Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک رضی منش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال حدود ۱۰۰ تن پسته در ۷۵ هکتاراز باغات پسته شهرستان اسکو  برداشت شده که تلاش می کنیم که ۳۲۰ هکتار نیز  به وسعت آن اضافه شود. 

وی افزود: پرورش پسته و نهال کاری اشتغال خوبی را در کنار رویکرد اقتصادی آن در شهرستان ایجاد کرده و در مجموع موجب کاهش مصرف آب کشاورزی در حد قابل قبولی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رضی منش همچنین با بیان اینکه در کاشت کلزا نیز مقام اول را در آذربایجان شرقی داریم، ادامه داد: امسال ۱۲۰۰ تن کلزا در شهرستان اسکو تولید شده و حدود ۶۵۰ هکتار به کاشت این محصول راهبردی اختصاص یافته است. 

اسکو قطب تولید گردوی آذربایجان‌شرقی است.

رضی منش همچنین اظهار کرد: چهار هزار و ۲۰۰ تن میزان تولید سالانه گردو در شهرستان اسکو است که اشتغال خوبی در منطقه ایجاد کرده و به عنوان محصول شناخته شده این منطقه به لحاظ کیفیت و کمیت مطرح است. 

فرماندار اسکو افزود: این مقدار محصول در یکهزار و ۲۴۰ هکتار سطح زیرکشت درختان گردوی شهرستان به عمل آمده و جزو محصول شاخص منطقه محسوب می شود که تلاش می کنیم فرآوری مناسب روی این محصول انجام شود و بسته بندی چشم نواز داشته باشد. 

رضی منش همچنین شهرستان اسکو را قطب تولید گل محمدی در آذربایجان شرقی اعلام و اظهار کرد: در تولید این گل در استان مقام نخست را داریم و سالانه جشنواره گل محمدی در روستای گردشگری «گنبرف» برگزار می شود. 

فرماندار اسکو ادامه داد: تولید گل محمدی در این شهرستان ۲ هزار و ۱۰۰ تن بوده که در ۷۰۰ هکتار کشت و به ثمر رسیده است. 

شهرستان اسکو با حدود ۹۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع است. 

برچسب‌ها پسته آذربایجان شرقی کشاورزی اسکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پسته آذربایجان شرقی کشاورزی اسکو پسته آذربایجان شرقی کشاورزی اسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی

آهنگری گفت: گندم به عنوان یک محصول عمده از زراعت در شهرستان ارزوئیه است و در سال زراعی جاری بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصول رفته و پیش بینی می‌شود، بیش از ۸۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد از کشت گندم در این شهرستان به گندم دوروم با کیفیت عالی برای کارخانجات ماکارونی کشور اختصاص دارد.

مدیر زراعت استان کرمان بیان داشت: برای افزایش عملکرد و نفوذ بذر رسمی به چرخه تولید در مزارع گندم در این شهرستان، ۱۸ هکتار مزارع بذری پرورشی، ۹۵ هکتار مزارع مادری و ۹۳۰ هکتار مزارع گواهی شده که ظرفیت تولید به ترتیب ۳۲ و ۳۸۰ و ۴ هزار ۷۰۰ تن را دارند، وجود دارد و محصول تولیدی به شهرستان‌های استان و حتی خارج از استان ارسال می‌شود.

 وی در ادامه گفت: شهرستان ارزوئیه با دارا بودن ۴۶ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی قابل کشت و قریب به ۵ هزار بهره بردار، اقلیم مناسب و خاک زراعی مطلوب، سالانه بیش از ۵۰۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و ۴۸۷ هزار تن محصولات زراعی، قطب مهم کشاورزی در شمال استان می‌باشد.

آهنگری گفت: بخش عمده تولیدات این شهرستان مربوط به محصولات زراعی است و در سال‌های اخیر در مجموع بیش از ۴۸۷ هزار تن انواع محصولات زراعی تولید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود