Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاله‌های راه‌یافته به مرحله دوم شانزدهمین جشنواره نقد کتاب در  دو گروه اقتصاد و زبان‌وزبان‌شناسی توسط دبیرخانه این‌جشنواره معرفی شدند.

پیش از این‌ و طی روزهای گذشته، نامزدهای گروه‌های حوزه‌های «علوم تربیتی و روان شناسی»، «کلیات اسلام»، «قرآن و حدیث»، «فقه و حقوق»، «علوم اجتماعی»، «علوم سیاسی» و «ارتباطات» توسط دبیرخانه این‌رویداد فرهنگی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گروه اقتصاد، مقاله‌های نقدکتاب «توسعه اقتصادی» نوشته سیدحسین میرجلیلی، پژوهشنامه انتقادی متون، شماره ۱، فروردین ۱۳۹۷، نقدکتاب «دموکراسی: مقدمه‌ای بر انتخاب عمومی» نوشته هادی امیری و وحید مقدم، پژوهشنامه انتقادی متون، شماره ۹، آذر ۱۳۹۷، نقد و تحلیل کتاب «اقتصاد مقاومتی از نظریه تا عمل» نوشته فرهاد ترحمی و فاطمه بزاران، پژوهشنامه انتقادی متون، شماره۹، آذر ۱۳۹۷، نقدی بر «ترجمه جلد اول سرمایه» نوشته سیاوش فراهانی، نگاه نو، ش۱۱۷، بهار ۱۳۹۷ و نقدی بر کتاب «بهبود فضای کسب و کار و تحقق اقتصاد مقاومتی» نوشته حمید پاداش، محمد باشکوه اجیرلو و بهمن خداپناه، ، پژوهشنامه انتقادی متون، شماره۹، آذر ۱۳۹۷ به عنوان نامزدهای شانزدهمین جشنواره نقد کتاب معرفی شدند.

در گروه زبان و زبان­شناسی هم مقاله‌های «ارزیابی کتاب آموزش زبان انگلیسی پایه اول دوره متوسطه اول: «پراسپکت یک»» نوشته محمداحمدی صفا، شادی دنیایی و...، پژوهشنامه انتقادی متون، شماره۸، آبان ۱۳۹۷، «ارزیابی و نقد کتاب های درسی زبان انگلیسی پراسپکت و ویژن ۱ از منظر توانش ارتباطی بینافرهنگی و فرافرهنگی» نوشته حسن سودمند افشار و...، مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، شماره۲۱، بهار ۱۳۹۷، «آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان کم توان ذهنی، نقد برنامه، کتاب پایه هفتم و کتاب معلم» نوشته احمد رمضانی و پیوند میهن دوست، پژوهشنامه انتقادی متون، شماره ۸، آبان ۱۳۹۷، «بر صفه آموزه‌های نور: مروری بر ترجمه فارسی کفالایای مانی» نوشته محمد شکری فومشی، جهان کتاب، شماره ۳۴۹-۳۵۱، خرداد و مرداد ۱۳۹۷ جواز ورود به مرحله نیم نهایی را کسب کردند.

همچنین مقاله‌هایی «جهت داری فرهنگی زبان انگلیسی در فرایند جهانی شدن: بررسی و تحلیل محتوای کتاب‌های آموزشی اینترچنج» نوشته غلامرضا زارعی، محمود خالصی و حسین پورقاسمیان، زبان پژوهی، شماره ۲۹، زمستان ۱۳۹۷، «چند انتقاد واجب از فصل دوم کتاب رده شناسی زبان‌های ایرانی» نوشته سیّد احمدرضا قائم مقامی، گزارش میراث، شماره ۷۸-۷۹، بهار و تابستان ۱۳۹۶(انتشار زمستان ۱۳۹۷)، «درباره ترجمه فارسی کفالایا» نوشته سیّد احمدرضا قائم مقامی، گزارش میراث، ش ۷۷-۷۶، زمستان ۱۳۹۵ (انتشار بهار ۱۳۹۷)، «متن، من و مردم در تأویل های محمدتقی غیاثی» نوشته مازیار مهیمنی، پژوهشنامه انتقادی متون، ش۳، خرداد ۱۳۹۷، معرفی کتاب «تاریخ ترجمه» نوشته اسماعیل فرنود، نقدنامه زبان‌های خارجی، شماره ۱، ۲۰۱۸ و نقد و معرفی کتاب «نظام انطباق در زبان تاتی» نوشته راحله ایزدی‌فر و جهاندوست سبزعلی پور، پژوهش‌های زبان‌شناسی تطبیقی، شماره ۱۶، پاییز و زمستان ۱۳۹۷ نیز در گروه زبان و زبان­شناسی به‌عنوان نامزد این دوره از جشنواره شناخته شدند.

کد خبر 4793062 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره نقد کتاب نقد کتاب خانه کتاب ترجمه کتاب و کتابخوانی رایزنی فرهنگی ادبیات ادبیات جهان رونمایی کتاب تجدید چاپ برنامه تلویزیونی بازار نشر گردشگری ادبیات کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میراث فرهنگی نشر نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان این ماهنامه در تلاش است با نگاهی و رویکردی ژرف‌نگرانه به اخبار، رویدادها و شخصیت‌های فرهنگی و هنری استان گلستان پرداخته و محمل و جایگاهی برای معرفی آنان و نقد و تحلیل و بررسی آثارشان باشد. نگاه و رویکردی که شوربختانه در بسیاری از استانهای کشور و از جمله در استان گلستان نیز دیده می‌شود که صرفا  و بیشتر به بازتاب اخبار و رویدادهای سیاسی و با مرتبط به مسایل سیاسی می‌پردازند. اما در میان، اندک نشریات و رسانه‌های مکتوب هستند که می‌کوشند نقد و بررسی بومی از شخصیت‌ها و دستاوردهای بومی داشته باشند.

در تازه ترین شماره ماهنامه جرجان می خوانیم:

روی جلد: معرفی و خوانش زندگی و  آثار ایرج تنظیفی، بنیانگذار مجسمه‌سازی مدرن با فلز مس در ایران که در بهمن ماه سال گذشته بدرود حیات گفت.

هم‌چنین، مدیرمسوول در سرمقاله این شماره‌ی نشریه تحت نامِ «جهان خانگی و جهان اجتماعی» به این نکته می‌پردازد که ایرانیان در سال‌های گذشته خواسته یا ناخواسته دوگانه‌ای را ساخته‌اند که رفتارهای درون خانه و خانواده با رفتارهای بیرون از خانه‌ی آن‌ها، تفاوت‌های بعضا چشمگیری دارد.

در صفحه خبر پیام نوروزی نماینده ولی فقیه در استان و پیام استاندار گلستان به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳، منتشر شده است.

در صفحه نقد و نظر اما، یادداشت‌هایی با عنوان «شعار سال» منشور جهت‌دهی مسوولان به اولویت‌های کشور به قلم عبدالرسول جوادی بالاجاده و مبانی و وجوه حقوق شهروندی به قلم تهمینه صفرخانی را می‌خوانیم.

در دوصفحه‌ی «مشاهیر» این نشریه به معرفی هنرمند جهانی اهل گرگان استاد حجت‌الله شکیبا پرداخته است؛ یک معرفی پر و پیمان و خواندنی.

در صفحه‌ی ادبیات ماهنامه جرجان، سخنرانی دکتر مجتبی طالبی تحت عنوان لزوم تولید آثار ادبی ‌و هنری از اندیشه‌های شیخ اشراق منتشر شده است.

هم‌چنین در صفحه‌ی گردشگری، به قلم زهرا بهرامی خبرنگار باسابقه‌ی استان گلستان یادداشتی منتشر شده است با نام: ضرورت توسعه بازارچه‌های دایمی صنایع دستی در استان گلستان

و در صفحه آخر نیز اشعار چند تن از شاعران استان گلستان که در انجمن شعر گرگان عضویت و شعرخوانی دارند، منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • درآمدی بر روش‌شناسی رئالیسم انتقادی