Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@22:55:35 GMT

عوارض خروج از کشور سال ۹۹ چقدر است؟ + جزئیات

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۷۳۴۶

عوارض خروج از کشور سال ۹۹ چقدر است؟ + جزئیات

رویداد۲۴ عوارض خروج از کشور در سال آینده ۲۶۴ هزار تومان اعلام شد.

بر اساس مفاد پیش بینی شده در لایجه بودجه ۱۳۹۹ عوارض خروج برای هر نفر برابر با ۲۶۴ هزار تومان است. عوارض خروج برای زائرین حج تمتع و عمره نیز برابر با ۱۳۲ هزار تومان تعیین شده است.

در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی عوارض خروج هوایی برای زائران عتبات عالیات جز در ایام اربعین ۴۵ هزار تومان و عوارض خروج زمینی و دریایی برای این دسته از زائران در ایامی جز ایام اربعین ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات مفاد عوارض خروج از کشور

در تبصره ۱۱ لایحه بودجه ۹۹ کل کشور که حسن روحانی آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، آمده است: در سال ١٣٩٩، عوارض خروج از کشور موضوع ماده (٤٥) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۸۷/۲/۱۷ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن برای زائران عتبات و مرزنشینان برای یکبار در طول سال براساس قانون بودجه سال ١٣٩٦ کل کشور مصوب ۹۵/۱۲/۲۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن أخذ می‌شود.

افراد مرزنشین موضوع این بند به کسانی اطلاق میشود که ساکن در روستا‌ها و شهر‌های مرزی هستند؛ بررسی و تأیید این موضوع براساس سامانه بانک اطلاعات مرزنشینان وزارت کشور مبتنی بر شماره ملی و کد پستی افراد مذکور خواهد بود.

همچنین زائران اربعین که از تاریخ چهاردهم شهریور ماه سال ١٣٩٩ تا دوم آبانماه سال ١٣٩٩ از مرز‌های زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج معاف هستند.

در جدول تعرفه‌های درآمد‌های موضوع جدول شماره ۵ آمده است:



تعرفه عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۹۹

طبق این جدول عوارض خروج از کشور برای هر نفر ۲۶۴ هزار تومان در نظر گرفته شده است. همچنین عوارض خروج زائران حج تمتع و عمره معادل ۱۳۲ هزار تومان و عوارض خروج زائران عتبات عالیات برای خروج از مرز‌های هوایی ۴۵ هزار تومان و برای مرز‌های زمینی و دریایی ۱۵ هزار تومان اعلام شده است.

بر اساس این لایحه، ارقام تعیین شده برای عوارض خروج مسافران و زائران برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفر‌های سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین مبلغ ۸۰ هزار تومان (البته در جدول نوشته شده چهارصد هزار ریال) از عوارض خروجی برای توسعه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص می‌یابد.





تعرفه عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۹۸

سال گذشته نرخ عوارض خروج از کشور ۲۲۰ هزار تومان برای سفر اول تعیین شده بود. همچنین اعلام شده بود که مبلغ ۴۰ هزار تومان نیز از محل این عوارض برای توسعه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری اختصاص می‌یابد. برچسب ها: رویداد24 ، عوارض خروج از کشور سال99 ، عوارض خروج زائرین ، لایحه بودجه ، لایحه بودجه99 سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عوارض خروج از کشور سال99 عوارض خروج زائرین لایحه بودجه لایحه بودجه99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند

 همایش سراسری «روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج ۱۴۰۳» امروز با حضور حجت الاسلام سید عبدالفتاح؛ نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مقدس قم برگزار شد.

در این همایش به صورت زنده و از طریق فضای مجازی روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج سایر استان‌ها حضور داشتند.

افزایش هفت کاروان به زائران خانه خدا با کاستن از تعداد خادمان

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این همایش گفت: نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج قرار دارند و در سال‌های اخیر تلاش شده است با کاهش تعداد خادمان و عوامل، زائران بیشتری به سرزمین وحی اعزام شوند.

وی با بیان اینکه با گذشت نزدیک به دو دهه از نام نویسی حج، شماری از افرادی که ثبت نام کرده بودند بدون آن که چشمشان به خانه خدا بیفتد از دنیا رفتند، افزود: در حج پیش رو کمترین نرخ اعزام خادمان و عوامل را نسبت به تمام دوره‌های گذشته حج خواهیم داشت و با کاستن از تعداد خادمان، تعداد هفت کاروان به زائران خانه خدا افزوده شده است.

سرپرست حجاج ایرانی ضمن تقدیر از تلاش دست اندرکاران برگزاری حج، تجدید نظر در برنامه‌های گذشته را با توجه به تحولات و شرایط روز ضروری خواند و گفت: هدف ارائه خدمات بیشتر از سوی خادمان است.

وی خطاب به حاضران عنوان کرد: زائرانی که سال‌ها در نوبت بوده اند اکنون مطالبه گر هستند، لازم است به مهمانان خانه خدا بیشتر سر بزنیم و به آنها محبت کنیم، زیرا ائمه هم اینگونه بودند.

حجت الاسلام نواب با اشاره با ارتقای سطح دانش و معلومات زائران نسبت به گذشته تصریح کرد: روحانیون کاروان‌ها شایسته است آگاه و به روز باشند و در انجام مسئولیتی که همگی به‌عهده داریم اخلاص را در اولویت قرار داده تا در دل زائران خانه خدا نفوذ کنند.

محاسبه هزینه‌های حج در خارج از کشور بر مبنای نرخ ارز خارجی

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه با تلاش دست اندرکاران حج و زیارت مبلغی به دلیل صرفه جوئی و یا عدم ارائه خدمات در کشور میزبان طی حج گذشته بازگردانده شده که به زودی به حساب حجاج واریز خواهد شد، ادامه داد: در کشور تصور بر این است که هزینه حج گران است در حالیکه هزینه‌ها در خارج از کشور بر مبنای نرخ ارز خارجی محاسبه می‌شود.

وی به شرایط امروز جهان اشاره کرد و گفت: این شرایط در سال‌های قبل وجود نداشت، وضعیت جهان امروز ملتهب است و آتش زیر خاکستر بین غرب و شرق هرازگاهی زبانه می‌کشد.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه دو عملیات بزرگ و تنبیهی «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» و پشتیبانی بی مهابای استکبار از نسل کشی مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها شرایط را پیچیده‌تر کرده است، افزود: برخی از کشور‌های آزاده که وابستگی خاصی ندارند از قضیه فلسطین و ملت آزاده آن دفاع می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود با خوانش انگاره‌های چند نظرسنجی گفت: ارزیابی روحانیون در حج در دو مدل انجام می‌شود یکی توسط رابطین و دیگری هم از طریق نظرسنجی اینترنتی که از حجاج انجام می‌شود و در اعزام‌ها تاثیرگذار است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان