Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@11:41:45 GMT

الحشد الشعبی ۳ حمله داعش را ناکام گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۴۷۴۸

الحشد الشعبی ۳ حمله داعش را ناکام گذاشت

منابع عراقی از دستاورد‌های جدید الحشد الشعبی در ناکام گذاشتن حملات داعش در استان‌های نینوا و الدیالی خبر دادند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حمید الیاسری» فرمانده تیپ ۴۴ الحشد الشعبی از ناکام گذاشتن سه حمله داعش ظرف ۱۰ روز اخیر در جنوب موصل خبر داد و گفت که داعش به دنبال ایجاد گروهک‌هایی جدید در جزیره «الحضر» واقع در جنوب استان نینوا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الیاسری در بیانیه‌ای خبر داد: «نیرو‌های تیپ ۴۴ الحشد الشعبی ظرف ۱۰ روز گذشته سه حمله گروهک تروریستی داعش را ناکام گذاشتند و حمله اخیر هفت ساعت به طول انجامید.»

الیاسری گفت: «منطقه عملیات نینوا و به خصوص مناطق جنوب موصل شاهد حضور بزرگی از عناصر داعش است و این گروهک تروریستی درصدد ایجاد گروهک‌هایی جدید در جزیره الحضر است.»
دیالی مقر جایگزین داعش در دیالی را شناسایی کرد
کمیته امنیتی شورای استانداری «دیالی» (استانی هم مرز با ایران) هم روز پنجشنبه خبر داد، الحشد الشعبی انتقال فرماندهی داعش از «المطیبیه» به «حمرین» را ناکام گذاشت.

«صادق الحسینی» رئیس کمیته امنیتی شورای استانی دیالی در گفتگو با وبگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «عملیاتی را که الحشد الشعبی در چارچوب عملیات نظامی «اراده النصر» کلید زد یک نقشه داعش را که از چند ماه پیش درصدد عملی کردن آن در این استان بود، برملا کرد.»

وی افزود: «داعش درصدد انتقال مقر فرماندهی خود موسوم به "ولایت دیالی" از "المطیبیجه" به عمق ارتفاعات "حمرین" از طریق ایجاد تونل‌های زیر زمینی بود.»

الحسینی گفت: «الحشد الشعبی موفق شد خود را به این تونل‌ها رسانده و هر آنچه را مقر جانشین داعش در زیر زمین خوانده شده بود، کشف و ضبط کند و بدین ترتیب انتقال مقر ولایت دیالی از المطیبیجه به حمرین ناکام ماند.»

رئیس کمیته امنیت شورای دیالی حضور الحشد الشعبی را دارای نقش بسزایی در رفع خطر بزرگ برای شهر‌ها و روستا‌های این استان دانست و گفت: «داعش قصد داشت طی ماه‌های گذشته از طریق هسته‌های خفته خود مناطق مختلف دیالی را هدف بگیرد. راهبرد‌های الحشد و همکاری برجسته آن با دیگر تشکیلات امنیتی موفقیت‌های زیادی را در پی داشته است.»
دستگیری ۳ تروریست
نهاد اطلاع رسانی امنیتی وزارت کشور عراق هم امروز پنجشنبه از دستگیری سه متهم به تروریسم در استان‌های الانبار و صلاح الدین خبر داد.

از دو تروریستی که در الانبار دستگیر شدند یکی مسئول کار گذاشتن بمب برای داعش بود و در صلاح الدین هم یک نفربه اتهام رساندن مواد غذایی و کمک به عناصرداعش دستگیر شد.

بر اثر انفجار یک گلوله به جای مانده از حملات داعش که ظهر امروز در نزدیکی مدرسه‌ای در روستای «گنعوص» در شمال غرب منطقه «الشرقاط» استان «صلاح الدین» رخ داد، سه دانش آموز کشته و دو نفر دیگرشان مجروح شدند.

