Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@11:19:45 GMT

بارندگی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد!

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۵۲۴۶

بارندگی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد!

بررسی‌های اخیر محققان به رابطه مستقیم بین زندگی در مناطق سرد و مرطوب و افزایش خطر ابتلا به سرطان اشاره کرده‌ است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سال‌ها پیش محققان دریافتند که قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش خورشید، نقش مهمی در ابتلا به سرطان پوست دارد. بررسی‌های اخیر محققان نشان داده است که میزان شیوع سرطان و مرگ و میر ناشی از آن در مناطق مختلف، بسیار متفاوت است و دلیل این تفاوت می‌تواند عوامل اجتماعی، اقتصادی، رفتاری، قومیتی و نژادی باشد، اما عوامل محیطی مانند آلودگی هوا نیز ممکن است در این موضوع تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی رابطه بین خطر ابتلا به سرطان، میزان بارندگی‌ها و شرایط آب و هوایی محل سکونت افراد، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف اطلاعاتی در مورد سرطان سینه، سرطان پروستات، سرطان ریه، سرطان تخمدان و سرطان روده بزرگ به دست آوردند. همچنین پژوهشگران به اطلاعاتی درمورد بروز سرطان، شرایط آب و هوایی و جمعیت مناطق مختلف دسترسی داشتند.

محققان عواملی نظیر سن، جنسیت، نژاد، سطح درآمد و جمعیت افراد سالمند را که ممکن بود بر آمار ابتلا به سرطان تاثیر بگذارد، در نظر گرفتند. نتایج بررسی‌های جدید نشان داد رابطه مستقیمی بین میزان بارندگی‌ها و افزایش شیوع انواع سرطان‌ وجود دارد.
به گفته محققان میزان شیوع سرطان در مناطق سردسیر در مقایسه با مناطقی که دارای آب و هوای گرم و خشک است، بیشتر بوده و می‌توان نتیجه گرفت که منطقه آب و هوایی، نقش مهمی در ابتلا به انواع سرطان‌ دارد. ارتباط مستقیم بین افزایش میزان بارندگی‌ها و افزایش شیوع سرطان، ممکن است دلایل زیادی داشته باشد؛ برخی محققان معتقد هستند کمبود ویتامین D ممکن است خطر ابتلا به بعضی سرطان‌ها را افزایش دهد.

زمانی که پوست انسان در معرض اشعه فرابنفش خورشید قرار بگیرد، ویتامین  Dتولید می‌کند. بنابراین ممکن است افرادی که در مناطق سرد و مرطوب زندگی می‌کنند بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به این نوع سرطان باشند. فرضیه دیگر در مورد سوخت و ساز بیش از حد بدن است. بدن انسان در آب و هوای سرد تحت تاثیر فشار متابولیکی قرار گرفته و تلاش می‌کند دمای خود را حفظ کند؛ این افزایش فشار ممکن است نقش مهمی در افزایش خطر ابتلا به سرطان داشته باشد.

نتایج این مطالعه در مجله Environmental Engineering Science منتشر شده است.

کد خبر 399838

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های پزشکی سرطان آب و هوا سرطان سینه سرطان پروستات سرطان ریه بارندگی افزایش بارندگی سرما شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جواد محجوبی مدیر عامل این شرکت گفت: در سال آبی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا امروز، ۱۰۹.۵ میلی متر بارندگی در سطح استان یزد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸.۶ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری بلندمدت ۲۷.۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این در حالی است که متوسط بارندگی کشور ۱۹۰ میلی متر بوده و استان یزد به لحاظ بارندگی رتبه ۲۷ را در بین ۳۱ استان داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: تفت با ۲۵۳.۲ میلی متر و بافق با ۶۶.۲ میلی متر بیشترین و کمترین بارندگی را به خود اختصاص داده اند. بیشترین آمار بارندگی در ایستگاه منشاد با ۳۹۸ میلی متر ثبت شده و کمترین میزان نیز مرتبط به بافق بوده است.

محجوبی با اشاره به تاثیر بارش باران بر کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی تصریح کرد: این بارش‌ها سبب پر شدن چشمه‌ها و قنوات می‌شود، اما نباید انتظار داشت که سبب بالا آمدن دائمی سطح آب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد ابراز کرد: با وجود بارندگی‌های خوبی که اتفاق افتاده است به دلیل افت بالای کسر حجم مخازن تجمعی، اثرات این بارش‌ها به صورت موقت است.

محجوبی گفت: در سطح استان یزد ۲۵ پروژه تغذیه مصنوعی با حجم ۲۷ میلیون متر مکعب وجود دارد که علاوه بر کنترل سیلاب، تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در پایان بر صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از برداشت‌های بی رویه از آبخوان‌ها و اجرای برنامه سازگاری با کم آبی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است