Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:11:07 GMT

اکنون همه ایسنا را به خوبی می‌شناسند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۲۹۳۹

اکنون همه ایسنا را به خوبی می‌شناسند

ایسنا/اصفهان رئیس اسبق جهاد دانشگاهی اصفهان گفت: فعالیت ایسنا اصفهان از یک اتاق زیر شیروانی و با کمترین امکانات آغاز شد و امروز به یکی از مراکز فعال و و پویای کشور تبدیل شده است.

علی محمد فزوه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا به صورت غیر رسمی کار خود را از آبان ماه ۱۳۷۸ به صورت غیر رسمی آغاز و در ۱۶ آذرماه همان سال رسمیت پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا باید یادی از علی منتظری و ابوالفتح فاتح از پایه گذاران ایسنا کنم که برای راه اندازی این خبرگزاری تلاش بسیاری کردند.

وی افزود: در گذشته و در آن زمان دو خبرگزاری بیشتر نبود، خبرگزاری جمهوری اسلامی که خبرگزاری رسمی دولت بود و دیگری دفتر مرکزی خبر که مربوط به صدا و سیما بود. بنابراین هر دو این خبرگزاری‌ها وابسته به دولت بودند و خبرگزاری غیر دولتی و حالت خصوصی در کشور وجود نداشت، ایسنا اولین خبرگزاری غیر دولتی بود که فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس اسبق جهاد دانشگاهی اصفهان با بیان اینکه خبرگزاری ایسنا در ابتدا به نام موسسه ایسنا فعالیت خود را آغاز کرد، تصریح کرد: ایسنا اولین جایی بود که برای پوشش اخبار کشور به صورت مستقل عمل می‌کرد و کسانی که وارد این مجموعه شدند، همه دانشجویان، افراد خلاق و بدون وابستگی به حزب با نهادی بودند.

فوزوه ویژگی‌های اصلی ایسنا را مورد اعتماد بودن برای مردم دانست و گفت: به یاد دارم زمانی بودجه خبرگزاری جمهوری اسلامی شاید ۱۰ برابر ایسنا بود، اما از نظر خروجی خبر همتراز و در پاره ای موارد ایسنا بیشتر بود، به نوعی قابل مقایسه نبود.

وی که از موسسان و پایه گذاران ایسنا در اصفهان است در خصوص امکانات و شرایط گذشته ایسنا، گفت: در گذشته امکانات بسیار کم بود. با همان امکانات بسیار کمی که از جهاد دانشگاهی داشتیم و تنها با یک نفر پرسنل فعالیت خبری ایسنا آغاز شد. یک ضبط صوت بزرگ داشتیم که همراه خودمان به برنامه‌ها می‌بردیم و بعد اخبار و مصاحبه‌ها را از روی نوار کاست پیاده می‌کردیم و بعد آن را یا به صورت دست نویس و یا تایپ شده برای تهران فکس می‌کردیم. این پروسه تهیه و ارسال و انتشار یک خبر ۲ یا ۳ روز به طول می‌انجامید.

رئیس اسبق جهاد دانشگاهی اصفهان ادامه داد: در واقع فعالیت ایسنا را از یک اتاق زیر شیروانی و با کمترین امکانات به صورت مستقل آغاز کردیم که امروز به یکی از مراکز فعال و و پویای کشور تبدیل شده است.

فزوه خاطرنشان کرد: بیشتر اخباری که در گذشته بر روی خروجی‌ها می‌رفت بیشتر انحصاری دو خبرگزاری دولتی بودند و بیشتر تحت تأثیر گرایشات سیاسی قرار می‌گرفتند. مردم نیز برای پیگیری اخبار به سمت خبرگزاری‌های خارج از ایران روی آورده بودند. کار جهاد به سرانجام رساندن کارهای روی زمین مانده بود و راه اندازی چنین فضایی یکی از اقداماتی بود که باید انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: هیئت مدیره‌ای که در ابتدا راه اندازی شد به دنبال خبررسانی سریع، صحیح و صریح بودند. در این مسیر تهدیداتی هم وجود داشت، اما سعی کردیم که خبرها را از کانالهای مختلف دریافت و کار کنیم. بع تمام برنامه ریزی‌هایی اولیه که برای ایسنا داشتیم، رسیدیم و بعد از خبرگزاری ایسنا این مسیر برای راه اندازی خبرگزاری‌های دیگر باز شد.

رئیس اسبق جهاد دانشگاهی اصفهان با بیان اینکه ایسنا یکی از مراکزی رسمی خبری مرجعی مورد اعتماد برای مردم است، تصریح کرد: طبیعی است که قدرتهای بیرونی و پشت پرده در این مدت به دلیل تنگ نظری‌هایی که داشتند موانعی در جهت تضعیف ایسنا ایجاد کنند .

فزوه در خصوص مقایسه زمان حال و گذشته ایسنا و وضعیت رسانه، گفت: شرایط حال با گذشته به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. استفاده از تکنولوژی‌های به روز و اینترنت در اطلاع رسانی خبری کمک بسیاری می‌کند، اما در گذشته مشکلات بسیاری داشتیم، به ویژه در بخش عکاسی خبری موانع زیادی داشتیم. در بسیاری مواقع نیز باید تلاش زیادی می‌کردیم تا ایسنا را به مسئولان و افراد بشناسانیم و توضیح دهیم که ایسنا چیست و فعالیت ما در چه ارتباطی است؟ اما اکنون همه ایسنا را به خوبی می‌شناسند و با آن در ارتباط هستند. در گذشته باید تلاش زیادی برای شناساندن ایسنا می‌کردیم.

وی بیشترین تأثیرگذاری خبری ایسنا را در جریان اسید پاشی ها در اصفهان دانست و گفت: ایسنا از نظر پوشش خبری در مورد قضیه اسید پاشی به خوبی و حرفه‌ای رفتار کرد، البته در این میان آسیب‌های زیادی هم به ایسنا وارد شد و  مشکلات زیادی برای این رسانه ایجاد کردند.

وی در خصوص توصیه به خبرنگاران، اظهار کرد: خبرنگاران و عکاسانی که در ایسنا هستند، بیشتر از روی عشق و علاقه کار می‌کنند و این اصلی‌ترین واقعیت قضیه است. باید محلی که در آن کار می‌کنند را دوست داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات بهترین‌های تاریخ در مهرآباد!

به گزارش "ورزش سه"، در آن زمان رضا عنایتی به پاسخ برنخاست، اما در پایان مرحله مقدماتی تورنمنت امیدهای آسیا در ازبکستان که ایران به واسطه دریافت کارت زرد بیشتر از دور مسابقات کنار رفت، این انتقاد مجددا به کادر تیم ملی وارد شد که چرا از عنایتی برای این پست استفاده کرده‌اند.

ماجرا تا آنجا پیش رفت که به نظر می‌رسید آقای گل فوتبال ایران تبدیل به یک مربی تاریخ مصرف گذشته در فوتبال ایران بشود، اما او در بازگشت به رقابت‌های باشگاهی با پیکان، این تیم بحران‌زده را از انتهای جدول بیرون آورد و با ارائه نمایش‌های قدرتمندانه به صورت کامل از خود اعاده حیثیت کرد.

عنایتی که حالا با افزایش سن عینک هم می‌زند و تیپ متفاوتی نسبت به گذشته دارد، دیروز در فرودگاه پیش از مسابقه حساس حذفی تیمش مقابل مس رفسنجان محرم نویدکیا را دید تا با هم خوش و بشی طولانی داشته باشند. این دو در سپاهان و در یکی از فصول منجر به قهرمانی با یکدیگر هم‌بازی بوده‌اند، اگرچه هویت عنایتی بیشتر با آبی‌ها تعریف شده است.

این مربیان می‌توانند در تیم منتخب تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران جای خاصی داشته باشند؛ یکی به عنوان بهترین هافبک و دیگری به عنوان بهترین گلزن که روی دستشان نخواهد آمد.

دیگر خبرها

  • تغییر باورهای ۳۰ سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است
  • واکنش مطهری به حضور یحیی در تراکتور / اینجا سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم و بیشتر کار کنم!
  • مطهری: در تراکتور سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم بیشتر کار کنم!
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • ملاقات بهترین‌های تاریخ در مهرآباد!
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • رافت: نیمکت پرسپولیس از استقلال قویتر است
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست