Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@19:02:50 GMT

شاخص کل بورس رشد ۱۷۳۵ واحدی داشت

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۶۶۷۲

شاخص کل بورس رشد ۱۷۳۵ واحدی داشت

شاخص کل بورس و اوراق بهادار اولین روز کاری خود در هفته جاری را با روند صعودی آغاز کرد و رشد ۱۷۳۵ واحدی داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (شنبه 23 آذر) اولین روز کاری خود در هفته جاری را با روند صعودی آغاز کرد و رشد 1735 واحدی داشت و با این رشد در ارتفاع 341 هزار و 122 واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذارب ر شاخص کل بورس نمادهای فملی، رمپنا، شنران، فولاد، شیران و شپنا به ترتیب با 367، 241، 113، 106، 100 و 78 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و تنها نماد وبملت با 69 واحد بود که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشت.

 

نمادهای وبملت - بانك ملت،  وتجارت - بانك تجارت، ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام)، خساپا – سايپا، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و شپنا - پالايش نفت اصفهان صبح امروز در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و تنها 2 نماد وبملت - بانك ملت،  وتجارت - بانك تجارت صبح امروز روند نزولی داشتند و باقی نمادها به رنگ سبز به نمایش درآمده اند.

 

بنابراین گزارش شاخص کل فرابورس نیز امروز (شنبه 23 آذر) روز کاری خودر د آخرین هفته آذر ماه را با رند صعودی و رشد 53 واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع 4 هزار و 439 واحد آغاز کرد. صبح امروز نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، تبرك - گروه كارخانجات صنعتي تبرك، دي - بانك دي، غشهداب - كشت و صنعت شهداب ناب خراسان و  بجهرم - توسعه مولد نيروگاهي جهرم در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند و تنها سه نماد ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس و بجهرم - توسعه مولد نيروگاهي جهرم روند نزولی دارند.

 

 

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار آخرین روز کاری خود در هفته گذشته را با ریزش 601 واحدی آغاز کرد و با این ریزش در ارتفاع 338 هزار و 832 واحد قرار گرفت و در ادامه روز این روند ادامه دار بود اما در پایان روز سقوط شاخص کل به چشم گیری میزان ابتدای صبح نبود و شاخص کل بورس با ۴۷ واحد ریزش در ارتفاع ۳۳۹ هزار و ۳۸۶ واحد قرار گرفت و با این روند دفتر کاری بورس در سومین هفته آذر ماه بسته شد. بر اساس جدول معاملاتی ۲۰ آذر شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۲ واحد ریزش معادل ۰.۰۱ درصد به ۹۰ هزار و  ۹۰۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۷۸ واحد رشد معادل ۰.۰۷ درصد به ۱۰۵ هزار و ۲۰۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۲ واحد افزایش، معادل ۰.۰۷ درصد به ۷۰ هزار و ۲۹۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۵۳ واحد ریزش معادل ۰.۱۹ درصد به ۴۰۰ هزار و ۵۶۷ واحد، شاخص بازار اول با ۲۹۶ واحد کاهش معادل ۰.۱۱ درصد به ۲۴۴ هزار و ۲۰۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۵۷ واحد رشد معادل ۰.۱۴ درصد، به ۷۰۱ هزار و ۲۳۶ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح ۲۰ آذر نمادهای فولاد با 299 واحد، شتران با 151 واحد، وبملت با 97 واحد و وتجارت با 67 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای تاپیکو با 167 واحد، شبندر با 111 واحد و پارس با 74 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند. صبح ۲۰ آذر در لیست نمادهای پربیینده بورس در صدر لیست نام نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، خساپا - سايپا و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ به چشم می خورد که همگی رود نزولی را در ابتدای معاملات برای خود ثبت کردند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات ۲۰ آذر نمادهای تاپیکو با ۳۱۰ واحد، رمپنا با ۳۰۵ واحد، شیران با ۱۵۸ واحد، شبندر با ۱۲۷ واحد و خودرو با ۱۱۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل نمادهای فولاد با ۲۲۰ واحد و شتران با ۱۴۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

شاخص صنایع محصولات چرمی با ۵۸۳ واحد رشد معادل ۴.۷۵ درصد به ۱۲ هزار و ۸۷۴ واحد، فنی مهندسی با ۱۱۲ واحد افزایش معادل ۳.۸۳ درصد به ۳ هزار و ۴۰ واحد، منسوجات ۱۴۲ واحد رشد معادل ۲.۸۸ درصد به ۵ هزار و ۸۱ واحد، ماشین آلات ۱۷۱۰ واحد افزایش معادل ۱.۷۶ درصد به ۹۸ هزار و ۸۶۰ واحد، دستگاه های برقی با ۲۹۰۴۷ واحد رشد، معادل ۱.۶۲ درصد به یک هزار و ۸۲۴ واحد، قند و شکر ۱۳۰۷ واحد کاهش معادل ۲.۰۶ درصد به ۶۷ هزار و ۲۳۸ واحد، سایر معادن با با ۴۱۷۴ واحد ریزش معادل ۴.۵۴ درصد به ۸۷ هزار و ۸۶۸ واحد رسید. قیمت سهام نمادهای ختوفا، شیران، کسرام، وایران، ثنوسا، آسیا و فپنتا بیشترین افزایش قیمت و نمادهای ددام، وصنام، ولملت، خنصیر، قثابت، کماسه و ثاباد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

 

همچنین در پایان معاملات ۲۰ آذر نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، خساپا - سايپا ، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) و ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار گرفتند که تنها نماد روند صعودی داشت و باقی نمادها با رنگ سرخ که نشاندهنده سیر نزولی است در نمایشگر تالار شیشه ای به نمایش درآمدند و در پایان داد و ستدهای روز ۲۰ آذر بورس در ۴۷۲ هزار و ۱۲ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۳۹۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۹ هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اجلاس نماز کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد نماز جمعه کانون های مساجد خطبه نماز جمعه نماز قرآن فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۷.۸۳۵ میلیارد سهم بود که طی ۷.۸۳۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۲,۲۲۵.۱۰۶ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748298

دیگر خبرها

  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس