Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه اسالم حوزه و دانشگاه را دو نهاد مبارک و مرکز تولید و توسعه علم و دانش دانست و گفت:‌ این دو نهاد باید با همفکری و اتحاد، نیازهای علمی و فکری جامعه را تامین کنند و اجازه ندهند تفکرات باطل غربی غیر دینی و غیر ایرانی بر جامعه ما حاکم شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه اسالم امروز، 22 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، در ادامه مباحث وظایف منتظران در دوران غیبت،‌ به بیان آثار و برکات وجودی امام زمان (عج) در دوران غیبت و چگونگی بهره‌مندی منتظران از برکات وجودی ایشان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گرامیداشت هفته پژوهش، تحقیق و مطالعه را بال پرواز علم و دانش دانست و گفت: پژوهش، کاربردی کردن علم و دانسته‌های بشری جهت ارائه آن به نسل‌های آینده است و علومی که امروز در اختیار ماست میراث سال‌ها تلاش عالمان و دانشمندان است که با تحقیق و پژوهش در علوم گوناگون نتیجه آن به دست ما رسیده است.

امام جمعه اسالم یاد و خاطره شهید آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و تصریح کرد: حوزه و دانشگاه دو نهاد مبارک و مرکز تولید و توسعه علم و دانش است لذا این دو نهاد باید با همفکری و اتحاد، نیازهای علمی و فکری جامعه را تامین کنند و اجازه ندهند تفکرات باطل غربی غیر دینی و غیر ایرانی بر جامعه ما حاکم شود.

باقری با اشاره به برنامه جدید اروپایی‌ها در بزرگنمایی اینستکس توسط دولت فرانسه، گفت:‌ این اقدام یک فریب جهت وادار کردن ایران به پذیرش آن و تحمیل قراردادهای جدید مانند برجام با هدف خالی کردن دست ایران و اعمال فشار بیشتر جهت مانع‌تراشی در کاهش تعهدات برجامی است لذا دولت ما باید دقت کند که اروپا نیز مانند آمریکا غیرقابل اعتماد است.

وی به پایان یافتن مهلت ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی مجلس یازدهم و آغاز فصل انتخابات اشاره کرد و متذکر شد: نظام جمهوری اسلامی براساس مردم‌سالاری دینی یک روش و الگوی جدید در نظام سیاسی جهان است. از نظر اندیشه اسلامی تشکیل حکومت هم یک حق است و هم یک تکلیف که حکومت در آن متکی بر نظر مردم است و مردم با آرای خود نقش مشورتی در انتخاب نمایندگان و دولتمردان خود دارند.

امام جمعه اسالم تصریح کرد: مردم از هم‌اکنون با مطالعه در اوضاع و احوال نامزدها و با در نظر گرفتن سوابق و برنامه‌های پیشنهادی در ایام تبلیغات انتخاباتی و در نظر گرفتن معیارها و شاخص‌های نمایندگان اصلح و با حضور گسترده در انتخابات حماسه دیگری را در تاریخ انقلاب ما رقم بزنند.

باقری با اشاره به حواشی پیش‌آمده پیرامون سریال «وارش» و دلخوری و آزرده‌خاطر شدن مردم گیلان، گفت: اهانت به هیچ قوم و فرهنگی در جامعه و به خصوص در برنامه‌ها و سریال‌های رسانه ملی پذیرفته نیست. مردم گیلان، مردمی با فرهنگ و پیشتاز در عرصه دین و علم و فرهنگ بوده و هستند لذا سازندگان این سریال باید فرهنگ و عرف مردم گیلان را در نظر می‌گرفتند و اکنون نیز باید از مردم شریف گیلان دلجویی کنند.

وی اقدام شایسته صدا و سیمای مرکز گیلان در پوشش دادن اعتراضات مردمی به این قضیه و مکاتبات مدیرکل محترم صدا و سیمای استان گیلان در پیگیری و کنترل این قضیه را بسیار موثر دانست و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر نتیجه مطلوب حاصل شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک مرکز علمی مولود انقلاب است گفت: توجه به مقوله حجاب و عفاف اولویت کار در دانشگاه است

به گزارش خبرنگار استان های خبرگزاری دانشجو،مجتبی ملکی چوبری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد گیلان و واحد رشت ضمن تقدیر و تشکر از دوستار در زمان تصدی ۴ساله ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دانشگاه در ریل اصلی انقلاب بود اظهار کرد: با حضور تیم مدیران مؤمن و متعهد و انقلابی، کارآمدی و اثربخش و با تعصب و پشتکار دکتر دوستار در دانشگاه را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در طول مدت تصدی دکتر دوستار افتخارات زیادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مانند کسب مقام در جشنواره امامت و مهدویت، رویدار صدرا و… داشتیم که به همت و تلاش و درایت دکتر دوستار اتفاق افتاد ادامه داد: خدا را شاکرم که توفیق خدمتگزاری به من داد و امیدوارم بتوانم طوری خدمت کنم که شرمنده خون شهدا و دیگر عزیزان نباشم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه تحول‌آفرین و مأموریت‌گرا است تصریح کرد: این مأموریت‌ها و رخدادهایی که قرار است در سال ۱۴۰۳ اتفاق بیفتد و سکوی مبدل دانایی به توانایی است که باید در عرصه عمل هم‌نشان داده شود.

ملکی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی از سال گذشته با داشتن زیرساخت‌های لازم در زمینه‌های علمی، فرهنگی و…. شروع به اقدامات مختلفی در جهت افزایش تولیدات علمی و فرهنگی نموده است که ان‌شاءالله با توجه به فرمایشات حضرت آقا (مدظله‌العالی) و شعار دانشگاه آزاد اسلامی به سمتی حرکت کنیم که تمام حوزه‌ها دارای جهش خوبی باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک مرکز علمی مولود انقلاب است افزود: توجه به مقوله حجاب و عفاف اولویت کار در دانشگاه است و دراین‌خصوص اساتید، کارکنان و دانشجویان باید در مقوله حجاب و عفاف کوشا بوده و برای اینکه فضای دانشگاه حال و هوای اسلامی و انقلابی داشته باشد باید از استانداردهای خوبی برخوردار باشد که این مهم همت و همدلی همگان را در جهت ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان طلب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور