Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز از کوالالامپور، ماهاتیر ۹۴ ساله که پیرترین نخست وزیر جهان است، خطاب به مارین نخست وزیر ۳۴ ساله فنلاند افزود: اگرچه ایده آل گرایی جوانان را باور داریم، ‌ مهم است که آنها تجربه افراد سالمند را مورد توجه قرار دهند، آن وقت تلفیقی از هر دو وجود خواهد داشت، که امر خوبی است.

ماهاتیر ابتدا از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳ به مدت ۲۲ سال نخست وزیر مالزی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و اکنون دومین دوره نخست وزیری خود را می گذراند. اما او متعهد شده است که قدرت را به انور ابراهیم واگذار کند.

وی تاکید کرده که تا زمان برگزاری اجلاس ‌سازمان همکاری اقتصادی آسیا – پاسیفیک (آپک) که مالزی میزبانی آن را در ماه نوامبر سال آینده میلادی برعهده دارد، ‌ در راس قدرت باقی می ماند اما پس از آن آماده خداحافظی با نخست وزیری است.

از سویی، ‌ پارلمان فنلاند روز سه‌شنبه (۱۹ آذر ۹۸) صلاحیت مارین را برای نخست وزیری تایید کرد. ‌ از مجموع ۲۰۰ عضو پارلمان فنلاند، ۹۹ نفر به وی رای موافق و ۷۰ نفر رای مخالف دادند. ۳۰ نماینده نیز غایب این جلسه بودند.

مارین که پیش‌تر نماینده مجلس بود، در جریان انتخابات شواری شهر تمپره نامش بر سر زبانها افتاد و از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی رییس این شورا بود. ۹۱۰۹

نخست وزیر جدید فنلاند مدرک کارشناسی ارشد علوم اداری را از دانشگاه تمپره گرفت و یک فرزند خردسال دارد. او که ۲۳ سال از سلف خود جوانتر است، پیش تر گفته بود که اگر نامزدی نخست وزیری به وی پیشنهاد شود، از پذیرش آن ابایی نخواهد داشت.

حزب سوسیال دموکرات فنلاند پس از استعفای آنتی رینه، مارین را برای جایگزینی وی انتخاب کرد.

پس از چراغ سبز پارلمان به نخست وزیری مارین، رییس جمهوری فنلاند کابینه ائتلافی وی متشکل از پنج حزب و با حضور ۱۲ وزیر زن و ۷ وزیر مرد را معرفی می کند.

برچسب‌ها فنلاند مالزی ماهاتیر محمد نخست وزیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فنلاند مالزی ماهاتیر محمد نخست وزیر فنلاند مالزی ماهاتیر محمد نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ معترضان، برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او را خواستار شدند. با یورش نیرو‌های امنیتی به معترضان، تظاهرات به خشونت کشیده شد. خانواده‌های اسرای صهیونیست هم با برافروختن آتش در خیابان «ایالون» در تل آویو، امضای فوری توافقنامه مبادله اسیران را خواستار شدند. رسانه‌های عبری گزارش دادند صد‌ها معترض هم در برابر محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه قیساریا، تجمع اعتراضی برپا کردند.

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • صفحه نخست روزنامه‌های استانی - یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • رهسپار بر سکوی نخست مسابقات آزاد تفنگ پسران جوان