عناصر خفته داعش در مدت اخیر و با سوء استفاده از ناآرامی‌های عراق خود را برای حملات تازه در مناطق مختلف این کشور آماده کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: الحشد الشعبی بسیج مردمی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟ | طغرل در تپه سیف ناکام ماند

همشهری آنلاین- حمیدرضا رسولی: تپه سیف که با گذشت زمان بارها تغییر نام داده و امروز هیچ اثری از آن باقی نمانده به حد فاصل خیابان فرزانه فعلی تا میدان آزادی گفته می شد و آنطور که قدیمی ها نقل می کنند این اراضی وسیع را یک تپه پوشش داده بود. محمدباقر حسین‌مردی، یکی از قدیمی ترین اهالی طرشت که به طایفه حسین‌مردی‌ها تعلق دارد، می گوید: «وجود تپه سیف در منطقه درشت قدیم این خاصیت را داشت که وقتی سیل می‌آمد از دو طرف تپه جاری می شد و روستای طرشت را ویران نمی کرد. احتمالا به همین دلیل اسم تپه را سیف گذاشتند چون همچون شمشیر جریان آب را می شکافت و به دو بخش تقسیم می کرد.»

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

تپه مشهور محله طرشت تا اواخر دهه ۴۰ پابرجا بود اما از ابتدای دهه ۵۰ که ساخت‌وسازها در پایتخت سرعت گرفت جای خودش را به خانه ها و آپارتمان های مسکونی داد و امروز هیچ نشانی از آن باقی نمانده است. تپه سیف برای اهالی طرشت و در مقیاسی بزرگ تر برای تهران‌نشین‌ها، اهمیت تاریخی هم دارد، چراکه در یک برهه تاریخی اقامتگاه موقت طغرل سلجوقی، بنیانگذار سلسله سلجوقیان، هم بوده است.

حسین‌مردی با نقل روایتی در این باره می گوید: «طبق روایتی که نسل به نسل منتقل شده و در کتاب «مشایخ فقه و حدیث در جماران، کلین و درشت»، تالیف عزیزالله عطاردی، به آن اشاره شده، طغرل با شرط ادامه پرداخت مالیات از طرف سرزمین های شرقی، دختر خلیفه بغداد را به عقد خودش درمی‌آورد. بعد از این ماجرا راهی ری می شود تا مقدمات مراسم ازدواج را مهیا کند و بین راه در منطقه درشت یا طرشت امروزی، به قول معروف اردو می زند. تپه سیف در آن روزگار موقعیت توچال امروزی را داشته و در بلندی بوده و طغرل در تپه سیف به ری احاطه داشته است. طغرل در انتظار رسیدن همسرش به درشت بود، اما همان شب به خواب ابدی رفت و همان‌ جا درگذشت.»

درباره تپه سیف روایت های تاریخی مختلفی نقل می شود که برخی از آنها شفاهی است و نسخه مکتوب ندارد. قدیمی های طرشت نقل می کنند که ناصرالدین شاه وقتی به ولیعهدی رسیده به طرشت آمده و از بالای تپه سیف به این قریه خوش و آب هوا نگاه کرده است. بعد هم نام این منطقه سرسبز را از همراهانش پرس‌وجو کرده و بعد از این ماجرا چند بار دیگر به روستای ییلاقی درشت رفته تا در باغ های وسیع این منطقه ییلاقی اتراق کند.

کد خبر 846638 برچسب‌ها تهران قدیم همشهری محله تهران

دیگر خبرها

  • شهرداری گرگان در لبنان ناکام ماند
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • بسکتبال سوپرلیگ غرب آسیا/ شهرداری گرگان در لبنان ناکام ماند
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن
  • پاداش رفتار خوب: ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی
  • لیورپولی‌ها همه کار کردند که اورتون گل بزند (عکس)
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • حمله ناکام و دردناک پلنگ به خانواده جوجه تیغی‌ها (فیلم)
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟ | طغرل در تپه سیف ناکام ماند