Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضاخواه مدیرعامل رایتل با اشاره به رشد چشمگیر اقتصاد ترکیه با استفاده از صنعت توریسم اعلام کرد اینترنت اشیا می تواند اقتصاد ایران را رونق دهد.

  
به گزارش  ایران آنلاین، یاسر رضاخواه مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل در پنل " اقتصاد دیجیتال چگونه بر شکل گیری تهران جدید موثر خواهد بود" در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند عنوان کرد: هوشمندسازی محدود به ارایه یک سری اپلیکیشن برای استفاده افراد نیست، مفهوم واقعی هوشمندسازی با IoT، اینترنت اشیاء، AI و Big Data تعریف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهری با جمعیت ۱۱میلیون نفر، بیشتر از چند صد میلیون شی وجود دارد که با اعتبار دادن به این پلتفرم¬ها امکان خلق ارزش وجود دارد. ارزش موضوعی که در مورد آن صحبت می کنیم بسیار زیاد است. اقتصاد دنیا برحسب GDP نزدیک به هشتاد هزار میلیارد دلار است. آمریکا نزدیک بیست هزار میلیارد دلار از این  اقتصاد را به خود اختصاص داده است، سهم چین دوازده هزار میلیارد دلار و کشور ما در حدود چهارصد میلیارد دلار از این اقتصاد یعنی چیزی نزدیک به نیم درصد اقتصاد دنیا در این حوزه را به خود اختصاص داده است.
کشوری مانند ترکیه با ترکیب جمعیتی مشابه ایران که در اوایل دهه هشتاد اقتصادی شبیه به اقتصاد ایران داشت در حال حاضر دوبرابر اقتصاد ایران رشد داشته است این رشد با استفاده از صنعت توریسم به دست آمده است.
کشور ما ملاحظاتی در صنعت توریسم دارد که شاید نتوانیم از این صنعت به عنوان نیروی محرکه اقتصاد خود استفاده کنیم اما این رشد با  IoT ممکن است.
پیش بینی می شود حداقل ارزشی که اینترنت اشیا در دنیا ایجاد خواهد کرد  11 تا 20 هزار میلیارد دلار باشد. اگر ما بتوانیم سهم نیم درصدی خود را از این عدد به دست آوریم به سهمی برابر  55 میلیارد دلار دست پیدا خواهیم کرد که این عدد موجب رشد 10 تا 15 درصدی  اقتصاد فعلی ما خواهد شد.
ایران یک درصد سهم جمعیتی دنیا را دارد اگر به همین میزان از این بازار سهم بگیریم 110 میلیارد دلار به دست آورده و به میزان 25 تا 30 درصد اقتصاد کشور را توسعه خواهیم داد.

  مفهوم اینترنت اشیا اتصال دستگاه های مختلف به یکدیگر از طریق اینترنت است. به کمک اینترنت اشیا برنامه ها و دستگاه های مختلف می توانند از طریق اتصال اینترنت با یکدیگر و حتی انسان تعامل و صحبت کنند. برای نمونه می توان به یخچال های هوشمند که به اینترنت متصلند و شما را از موجودی و تاریخ انقضا مواد خوراکی داخل یخچال با خبر می سازند اشاره نمود. در واقع، اینترنت اشیا شما را قادر می سازد تا اشیا مورد استفاده خود را از راه دور و به کمک زیرساخت های اینترنتی مدیریت و کنترل کنید.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هدفگذاری صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و صد میلیون دلار بود که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محقق شد که دو برابر سال قبل از آن بود..

 شهرزاد افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۴ میلیارد دلار است.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیشترین صادرات در بخش صنعت و معدن، شامل فلزات معمولی مانند فولاد، موادمعدنی، و محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

قاسمی افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی و عمان بیشترین مقصد صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: با افزایش واحد‌های تولیدی - صنعتی و معدنی در استان و زیرساخت‌ها، هدفگذاری امسال نیز محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود