Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: سیستم‌های معیوب،با پژوهش و رشد و تعالی کشور مخالفند و نمی‌خواهند که ما در عرصه پژوهش و توسعه، راه به جایی ببریم. ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم،با گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت:پژوهش،چراغ راه برای رسیدن به توسعه و پیشرفت است و بدون پژوهش در هیچ عرصه‌ای،راه به‌جایی نمی‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود:هر مجموعه‌ای اعم از دانشگاه،مراکز علمی و یا کارخانه‌ای برای تولید،بدون پژوهش نمی‌تواند پیشرفت کند.

وی بیان کرد:برای نمونه ما در تولید خودرو با کشور کره شروع کردیم،امروز به دلیل عدم انجام تحقیقات و پژوهش به پیشرفتی در تولید خودروی ملی نرسیدیم اما کره به پیشرفت‌های قابل‌توجهی رسید.

گیلان| «پژوهش» لازمه قدرتمند شدن کشور استپژوهشگران برتر لرستانی تجلیل شدند+حواشیورود حوزه‌های علمیه به پژوهش سبب ارتقای جامعه می‌شود

نواب خاطرنشان کرد:امروز در کشور،به دلیل برخی سوء مدیریت‌ها و اختلاس‌ها و سوءاستفاده‌ها دیگر منبع و بودجه‌ای برای کارهای تحقیقاتی نمی‌ماند و به همین دلیل دستگاه‌های معیوب به دلیل عدم انجام پژوهش‌های علمی و راهبردی رشد می‌کند و ما را عقب نگاه می‌دارند.

وی تصریح کرد: همین سیستم‌های معیوب،با پژوهش و رشد و تعالی کشور مخالف هستند و نمی‌خواهند که ما در عرصه پژوهش و توسعه،راه به‌جایی ببریم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد:متأسفانه برخی از مسئولان با بی‌درایتی مخالف پژوهش و توسعه هستند،گویا محتاج بودن به کشورهای بیگانه به نفع عده‌ای تمام می‌شود و اینکه همیشه واردکننده علم و دانش باشیم و روی پای خودمان نباشیم به نفع برخی‌هاست.

وی گفت: اگر پژوهشی در کشور نباشد، مسیر کشور همین می‌شود که هست و به‌جایی نمی‌رسیم،آن‌هایی که به‌جایی رسیدند با تکیه‌بر توان داخلی و پژوهش بوده است،اگر در تحقیقات هسته‌ای موفق بوده‌ایم به‌واسطه دانشمندانی باانگیزه در این مسیر است.

نواب خاطرنشان کرد: اگر برادران سپاه به‌جایی رسیدند که توانستند تجهیزات دفاعی پیشرفته تولید کنند برای این است که خواستند و با پژوهش به این عرصه وارد شدند،اگر مسئولان همه بخواهند ما هم به پیشرفته‌ترین روش‌ها و تجهیزات دست پیدا می‌کنیم.

وی عنوان کرد:با همه مشکلاتی که در پیش داشته‌ایم در این دانشگاه روی پژوهش تأکیدداریم و به‌طورکلی دانشگاه ادیان و مذاهب پژوهش محور است و اصلاً در اینجا با مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب شروع کردیم و بعد دانشگاه شدیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار داشت:در عمر کوتاه خود 500 جلد کتاب تولید کردیم و 8 مجله علمی و پژوهشی داریم و حرکت‌های نوآورانه در عرصه ادیان و مذاهب را ما آغاز کردیم.

انتهای پیام/457/ش

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز یکشنبه در دیدار با شیخ حسن البغدادی، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در خصوص برگزاری سالانه کنفرانس وحدت اسلامی در تهران و پروژه‌های مختلف مجمع تقریب در ایجاد وحدت میان مسلمانان سخن گفت.

وی با اشاره به حضور هیأت‌های اهل سنت در ایران اسلامی و بازدید آنها از شهرها و مناطق سنی‌نشین در کشورمان و برگزاری نشست با علمای اهل‌سنت در این شهرها، از حضور ۴۰ عالم مسلمان از کشورهای مختلف در شورای عالی و حضور ۱۴۰ نفر در مجمع عمومی تقریب خبرداد.

دبیرکل مجمع تقریب در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: ما باید یک قله و چشم‌انداز برای خود داشته باشیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام شهریاری همچنین به خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا اشاره کرد و افزود: بسیاری از آنها حتی مسلمان نیستند اما مفهوم ظلم را می‌فهمند. آنها از اسلام یا مسلمانان دفاع نمی‌کنند بلکه از مظلومان دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد که ما باید با تأکید بر از مفاهیم عامه مانند حقوق بشر، عدالت و ظلم با کسانی که قصد ایجاد تفرقه دارند، مقابله کنیم. در ادامه این نشست شیخ حسن البغدادی نیز با تاکید بر لزوم وجود ارتباط میان اعضای تقریب گفت: تقریب برای شهید اول و شهید ثانی و دیگر علما یک تعارف نبود و آنها در عمل به این امر اعتقاد داشتند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که باید دست بیگانگان از کشورهای اسلامی کوتاه شود، تصریح کرد: امروز اسرائیل، همان دست بیگانه است و ما معتقدیم که اگر اسرائیل را نابود کنیم حضور بیگانگان در کشورهای اسلامی پاک می‌شود.

شیخ البغدادی در ادامه با اشاره به تأثیر طوفان‌الاقصی در ایجاد تقریب میان مذاهب اسلامی، اظهار داشت: طوفان‌الاقصی به معنای ایستادن شیعه در کنار اهل سنت در فلسطین بود و اگر ما در این نبرد پیروز شویم، دشمن بیکار نخواهد نشست و تلاش می‌کند با ایادی خود در میان شیعیان نادان و اهل سنت تندرو، وحدت حاصل شده از این پیروزی را از بین ببرد.

وی ادامه داد: زمانی که طوفان‌الاقصی پایان یابد، دشمنان جنگ دیگری را آغاز می‌کنند که آن جنگ عقایدی است تا این پیروزی بر اهل سنت تأثیر نگذارد و ما باید برای آن روز برنامه داشته باشیم.

کد خبر 6091145 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • میدان شهرت در ایران
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین