن که این هفته برگزار می‌شود، از همزمانی نشست‌های شهادت‌دهی مجلس نمایندگان با نشست ناتو انتقاد کرد.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا یک هفته به ترامپ مهلت داده تا مشارکت یا عدم مشارکت مشاور حقوقی‌اش را در جلسات بررسی استیضاح اعلام کند.

تیم حقوقی ترامپ می‌تواند با حضور در جلسات این کمیته شواهد خود را ارائه کرده و سوالاتی را از شاهدان بپرسد.

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که از شهادت‌دهی مقام‌های بلندپایه کابینه‌اش در تحقیقات استیضاح استقبال می‌کند، اما زمانی که تحقیقات در مجلس سنا آغاز شود.

ترامپ به اکثریت جمهوریخواهان در سنا و حمایت از وی دلگرم است و احتمال شکست استیضاح خود را در مجلس سنا زیاد می‌بیند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آنفولانزا روز جهانی معلولین انتخابات مجلس یازدهم لیلا واثقی علی اصغر پیوندی کودک آزاری سعید ملایی توپ طلا لیونل مسی معاون اول رئیس جمهوری آمریکا کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان تحقیقات استیضاح ترامپ اجلاس ناتو کنگره آمریکا استیضاح ترامپ آنفولانزا روز جهانی معلولین انتخابات مجلس یازدهم لیلا واثقی علی اصغر پیوندی کودک آزاری سعید ملایی توپ طلا لیونل مسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۶۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم


به گزارش تابناک؛ رویترز نوشت: جو بایدن در یک مناظره تلویزیونی گفت: من هستم، نمی دانم چه زمانی اما خوشحال می‌شوم که با او مناظره کنم.

این اظهارات واضح ترین اظهارات بایدن در مورد چشم انداز مناظره ریاست جمهوری بود. بایدن قبلاً متعهد به مناظره با ترامپ نبود و ماه گذشته گفته بود که این موضوع به رفتار رئیس جمهور سابق بستگی دارد. ترامپ که پیش از پیروزی در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته از مناظره با رقبای خود امتناع کرد، در هفته‌های اخیر بایدن را به چالش می‌کشد تا با او درگیر شود و به او پیشنهاد داده است که «در هر زمان و در هر مکان» با او مناظره کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس در اوایل ماه جاری، بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده ۴۱ به ۳۷ درصد نسبت به ترامپ برتری دارد.

گفتنی است بایدن و ترامپ در دو مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با یکدیگر روبرو شدند.

 

شفقنا

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر