Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@02:48:50 GMT

کشور‌هایی که مردمان شاد دارند را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۲۸۹۱

یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌های زندگی یک فرد؛ سفر کردن به نقاط دنیا و دیدن جاذبه‌های گردشگری و طبیعی خدادادی است، اما در میان این همه شهر و کشور در جهان؛ مردمانی هستند که از نعمت شاد زیستن نهایت استفاده را می‌کنند به گونه‌ای که محل زندگی خود را به عنوان خوشحال‌ترین نقطه در جهان می‌شناسند.

اخبار اجتماعی - البته باید بدانید که برای ارزیابی این موضوع معیار‌های مهم و گوناگونی مانند آموزش، اشتغال، احساس آزادی، شادی، سلامتی، رضایت از زندگی، درآمد، سلامت و شرایط محیط زیست در جهت مشخص شدن شاد‌ترین کشور‌های جهان هر ساله برگزار می‌شود؛ در این میان مال و ثروت به هیچ وجه ملاک شاد بودن نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش زیر به بیان خوشحال‌ترین کشور‌های جهان پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

فنلاند

یکی از مهم‌ترین کشور‌های شاد در جهان طبق بررسی‌های انجام شده فنلاند است. این کشور به دلیل کیفیت بالای آموزش پروش یا سیستم آموزشی دقیق، خدمات بهداشتی ارزان قیمت و شبکه‌های اجتماعی قوی در سطج جهان رتبه ۷٫۶۳۲ را کسب کرده است. البته باید بدانید که تقریبا ۸۳ درصد مردمان این کشور‌ها تحصیلات دانشگاهی دارند و سطح شیوه زندگی آنان در شرایط مطلوبی است.

نروژ

شاد ترین، زیباترین، امن ترین، سالم‌ترین و تحصیل کرده‌ترین کشور شاد در دنیا نروژ شناخته شده است چرا که به علت جاذبه‌های طبیعی زیاد و حیوانات مختلف در آن مردمان این کشور ۵ هفته در سال را به عنوان تفریحات گردشگری سپری می‌کنند و میزان بیکاری در آن‌ها ۳ درصد است. در کشور نروژ می‌توان به خوبی شاهد پایین بودن میزان جرم و جنایات در آن بود. دولت شرایط فوق العاده‌ای را در خصوص افزایش آزادی، صداقت، سلامت و درآمد خوب برای مردمان کشور نروژ فراهم می‌آورد.

دانمارک

کشور دانمارک به علت دارابودن فاکتور‌های گوناگون مانند امنیت، اعتماد، سلامت، ثروت و آموزش عالی به عنوان سومین کشور شاد جهان شناخته شده است. حس برابری و عدالت به شدت در این کشور یافت می‌شود و در عوض مراقبت‌های بهداشتی، اجتماعی و حقوق بازنشستگی برای همه مردم به صورت رایگان انجام می‌شود.

ایسلند

ایسلند به عنوان کشوری صلح آمیز، غنی و زیبا شناخته شده است که ۸۰ درصد مردم آن شاغل هستند و تقریبا ۷۹ درصد از زنان این کشور در امنیت و رضایت شغلی به سر می‌برند چرا که برابری جنسیتی در این کشور به خوبی احساس می‌شود، ولی در قبال پرداخت مالیات زیاد مردم هزینه‌های پزشکی، بیمارستان، تحصیلات، زایمان و مراقبت‌های رایگانی را از سوی دولت دریافت می‌کنند.

سوئیس

کشور سوئیس به عنوان پنجمین کشور شاد در جهان است چرا که نرخ بیکاری و مالیات در آن به شدت پایین و یکی از قوی‌ترین کشور‌های اقتصادی و پولدار جهان است. از مهم‌ترین عوامل شاد بودن در کشور سوئیس می‌توان به وجود بهترین دانشگاه ها، انجام فعالیت‌های ورزشی و صبحگاهی و مراقبت‌های بهداشتی در آن شاره کرد.

هلند

میانگین عمر مردم کشور هلند حدود ۸۱ سال است و یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت‌های پزشکی را در جهان دارد. سیستم کیفی دانشگاه‌ها و مدارس در کشور هلند به خوبی احساس می‌شود.

کانادا

کانادا یکی از شادترین کشور‌ها در میان تمام کشور‌های آمریکای شمالی است که ۸۰ درصد مردم در آن کشور به علت داشتن خانه و ماشین سطح زندگی بالایی دارند. استاندارد‌های بالا در کانادا و کاهش نرخ جرم و جنایت در آن یکی از عوامل موثر در شاد زیستن مردم است، اما باید بدانید که در قبال پرداخت مالیات زیاد توسط افراد هزینه‌های مراقبتی برای آن‌ها کاملا رایگان است.

نیوزیلند

در کشور نیوزیلند امنیت واقعی، مناظر طبیعی و سیستم آموزش فوق العاده به چشم می‌خورد و طبق تحقیقات انجام شده کشور نیوزیلند از نظر شادزیستن به عنوان هشتمین کشور جهان قرار دارد.

سوئد

کشور سوئد به دلیل درآمد بالای مردم، شغل مناسب در بین آنها، ساعات کاری کم، کم بودن میزان جرم و جنایت، تعداد ساعات زیاد برای خوش گذرانی با خانواده و امنیت بالا جزو نهمین کشور شاد در جهان شناخته شده است.

استرالیا

۷۴ درصد مردم استرالیا دارای مدرک دبیرستانی هستند، اما یکی از مهم‌ترین و بارز‌ترین ویژگی‌های منحصر به فرد در آن از نظر شاد زیستن کاهش استرس در بین افراد و نفوذ ثروت در بین مشاغل و حرفه‌های آنهاست. البته باید بدانید که هیچ چیز خوشمزه‌تر از مصرف غذا‌های مفید مانند صبحانه نیست چرا که طبق پژوهش‌های علمی خوردن صبحانه به علت ویتامین و مواد معدنی در آن باعث افزایش سلامتی روح و جسم، وزن طبیعی، کاهش چربی خون و عادت به کم خوردن در افراد می‌شود.

ایران

ایران به علت جاذبه های گردشگری، سوغاتی های خوشمزه، مکان های دیدنی و آب وهوای خوب یکی از شاد ترین مناطق جهان محسوب می‌شود و هرساله میلیون‌ها توریست برای تماشای مناظر طبیعی به کشور ما سفر می کنند. جالب است بدانید بر اساس تحقیقات انجام شده، استان‌های گیلان، مازندران و کردستان دارای بالاترین احساس خوشبختی در میان سایر استان‌های کشور هستند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جاذبه های گردشگری اخبار اجتماعی فنلاند جاذبه های گردشگری محیط زیست فنلاند نروژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است

کریس ویلیامسون گفت: امروز شاهد موج عظیم و بی سابقه حمایت از فلسطین در سراسر جهان هستیم که می‌تواند دلیلی برای امیدواری باشد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دومین جشنواره بین المللی رسانه‌ای «صبح» به دبیری محسن یزدی و در سه بخش «اصلی»، «معاونت برون مرزی» و «ویژه فلسطین» برگزار می‌شود و فراخوان ارسال آثار آن منتشر شده است.

«بخش اصلی» جشنواره بین المللی صبح اختصاص به تمامی هنرمندان و فعالان رسانه‌ای داخل و خارج از ایران دارد و در سه گروه اصلی برنامه تلویزیونی، رادیویی و رسانه‌های جدید برگزار می‌شود.

کریس ویلیامسون، مجری برنامه «فلسطین از طبقه بندی خارج شده» در شبکه پرس تی وی و نماینده سابق پارلمان بریتانیا است. او درباره آشنایی خود با فعالیت رسانه‌های ایرانی گفت: به طور کامل از فعالیت رسانه‌ای در ایران مطلع نیستم؛ با این حال، آشکارا با پرس تی‌وی و فعالیت آن در بریتانیا آشنایی دارم. فکر می‌کنم، پرس‌تی‌وی بستر ارزشمندی برای اطمینان از انتشار صدای مردم فلسطین برای جامعه غربی، فراهم می‌کند.

نوبت پاسخگویی تمدن غرب !

وی اضافه کرد: در جریان اصلی رسانه‌ای بریتانیا، به طرز باورنکردنی مغرضانه و تحت تاثیر لابی صهیونیستی است. در نتیجه، مردم بریتانیا تصویر دقیقی از رسانه‌های جریان اصلی دریافت نمی‌کنند. با این حال، پلتفرم‌های جایگزینی وجود دارد که مردم به طور فزاینده به آنها روی می‌آورند. پرس تی‌وی یکی از این رسانه‌ها است. برنامه‌ای که در پرس تی‌وی به همراه پروفسور «دیوید میلر» ارائه می‌کنم، بستر ارزشمندی را جهت اصلاح ویژگی‌های نادرست فضای رسانه‌ای بریتانیا فراهم می‌کند.

او با اشاره به اینکه این ایران الهام بخش مبارزات آزادی بخش در جهان است، گفت: به نظرم ایران چراغ راه جنبش‌های آزادی بخش در سراسر جهان است، به این دلیل که به طور کامل امپریالیسم غرب و ایالات متحده را کنار گذاشته است. با وجود گسترده‌ترین تحریم‌های غرب که به رهبری آمریکا علیه ایران تحمیل می‌شود، ایران توانسته پیشرفت کند. فکر می‌کنم، تهران الهام بخش مبارزات آزادی خواهانه در سراسر جهان است.

مجری برنامه «فلسطین از طبقه بندی خارج شده» درباره بازنمایی وارونه از ایران توسط رسانه‌های غربی گفت: رسانه‌های غربی، تصویر بسیار تحریف‌شده ای نسبت به واقعیت زندگی در ایران به مردم خود ارایه می‌کنند. هرچند گاهی توسط رسانه‌های مستقل، به طور اجمالی شاهد نمایش وضعیت حقیقی هستیم؛ من با افرادی که در ایران بوده‌اند صحبت کرده‌ام؛ همه آنها هم عقیده‌اند که تهران با تصویر رسانه‌های غربی و چیزی که انتظار داشتند متفاوت بود.

وی خاطرنشان کرد: جالب است که برخی از مردم جهان به طور فزاینده اعتماد خود به ایران را از دست می‌دهند؛ هرچند، این تنها در مورد تهران صدق نمی‌کند و دلیل آن عملکرد رسانه‌های غربی است. به همین دلیل است که مردم زیادی از رسانه‌های جریان اصلی فاصله می‌گیرند. مردم در کشورهای غربی تا حد زیادی به دنبال بسترهای رسانه‌ای جایگزین هستند که فکر می‌کنم دلیل آن، آنچه است که در غزه در حال رخ دادن است.

این چهره رسانه‌ای درباره افزایش حمایت مردم جهان از فلسطین نسبت به دهه‌های گذشته گفت: اگر به عقب بازگردید، متوجه می‌شوید که 40 یا 50 سال پیش، سطح حمایت از فلسطین در مقابل حمایت از موجودیت رژیم صهیونیستی بسیار کمتر بود و بیشتر مردم با اسرائیل همراه بودند. اما امروز ما شاهد موج عظیم و بی سابقه حمایت از فلسطین در سراسر جهان هستیم که این می‌تواند دلیلی برای امیدواری باشد.

ویلیامسون در پاسخ به سوالی درباره راهکارهای رسانه‌ای که می‌تواند تصویر تحریف شده از ایران را تغییر دهند، گفت: در حال حاضر ایران از طریق پلتفرم‌هایی مانند پرس تی‌وی، به اصلاح تصویر مخدوش شده‌ای که توسط رسانه‌های غربی نمایش داده می‌شود، پرداخته است. فکر می‌کنم این روش ارزشمند و مفیدی جهت آشکار شدن حقایق برای مردم جهان است. این تولیدات می‌تواند از طریق شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان توزیع شود. این کار، به طور آشکار راه مهمی برای مقابله با تبلیغات جهان غرب است. به نظر من رساندن پیام درست به جهان واقعاً مهم است و باید انحصار روایتگری غربی شکسته شود. در بریتانیا، مردم به طور فزاینده‌ای از احزاب سیاسی اصلی سرخورده شده‌اند و به دنبال جایگزین هستند. البته این مساله فقط به بریتانیا محدود نمی‌شود. در این صورت ما شروع به شنیدن صداهای مستقل جدیدی خواهیم کرد که رویکرد ضد امپریالیستی خواهند داشت.

او درباره برگزاری کنفرانس رسانه‌ای «صبح» و نشان دادن چهره ایران واقعی به مردم جهان در چنین رویدادهایی گفت: فکر می‌کنم برگزاری یک کنفرانس رسانه‌ای بین‌المللی در ایران بسیار مهم است و باید تعداد بیشتری از این همایش‌ها برگزار شود زیرا فکر می‌کنم این یک پادزهر واقعا مفید برای فعالیت رسانه‌های غربی است. وضعیت موجود و تبلیغ برای نئولیبرالیسم یک فاجعه برای افرادی که در دنیای غرب زندگی می‌کنند بوده است. در حالی که میلیون‌ها نفر در فقر زندگی می‌کنند و دستور کار اقتصادی که توسط دولت در بریتانیا و در واقع در سراسر اروپا و ایالات متحده دنبال می‌شود، در خدمت منافع اکثریت قریب به اتفاق مردم نیست و چیزی از آن در رسانه‌های جریان اصلی شنیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین، من فکر می‌کنم کنفرانس‌هایی مانند این برای گردهم آمدن، به اشتراک گذاشتن ایده‌ها واقعاً مفید است؛ از این طریق می‌توان برای انتشار یک روایت واضح و دقیق‌تر برای عموم مردم تلاش کرد. اگر بخواهم درباره انگلستان صحبت کنم باید بگویم که پلتفرم‌های رسانه‌ای مستقل مخاطبان زیادی پیدا کرده است اما رسانه‌های سنتی هنوز هم به وضوح تأثیر زیادی برای نسل قدیمی‌تر در بریتانیا دارند اما رسانه‌های جدید در حال رشد هستند. بنابراین تصور من این است که کنفرانس‌هایی مانند این برای تقویت و رشد رسانه‌های جایگزین مفید هستند و همچنین می‌تواند بر اعمال فشار بر جریان اصلی برای تغییر روش‌ آنها موثر باشد. رسانه‌های غربی همیشه مغرضانه عمل کرده‌اند اما این اواخر خیلی بدتر نیز شده است.

دومین جشنواره بین المللی رسانه ای «صبح» 30 اردیبهشت تا 1 خرداد به دبیری محسن یزدی در سه بخش «اصلی»،‌«معاونت برون مرزی» و « فلسطین» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید
  • شهید جوادی را بهتر بشناسید
  • معلم‌ها تحولات جهان را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • روز عشق ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر Global Love Day
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • اجلاسیه سرداران و شهدای کهگیلویه به جهان مخابره می شود
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید