Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@03:35:08 GMT

استخراج سنگ آهن در سنگان شتاب می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۸۸۸۴

استخراج سنگ آهن در سنگان شتاب می‌گیرد

مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان گفت: با واگذاری استخراج و باطله‌برداری در سنگان به پیمانکاران، استخراج سنگ آهن در سنگان شتاب می‌گیرد.

به گزارش قدس آنلاین، علی همتی مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان گفت: معادن سنگ‌آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن جهان است. این معادن تأمین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن کنسانتره و ۱۵ میلیون تن گندله سنگ‌آهن است.

او تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده برای یک دوره پنج ساله برنامه استخراج ۳۰۰ میلیون تن باطله و ۱۳۰ میلیون تن سنگ‌آهن جدیدترین برنامه این مجموعه است و در قالب دو قرارداد جداگانه شکل اجرایی به خود می‌گیرد.

مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان گفت: قرارداد باطله برداری به ارزش سه هزار میلیارد تومان نهایی شد و قرارداد استخراج سنگ‌آهن در هفته جاری نهایی می‌شود.

همتی با بیان اینکه ظرف دو سال آینده ظرفیت نهایی تولید کنسانتره به ۱۷.۵ میلیون تن و گندله‌سازی به ۱۵ میلیون تن می‌رسد و تا پایان امسال هم پیش‌بینی شده کنسانتره سازی به رقم ۱۲.۵ میلیون تن برسد و گندله هم به رقم ۱۰ میلیون تن خواهد رسید، افزود: امروز سنگان دارای بزرگ‌ترین ذخیره سنگ‌آهن کشور با رقم ۱.۳ میلیارد تن محسوب می‌شود، درعین حال برنامه اکتشاف در وسعت ۱۶.۵ کیلومتر مربع هم شروع شده است.
او ضمن یادآوری مسئله اشتغال به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان، تصریح کرد: امروز تعداد هفت هزار نفر نیروی کار در سطوح مختلف در سنگان مشغول به کار هستند و با اجرای قراردادهای باطله برداری و استخراج سنگ‌آهن در مجموع انتظار می‌رود دو هزار نفر نیروی کار جدید به مجموعه اضافه شود که شمار شاغلین به ۹ هزار نفر خواهد رسید.
مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان گفت: بازار کار سنگان، اشتغال در شهرستان‌های خواف، رشتخوار، تایباد و تربت جام را تحت تأثیر قرار خواهد داد و درواقع عمده اشتغال این منطقه مربوط به شهرستان‌های یاد شده است، مگر اینکه نیروی کار متخصصی از دیگر نقاط برحسب ضرورت جذب شود.
همتی پیرامون اقدام مشترک مجتمع‌های فولادسازی و وزارت راه و شهرسازی برای احداث جاده ۱۴۰ کیلومتری مسیر سنگان به تربت حیدریه، ادامه داد: عملیات اجرایی در یک ماه گذشته آغاز شد و برای این مسیر ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود که ۴۰۰ میلیارد تومان توسط مجتمع‌های فولادسازی و بقیه توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین خواهد شد.
او تصریح کرد: روزانه ۲۰۰ دستگاه تریلر از جاده‌های پیرامونی این محور تردد می‌کنند، و توسعه زیرساخت‌های آن اهمیت بسزایی دارد.
مدیرعامل مجتمع سنگان با تاکید بر اینکه به هیچ وجه اجازه صادرات سنگ‌آهن و گندله نداریم، گفت: هرچقدر به مواد خام تعرفه بسته شود، ضرر ندارد، باید فرآوری انجام شود و با فولاد سازان خارجی بتوانیم رقابت کنیم. منبع: باشگاه خبرنگاران انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خواف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجتی سبحان، دبیر اجرایی برگزاری رویداد استارتاپی شتاب با اشاره به اینکه فراخوان رویداد شتاب ویژه استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نو در آذر سال گذشته به مراکز علمی و آموزشی ارسال شد، گفت: ۱۳۸ ایده در این فراخوان شرکت کردند که در نهایت در ۲ دوره داوری ۱۴ صاحب ایده به این رویداد ۳ روزه دعوت شدند.

وی با بیان اینکه این رویداد در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع خلاق برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این رویداد بر ۲ موضوع ارائه نمونه اولیه محصول -همان سایت است - و همچنین نحوه ارائه خود در روز اختتامیه کار کنند.

دبیر اجرایی این رویداد از برگزاری اختتامیه آن در روز ۹ اردیبهشت خبر داد و گفت: تمامی صاحبان ایده و کسب و کار‌هایی که بتوانند امتیاز‌های لازم را در این رویداد سه روزه به دست آورند می‌توانند از تسهیلات مالی و تجهیزاتی پارک علم و فناوری استفاده و در آینده شرکت خود را تاسیس کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت
  • سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود