Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جامعه معلولین خراسان رضوی گفت: در بسیاری از مواقع مناسب‌سازی نیازی به امکانات خاص و ویژه‌ای ندارد، اما همینکه صحبتی از مناسب‌سازی برای افراد معلول به میان می‌آید، گمان می‌کنیم باید کار سخت و آنچنانی انجام داد، اما با ساده‎ترین امکانات و اقدامات نیز این مناسب‎سازی‌ها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد ایمانی‌راد، مدیرعامل جامعه معلولین خراسان رضوی، شامگاه گذشته، 12 آذرماه در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولین که با حضور مسئولان و شخصیت‌های استانی در مؤسسه توانبخشی همدم برگزار شد، با بیان اینکه همه ما با بخشی از مشکلات معلولین در سطح جامعه مواجه هستیم و آن را با تمام وجود احساس می‌کنیم، اظهار کرد: تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان در پایان سال 96 نوید آن را به ما داد که بسیاری از مشکلات معلولان حل و یا کم خواهد شد که این خبر، موج شادی را در میان این دسته از افراد ایجاد کرد، اما علی‌رغم اینکه طی زمان 6 ماهه برای تصویب آیین‌نامه‌ها وجود دارد، متاسفانه اکنون پس از گذشت دو سال تنها سه آیین‌نامه تصویب شده و در نهایت هم منجر به این امر شد که بودجه مناسبی در این زمینه تخصیص پیدا نکند.

وی افزود: همچنین به دلیل بحران‌های سیاسی و بین‌المللی که ایران با آن درگیر بود و البته آغاز مجدد تحریم‌ها نیز باعث شد که نه تنها مشکل معلولان حل نگردد بلکه متأسفانه افزایش هم پیدا کند. البته با پیگیری‌های مکرر جامعه معلولان ایران و تلاش فراوانی از جمله مکاتبات متعدد و ارسال 500 نامه به مقامات مختلف، سران قوا، وزارتخانه، سازمان‌های دولتی و حکومتی، در نهایت منجر به این شد که آیین‎نامه‌هایی تدوین گردد و در نتیجه قانون در آخرین لحظات سال 97 بودجه‌ای را تصویب کرد.

عدم پرداخت بودجه تعریف شده‌ برای بهزیستی

ایمانی‌راد بیان کرد: با همه این اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته، بودجه تعریف شده نیز تاکنون به سازمان بهزیستی به عنوان متولی این امر پرداخت نشده و عملا اکثر مواد این قانون را غیر قابل اجرا نموده است و همچنین مواردی از این قانون با مقاومت برخی از سازمان‌ها مواجه شده که ارجاع آن، ما را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

مدیرعامل جامعه معلولین خراسان رضوی افزود: این در حالی است که مناسب‌سازی و سامانه‌های حمل و نقل شهری در سراسر کشور هنوز به قوای خود باقی مانده است. صداوسیما نه تنها به وظایف خود عمل نکرده است و نمی‌کند، بلکه در تولیدات خود نیز به وضعیت معلولان کم‌توجهی کرده و به تولید برنامه‌هایی می‌پردازد که دل معلولان را می‌آزارد، تمامی این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که امروز چهار ده از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و هنوز هیچ کار عملی در این راستا صورت نگرفته است.

وی تشریح کرد: روزگاری که ما در طی این سال‌ها گذرانده‌ایم بدین گونه بوده که در اوایل انقلاب بود که گفتیم هنوز اول انقلاب است و بگذاریم کشور از این وضعیت خارج شود و امیدوار بودیم که اوضاع خوب خواهد شد، سپس درگیر جنگ شدیم و گفتیم که باید توقعات خود را کم کنیم و با فداکاری اجازه دهیم مرزهای کشورهای اسلامی از دسترس دشمنان نجات یابد، جنگ تمام شد و مجددا گفتیم که دوران سازندگی است و قطعا پس از این اوضاع سر و سامان خواهد گرفت اما نمی‌دانستیم که باید چند صبح دیگری هم صبر می‌کردیم

ایمانی‌راد افزود: بالاخره به زمان کنونی رسیدیم که اکنون هم نمی‌توانیم چیزی بگوییم و البته هم نمی‌دانیم دغدغه مسئولان چیست. امروز معلولان به دلیل فشارهای اقتصادی در مضیقه شدیدی به سر می‌برند و در تهیه لوازم توانبخشی و بهداشتی که از ضروریات زندگی آن‌ها است، از تامین آن ناتوان شده‌اند که البته بسیاری از آن‌ها نیز با افزایش اجاره‌های مسکن مواجه بوده و به دلیل شرایط خاصشان برای تهیه مسکن مناسب با سختی‌های بسیاری نیز مواجه شده‌اند

مدیرعامل جامعه معلولین خراسان رضوی تصریح کرد: اکنون که قیمت حامل‌های انرژی با اهمیتی چون بنزین افزایش یافته است، باید گفت معلولانی که بدون خودروی شخصی خود امکان حضور در عرصه‌های اجتماعی و محل کار خود را ندارند، هزینه‌های مضاعفی را باید پرداخت کنند. اما آیا وقت آن نرسیده که افراد دارای معلولیت از قانونی که مختص آن‌ها تصویب شده بهره‌مند شوند؟ آیا وقت آن نرسیده که مسئولان ذیربط به صورت اصلی به اجرای قانون حمایت معلولان بپردازند و این افراد را در جامعه در اولویت قرار دهند

وی ادامه داد: آیا وقت آن نرسیده که از توامندی‌های والا و ارزنده آن‌ها در توسعه ایران اسلامی استفاده شوند و امکان حضور اجتماعی و مشارکت آن‌ها در تمام عرصه‌های جامعه و حوزه های تصمیم گیری فراهم شود؟ با همه این اوصاف از همه انجمن‌های حوزه معلولان در خواست داریم که از ادامه سعی و تلاش خود در جهت تحقق این قانون دست برندارند و از همه مسئولین می‌خواهیم که به حوزه معلولان اولویت داده و به خواسته‌های خاص این افراد به ویژه موارد زیر توجه بیشتری داشته باشند تا آینده روشنی را برای همه رقم زده شود

درخواست‌ جامعه معلولان

مدیرعامل جامعه معلولین خراسان رضوی با اشاره به درخواست‌هایی که جامعه معلولان از مسئولان دارند تاکید کرد: تعیین بودجه کافی جهت اجرای کامل قانون حمایت از معلولان و آیین‌نامه‌های آن، توسط دولت و مجلس برای سال 99 و اجرای دقیق و کامل تمام موارد و تبصره‌های این قانون در تمام قوا، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در سراسر کشور، از جمله درخواست‌های جامعه معلولان است

ایمانی‌راد افزود: انجام دسترس‌پذریری و مناسب‌سازی شهری و روستایی در سراسر ایران و نظارت انجمن‌های حوزه معلولان و افراد دارای معلولیت متخصص در این زمینه، اصلاح سامانه‌های حمل و نقل شهری و بین شهری در جهت انجام تردد آسان معلولان در سطح شهر و حضورشان در جامعه و همچنین انجام نیازهای شهروندی خود از دیگر درخواست‌های این قشر است

وی ادامه داد: فرهنگ سازی شایسته در جهت معرفی معلولان توانمند به جامعه و اصلاح نگرش‌ها و ذهنیت‌های غلط و ناروا به معلولان برای تسهیل فعالیت معلولان در سراسر کشور، تامین لوازم توانبخشی و بهداشتی مورد نیاز معلولان و انجام استانداردهای لازم در جهت تولید لوازم توانبخشی و بهداشتی با کیفیت در داخل ایران از طریق بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان و در نهایت هم تسهیل هرچه سریع تر حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت در جهت ایجاد شرایط ایده‌آل شغلی جهت کسب استقلال پایدار معلولان نیز اقدامات موثر دیگر در این حوزه است.

مدیرعامل جامعه معلولین خراسان رضوی تاکید کرد: امیدوارم بخشی از خواسته‌های خود را به گوش مسئولان رسانده باشیم، البته مسئولانی که بسیاری از این مشکلات و موارد را می‌دانند و به آن‌ها آگاهی دارند، اما ما هم سعی داریم که در هر محفلی که حضور پیدا می‌کنیم، فرصت را غنیمت شمرده و مجددا آن‌ها را یادآوری کنیم و پیگیر مطالبات معلولان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی اجتماعی معلولان روز جهانی معلولان مناسب سازی مشارکت بهزیستی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمن بعثی در هشت سال جنگ تحمیلی از همه طرف حمایت شد، اما غیرت و حماسه رزمندگان باعث شد تا دشمن ناکام بماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در همایش تجلیل از دست‌اندرکاران اردوی راهیان نور، اظهار کرد: جبهه پر از وقایعی بوده است که باید در خصوص لحظه به لحظه آن صحبت کرد، در یک طرف جبهه حق بود و در یک طرف دیگر تمام نیروی شیطان جمع شده بودند، صدام تنها نبود و شوروی آن زمان و کشورهای مرتجع عربی گوش به فرمان آمریکا بودند.

وی افزود: بلوک شرق و غرب هر دو تابع شوروی و آمریکا بودند، بیشتر امکانات جنگی صدام روسی و متعلق به شوروی سابق بود، تمام امکانات غرب از جمله توپ‌های فرانسوی علیه ایران استفاده شد، بلوک غرب به شدت روی این توپ و تانک‌ها تبلیغ می‌کردند، آمدند اما نتوانستند خودنمایی کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آن برهه هنوز سپاه به درستی تشکیل نشده بود، ارتش به درستی سامان پیدا نکرده بود، امکانات بسیار زیادی پشت صدام بود، حتی گفته بودند چند روزه تهران را می‌گیرند، اما اوج حماسه و غیرت باعث شد آنها پشت دیوارهای خرمشهر و آبادان متوقف شوند.

وی تصریح کرد: در اوایل انقلاب توپ و تانک امکانات وسیع نداشتیم، اما اراده افراد نفوذناپذیری را داشتیم، این اراده بی‌نظیر رمز پیروزی‌ها بود.

احمدزاده با بیان اینکه نسل کنونی باید امروز این حماسه‌ها را بدانند، خاطرنشان کرد: امروز مکان‌هایی که آغشته به خون شهدا هستند، مقدس هستند، در شلمچه شب و روزهای خاصی وجود داشت، در برخی مناطق لحظه‌ای نبود که در شدیدترین بمباران نباشد، این حماسه‌ها زیاد و گسترده است.

وی افزود: امروز این سوال پیش می‌آید چرا یک مکان مقدس می‌شود؟ باید گفت نقطه به نقطه این مکان‌ها آغشته به خون شهدا هستند، باید اثر معنوی این حرکات را ببینیم، این مکان‌ها اثرات مثبت بر روح و روان افراد دارد، کربلای ایران امروز روح انسان را صیقل می‌دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خطوط مقدم جبهه سراپا و سراسر مقدس است و اثرات معنوی دارد، در این مکان‌های مقدس حضور پیدا کنیم و دیگران را دعوت کنیم.

کد خبر 748764

دیگر خبرها

  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت