Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش کیامرز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص افتتاح ایستگاه کوهسنگی خط دو قطار شهری مشهد، اظهار کرد: برای اتمام ایستگاه کوهسنگی که آخرین ایستگاه خط دو قطار شهری است، ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد افزود:  با توجه به اینکه یکی از خروجی‌های این ایستگاه در پارک کوهسنگی قرار دارد، اولویت زیادی برای حمل و نقل مسافر مخصوصا در روزهای پنج‌شنبه و جمعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص واگن‌های خط دو، بیان کرد: واگن‌های خط دو قطار شهری، از انتهای طبرسی تا شهید کاوه به طور کامل تامین شده است؛ واگن‌های حداکثری که ظرفیت آن‌ها پنج واگن متصل است و در هر جابجایی، ظرفیت ۸۰۰ مسافر را دارد. زمان انتظار، هفت دقیقه است که بر اساس تعداد مسافر، این زمان بیشتر نیز خواهد شد. 

کیامرز درخصوص وضعیت خط سه قطار شهری، گفت: این مسیر، محدوده پایانه امام رضا (ع) تا ایستگاه میدان شهدا که حدودا ۵.۲ کیلومتر است را شامل می‌شود؛ تمام  فشار کاری را روی این قسمت گذاشته‌ایم و برای این محدوده، به بودجه‌ تقریبا سه هزار میلیارد تومانی نیاز داریم. 

وی افتتاح این پروژه را سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرد و ادامه‌ داد: شهرداری مشهد به جد به‌دنبال تامین بودجه خط سه قطار شهری است و در حال حاضر نیز پیمانکار در این محدوده، در حال کار است. 

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با بیان اینکه ایستگاه کوهسنگی اولین ایستگاه مجهز به سازه تیر شیشه‌ای است، اظهار کرد: پارک کوهسنگی برای ما حالت نوستالژیک دارد و در این خصوص ورودی دسترسی به مترو را در این پارک، با طرح شیشه‌ای اجرا کردیم؛ تا به امروز در ایران تیر شیشه‌ای نداشتیم و این طرح هم زیبا و هم نوین است و تمام موارد استاندارد این سازه بررسی شده و بی‌خطر است.

وی در خصوص تاثیر افتتاح ایستگاه کوهسنگی بر افزایش تعداد مسافران، گفت: با افتتاح این ایستگاه، خط دو قطار شهری و مجموعه خط یک و دو کامل تکمیل می‌شود. با این حساب حداقل افزایش ۱۰ درصدی مسافر را خواهیم داشت. 

کیامرز ضمن اشاره به وضعیت ازدحام در واگن‌های خط یک، ادامه داد: طراحی واگن‌ها برای خط یک، ۱۲۰ دستگاه بوده است و از این طراحی، ۶۰ دستگاه خریداری شد. همزمان با اینکه می‌خواستیم ۶۰ دستگاه باقی‌مانده را خریداری کنیم، در سال ۹۳ مصوبه‌ای در دولت اجرا شد که هیچ شهری اجازه خرید واگن ندارد و دولت باید مستقیما خریداری کند.

کیامرز افزود: از سال گذشته با تلاش های  شورای شهر و شهرداری مشهد قرار بر آن شد تا ۶۰ دستگاه باقی مانده را از طرح خرید دولت جدا و خود برای خرید آن اقدام کنند، در این خصوص به نتایج خوبی رسیدیم و امیدواریم سال آینده خودمان بتوانیم این تعداد دستگاه را خریداری کنیم.

کد خبر 4793428

منبع: مهر

کلیدواژه: قطار شهری مشهد مراسم افتتاحیه انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه ویروس آنفلوانزا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از تکمیل پروژه عمرانی احداث پل صاحب روضات خبر داد و گفت: این پل موجب دسترسی خیابان صاحب‌روضات به خیابان بهستان و کاهش ترافیک پل‌های جهاد و صمدیه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اصغر کشاورزراد اظهار کرد: مدت زمان قرارداد برای اجرای پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح صاحب روضات ۸ ماه تعیین شده بود که با کار جهادی و همت دست‌اندرکاران، این پروژه عمرانی در مدت پنج ماه احداث و آماده بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به بعضی از اطلاعات فنی این پروژه افزود: این پل ۳۲ متر در ۳۰ متر شامل دو خط رفت و برگشت است، همچنین ۱۱۴ عدد تیر پیش ساخته، ۲ عدد کوله هر کدام به‌طول ۳۰ متر، ۷ عدد ستون در محور وسط به ارتفاع هر یک ۶ متر، ۱۶۰۰ مترمکعب بتن ریزی و ۴۰۰ تن آرماتوربندی در آن استفاده شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به مزایای احداث پل صاحب روضات گفت: این پل موجب دسترسی خیابان صاحب‌روضات به خیابان بهستان و کاهش ترافیک پل‌های جهاد و صمدیه می‌شود و با اعتباری ۶۰ میلیارد تومانی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 750678

دیگر خبرها

  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود