Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:15:43 GMT

ورود کاروان نیروهای امریکایی به قامشلی سوریه

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۴۵۵۴

ورود کاروان نیروهای امریکایی به قامشلی سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود که هدف از ورود این کاروان بر خلاف قوانین و مقررات بین المللی به سوریه تقویت نیروهای اشغالگر امریکایی مستقر در شمال شرق این کشور است.

بر اساس اعلام منابع محلی به سانا این کاروان بزرگ ترین کاروان نظامی امریکایی است که در چند ماه گذشته وارد سوریه شده است و هدف از استقرار نیروهای مزبور غارت منابع نفتی این کشور در مناطق شرقی سوریه و شهر قامشلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قامشلی شهری کردنشین در شمال شرقی ترین نقطه سوریه و نزدیک مرزهای این کشور با ترکیه و عراق است.

امریکا پیشتر بیش از ۷ هزار نیروی نظامی در سوریه به صورت غیرقانونی وارد و در ۱۹ پایگاه نظامی در مناطق مرزی شرق سوریه با اردن و عراق تا مرزهای سوریه با ترکیه مستقر کرده بود.

فرانسه و انگلیس نیز مانند امریکا اقدام به وارد کردن شماری از نیروهای نظامی خود به این مناطق کرده بودند که با بر خلاف خواست دولت سوریه و قوانین بین المللی بود. 

در سال گذشته دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا از تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهای مزبور است سوریه خبر داد ولی بلافاصله این تصمیم به کاهش نیرو تبدیل شد و قرار بر این بود تا ۶۰۰ نیروی نظامی امریکا که به صورت غیرقانونی وارد سوریه شده اند، در اطراف حوزه های نفتی باقی بمانند.

امریکا از سال ۱۳۹۴ به دنبال تحرکات تروریست های داعشی و تکفیری با استقرار نیروهای نظامی به صورت غیرقانونی و بدون مجوز و درخواست دولت سوریه بخش هایی از این کشور را اشغال و حتی بر اساس اعلام برخی منابع کمک های نظامی و آموزشی به تروریست ها ارایه کرده است.

در زمان ورود نیروهای ترکیه در اواسط مهر ماه ۱۳۹۸ به بخش های شمالی سوریه نیروهای امریکایی مستقر در این مناطق اقدام به تخلیه پایگاه های خود کرده و شماری از این نیروها به پایگاه امریکا در مناطق غربی عراق و همجوار با سوریه منتقل شدند.

دولت سوریه بارها خواستار خروج نیروهای نظامی از این کشور شده است که به صورت غیرقانونی و بدون درخواست وارد این کشور شده اند.  

برچسب‌ها منطقه امن شمال سوریه ایالات متحده آمریکا نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه امن شمال سوریه ایالات متحده آمریکا نفت منطقه امن شمال سوریه ایالات متحده آمریکا نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز دوشنبه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شرق سیستان و بلوچستان، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

وی افزود: دوشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در بعضی نقاط، بارش تگرگ پیش بینی می‌شود و طی این روز بیشینه بارش در کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان و گیلان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه در بعضی مناطق واقع در نیمه شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، مناطقی از شمال غرب، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز و پنجشنبه در شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر و بعضی نقاط شمال غرب کشور، بارش رخ خواهد داد.

وی گفت: امروز در شمال غرب، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، دوشنبه در جنوب غرب، سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود؛ همچنین امروز شرق دریای عمان و غرب دریای خزر و دوشنبه شرق دریای عمان و غرب خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۲۶ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، کمی ابری به تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد با احتمال رگبار باران با بیشینه ۲۳ و کمینه ۱۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 750573

دیگر خبرها

  • میوه‌های «وعده صادق» در موازنه جدید منطقه
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • میوه‌های «وعده صادق» در موازنه جدید منطقه
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا
  • ورود سامانه بارشی به کشور از فردا؛ این استان‌ها بارانی می‌شوند
  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا 
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق