Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@03:05:49 GMT

تعداد داوطلبان مجلس در بوشهر به 195 نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۱۴۶۵

تعداد داوطلبان مجلس در بوشهر به 195 نفر رسید

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: ثبت‌نام 195 نفر در چهار حوزه انتخابیه استان برای شرکت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نهایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کنگان، خسرو دهقانی پیش‌ازظهر امروز در کارگاه آموزشی اعضا هیات‌های اجرایی حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه، اظهار داشت: با توجه به ازدحام روز آخر ثبت‌نام داوطلبان مجلس در وزارت کشور، تا الان  ثبت‌نام 195 نفر در چهار حوزه انتخابیه استان  بوشهر نهایی شده است که رشد بالای 76 درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر بیان داشت: سه نفر دیگر هم در حال ثبت‌نام هستند که اگر نهایی شود تعداد داوطلبان به رقم 198 نفر می‌رسد و نسبت به دوره قبل رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد که این رشد را ما در مشارکت مردم در روز دوم اسفندماه شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه فرآیند تشکیل هیأت‌های اجرایی هم  از همان روز دهم آذرماه کلید خورد، ادامه داد:  26 هیأت اجرایی در چهار حوزه انتخابیه شامل 10 شهرستان و 16 بخش مستقل تشکیل شد و حدود 85 درصد یعنی 666 نفر از معتمدین مردمی معرفی‌شده به هیأت نظارت تأیید صلاحیت شدند.

دهقانی گفت: انتخابات در نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی بخش زیادی از  اجرای آن برعهده خود مردم است و این وجه تمایز  برگزاری انتخابات در کشور ما با دیگر کشورها است.

وی با تأکید بر اینکه هیأت‌های نظارت و  اجرایی نمی‌توانند جای یکدیگر را بگیرند و هرکدام وظایف مشخصی طبق قانون دارند، تصریح کرد: در بررسی صلاحیت‌ها وظیفه داریم بر اساس مستنداتی که از مراکز چهارگانه در اختیار ما قرار می‌گیرد عمل کنیم.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر یادآور شد: قرار نیست در تایید یا رد صلاحیت‌ها رکورد بزنیم بلکه مبنای ما باید قانون باشد. اعتقادات و نگاه حزبی به اشخاص را در پشت اتاق تصمیم‌گیری بگذاریم و بر اساس قانون اقدام کنیم.

وی با اعلام اینکه هدف ما در فرآیند برگزاری انتخابات شافیت، امنیت، سلامت و مشارکت انتخات هست، گفت: در بحث شفافیت انتخابات چیزی برای پنهان کردن از مردم نداریم و آنچه قانون حکم کرده بایستی شفاف در اختیار مردم قرار دهیم، اما جاهایی هست که قانون به ما اجازه نداده شفاف باشیم و آن اطلاعات داوطلبانی است که در اختیار ما قرار می‌گیرد.

دهقانی با تأکید بر اینکه باید امانت‌دار خوبی برای مردم و نخبگان باشیم، عنوان کرد: هدف ما این است که انتخابات سالم و قانونی با مشارکت بالا برگزار کنیم و مردم زمانی از حق خودشان برای مشارکت استفاده می‌کنند که ترغیب عملی ما را ببینند و عملکرد ما در حضور مردم در انتخابات تأثیر داشته باشد.

 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگاه آموزشی عسلویه کنگان دیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند

به گزارش «تابناک»، محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم اظهار کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت در انتخابات مطرح بود که همین راهبرد در مرحله اول در پیش گرفته شد. در آن زمان بالابودن مشارکت مردم تاثیرات زیادی در عرصه بین‌المللی و جهانی داشت و سرمایه اجتماعی نظام را نشان می‌داد.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که تکلیف تعدادی از کرسی‌های مجلس دوازدهم در مرحله اول مشخص شده است، انتظار می‌رود که مردم با مشارکت گسترده تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده را در دور دوم تعیین کنند.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: مردم با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کند یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات موثری انجام دهند.

جوکار با بیان این‌که حضور مردم می‌تواند منجر به انتخاب اصلح شود افزود: مردم بهترین و برترین نماینده را انتخاب کند که برای رسیدن به این هدف قطعا مشارکت آنها مهم است.

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در هشت حوزه اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی تجربه برگزاری الکترونیکی انتخابات کسب شد که در مجموع روش خوبی است. اکنون دنیا به این سمت می‌رود چون خطای برگزاری انتخابات الکترونیکی بسیار کمتر است.

وی در پایان گفت: قطعا ضعف‌های احتمالی در مرحله دوم رفع می‌شود و می‌توان از این تجارب برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در آینده و برای سایر انتخابات استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد
  • آموزش گام به گام انتخابات الکترونیک به مردم و عوامل اجرایی
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در استان بوشهر