Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ائتلاف «الفتح» ضمن هشدار نسبت به عواقب مداخلات آمریکا در مسائل داخلی عراق، تأکید کرد که همه باید در عراق، این مداخله آمریکا را رد کنند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «کریم علیوی» نماینده ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» نسبت به عواقبت مداخلات ایالات متحده آمریکا در تشکیل دولت جدید عراق هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علیوی به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که آمریکا در تلاش است «در مسئله تشکیل دولت جدید، مداخله کند؛ زیرا خواستار تشکیل دولتی بر اساس برنامه‌های خود است».

وی با بیان اینکه هدف واشنگتن از این اقدام، اجرای طرح‌های خود در عراق و منطقه است، تأکید کرد که «ملت عراق به ویژه تظاهرات‌کنندگان و حتی مرجعیت دینی نیز هر گونه مداخله خارجی در تصمیم [ملت]عراق را رد می‌کنند».

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد که «هر گونه مداخله یا اعمال نظر خارجی، عواقبی دارد. به همین دلیل، همه باید این مداخله آمریکا را رد کنند و این تصمیم و راهکار باید عراقی باشد».

در همین ارتباط، «نسیم عبدالله» عضو ائتلاف الفتح گفت که احزاب و فراکسیون‌های سیاسی این کشور در مورد نامزد‌های نخست‌وزیری به توافقی دست یافته‌اند.

عبدالله تصریح کرد که این فراکسیون‌ها بر نامزدی دو فرد جهت تصدی منصب نخست‌وزیری عراق به توافق رسیده‌اند، ولی از گفتن اسامی این دو نامزد امتناع کرد.

«حسن شاکر الکعبی» رئیس فراکسیون پارلمانی «بدر» هم از فشار آمریکا به برخی فراکسیون‌های سیاسی عراق برای انتخاب نخست وزیر جدید خبر داد و گفت که واشنگتن با این فشار، قصد دارد، نخست‌وزیری در عراق انتخاب شود که به آمریکا متمایل باشد.

شاکر تأکید کرد که هر گونه مداخله آمریکا و همپیماناش در امور داخلی عراق به ویژه انتخاب نخست‌وزیر، غیر قابل پذیرش است و نخست وزیر جدید باید حافظ حاکمیت و استقلال تصمیم‌های عراق از مداخلات آمریکا و سایر کشور‌های خارجی باشد.

وی همچنین گفت که از سال ۲۰۰۳ «تا به امروز، فشار‌ها و مداخلات آمریکا در کشور وجود داشته است و همه دولت‌ها نیز تسلیم این فشار‌ها شدند».

دوازده روز از استعفای «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر سابق عراق که هم‌اکنون نخست‌وزیری دولت پیش‌برد امور در این کشور را برعهده دارد، می‌گذرد و سه روز دیگر فرصت باقی است تا فراکسیون‌های عراقی بر سر شخصیت‌هایی که می‌توانند رأی پارلمان را برای نخست‌وزیری جلب کنند، به توافق برسند.

با نزدیک شدن به پایان مهلت قانونی برای «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در معرفی کاندیدای نخست‌وزیری، او روز سه‌شنبه (۱۹ آذر) از فراکسیون‌ها خواست در خصوص شخصیت‌های مورد نظر خود برای برعهده گرفتن منصب نخست‌وزیری به توافق برسند.

با استعفای عادل عبدالمهدی به دنبال تظاهرات اخیر در این کشور، «محمد الحلبوسی» با استناد به ماده ۷۶ قانون اساسی عراق، به برهم صالح ۱۵ روز فرصت داد نامزد نخست‌وزیری را شناسایی و معرفی کند.

در صورت شناسایی و معرفی نامزد یا نامزد‌های نخست‌وزیری، پارلمان عراق در اسرع وقت برای رأی‌گیری در این مورد، جلسه تشکیل خواهد داد. معترضان و سیاستمداران عراق با توجه به شرایط فعلی اخیر، خواستار معرفی شخصیت فراجناحی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نماینده ائتلاف الفتح برهم صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد

به گزارش خبرآنلاین یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه، از توافق عراق و ترکیه برای تأسیس ستاد عملیات مشترک خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، گولر گفت: با همکاری یکدیگر می‌بینیم که چه کارهایی می‌توانیم بکنیم و بعد از آن مسؤولیت‌های این ستاد مشخص خواهد شد.

به نقل از ایسنا این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سفری رسمی به بغداد و اربیل رفت.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با پ.ک.ک. از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

ترکیه سال‌ها است که به بهانه مبارزه با پ.ک.ک. با نقض حاکمیت ارضی عراق مناطق گوناگون این کشور را هدف بمباران قرار می‌دهد و چندین پایگاه نظامی در خاک عراق راه‌اندازی کرده است.

عراق بارها به این اقدامات اعتراض کرده است.

از سوی دیگر ترکیه تاکنون بارها اعلام کرده که در پی ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰-۴۰ کیلومتری خاک عراق است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898947

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • موضع‌گیری وزیر بهداشت عراق درباره مجروحان در غزه
  • وقتی معجزه خداوند، مداخله نظامی آمریکا را شکست داد
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده