Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@20:47:28 GMT

مدیریت شهری هوشمند و کسب و کارهای استارتاپ‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۴۶۳۳

مدیریت شهری هوشمند و کسب و کارهای استارتاپ‌ها

شهردار کرج در صفحه اینستاگرام خود نوشت:‌ راه اندازی کسب و کار، افزایش سطح درآمد و معیشت خانواده‌ها، شاید جزو وظایف مدیریت شهری نباشد، اما بدون همکاری و همراهی، هیچ مسیری هموار نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی کمالی زاده در صفحه اینستاگرام خود آورده است:

«جهان تکنولوژی منتظر ما نمی‌ماند. این روزها اداره شهرها به روش سنتی کم کم رو به فراموشی می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌ مدیریت شهری هوشمند و کسب‌وکارهای نوپا (استارتاپ‌ ها) در حال تغییر چارچوب ذهنی و عملکرد ما هستند. ما نیز همسو با جامعه جهانی در شهرداری کرج تلاش داریم به این عرصه ورود کنیم و از منظری نو به مسائل شهر و شهروندی بپردازیم.‌

‌راه اندازی کسب و کار، افزایش سطح درآمد و معیشت خانواده‌ها، شاید جزو وظایف مدیریت شهری نباشد اما بدون همکاری و همراهی، هیچ مسیری هموار نخواهد شد. دیدار امروز با معاونت علمی ریاست_جمهوری و انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای در اختیار قرار دادن یکی از بناهای قدیمی شهر معروف به سینما آتلانتیک به مرکز نوآوری کاج (کارآفرینی اجتماعی)، با نظر به همین ضرورت انجام گرفت.

در این ملاقات که با حضور افرادی چون رئیس و تعدادی از اعضای شورای شهر کرج و رئیس کمیته امداد انجام گرفت، مقرر شد این سینما به مدت پنج سال در اختیار مرکز نوآوری کاج قرار گیرد.‌

‌معاونت علمی ریاست جمهور هزینه بازسازی بنا را پذیرفتند، شهرداری کرج نیز نسبت به تجهیز و حمایت از این مرکز متعهد شد.‌

‌با این اقدامات انتظار می‌رود ضمن توانمندسازی اقشار جامعه‌، آثار مثبت اجتماعی آن نیز به همه اقشار این شهر تعلق گیرد.‌ ‌همه این اقدامات انجام می‌گیرد تا بتوانیم از تجهیزات و امکانات موجود برای خدمات دهی بهینه به شهروندان بهره ببریم.»

کد خبر 399650

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری کرج استارتاپ کسب و کار کلانشهر شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۴۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند ممکن شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناروی آنا، «مدیریت و کنترل توزیع شده بر روی شبکه‌های مخابراتی» عنوان طرح پژوهشی بابک حسین خلج است که توسط بنیاد ملی علم ایران اجرایی شده است.

حسین خلج با مدرک دکتری تخصصی مهندسی برق - مخابرات - سیستم از دانشگاه استنفورد آمریکا درباره این طرح پژوهشی، توضیح داد: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش حجم اطلاعات در شبکه‌های مخابراتی به‌کارگیری بهینه و هوشمند ساختار‌های نوین بیش از پیش مورد نیاز است. بر همین اساس عملاً هیچ شبکه مخابراتی نمی‌توان یافت که بتواند بدون به‌کارگیری از این ساختار‌ها به‌صورت کارا سرویس ارائه کند.

وی افزود: در این طرح، یک کانال چند کاربره در نظر گرفته می‌شود که در آن قابلیت همکاری میان گره‌های شبکه وجود دارد. این شبکه از طریق یک شبکه وسیع‌تر به ساختار مرکزی شبکه متصل می‌شود. همچنین در این شبکه‌ها مشخصات بده بستان میان نرخ ارسال در کانال و بار ارتباطی در شبکه پشتیبان ارائه می‌شود.

این محقق ایرانی در ادامه بیان کرد: روش‌های متمرکز برای انجام همکاری، تمامی اطلاعات در یک گره تجمیع شده و گره مذکور به پردازش کل داده‌ها می‌پردازد. علاوه بر موارد گفته شده، کنترل از طریق این شبکه‌ها هم از اهمیت خاصی به‌خصوص در شبکه‌های نسل پنجم برخوردار است.

خلج اضافه کرد: در این طرح به بررسی ساختار‌های نوین به‌کارگیری شبکه‌های این حوزه پرداختیم. کاربرد‌های این حوزه به‌صورت زیربنایی، هم ساختار‌های ابری موبایل و هم ساختار‌های سلولی را که در نسل‌های ۵ و مابعد آن مطرح می‌شوند شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: با گذر شبکه‌های مخابراتی از ساختار‌های سنتی به ساختار‌های نوین که براساس قابلیت‌های انعطاف‌پذیری طراحی می‌شوند، نیاز به شناخت عمیق‌تر این شبکه‌ها  اهمیت ویژه‌ای یافته است و به‌ عنوان دو نمونه اصلی این نیاز حیاتی می‌توان به شبکه‌های موبایل نسل پنجم و شبکه‌های زیرساخت اشاره کرد.

وی در پایان اضافه کرد: ساختار‌ها و روش‌های پیاده‌سازی و تخصیص منابع در این ساختار‌ها متفاوت بوده و  برای تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی، نیاز به ابزار‌های جدیدی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • حضور ۴۰۰ مهندس ایرانی برای ساخت یک سد | جزئیات شاهکار مهندسان ایرانی در پروژه اومااویا سریلانکا | ویدئو
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند ممکن شد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند