Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماتیاس لنتز، سفیر جدید سوئد در تهران با مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ماتیاس لنتز، سفیر جدید سوئد در تهران با مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوالنوری در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه همکاری و روابط خوب ایران و سوئد در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی و امنیتی از روند روبه گسترش دیدارها و رایزنی های مقامات سیاسی دو کشور ، ابراز خرسندی نمود.

وی همچنین با اشاره به مواضع سازنده سوئد در صحنه­های منطقه‌ای و بین المللی بویژه در دوره پسابرجام گفت: سوئد در مقابله با اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا و خروج این کشور از برجام هوشمندانه عمل کرده است. ذوالنوری همچنین گفت: علیرغم اقدام برخی از کشورهای اروپایی که سعی در افزایش تحریم های جدید علیه ایران داشتند کشور سوئد مواضعی منطقی اتخاذ کرد.

وی افزود: نقش آفرینی سوئد در عملکرد خود به عنوان کشوری تنش­زا و حامی برقراری صلح و امنیت در منطقه غرب آسیا، قابل تقدیر است. جمهوری اسلامی ایران از توسعه همکاری‌ها در این زمینه استقبال می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تبیین دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران، عامل اصلی مشکلات امروز کشورهای منطقه را دخالت و روحیه سلطه‌جویانه و توسعه‌طلبانه آمریکا در ایجاد تنش و بحران در منطقه و دیگر کشورهای جهان دانست و افزود: هر طرحی که آمریکا در منطقه محوریت آن را بر عهده داشته موجب تشدید تنش ها و ناامنی شده است.

ذوالنوری با تشریح طرح صلح هرمز از سوی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: رایزنی و گفتگو میان کشورهای منطقه بدون حضور آمریکا می تواند به برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه منجر گردد. ذوالنوری در همین بخش افزود: سوئد با دارا بودن جایگاه تاثیرگذار در اروپا می تواند نقش موثری ایفا نماید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با توجه به پیشرفت سوئد در حوزه های صنعتی، اقتصادی و امنیتی، افزایش همکاری ها با ایران را به عنوان پل ارتباطی با دیگر کشورهای منطقه قابل توجه دانسته و بر توسعه همکاری های پارلمانی در حوزه های تخصصی و میان کمیسیون های مجالس دو کشور تاکید نمود.

مایتاس لنتز نیز در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه فی مابین و دیدار و گفتگوهای مقامات عالیرتبه دو کشور در دوران پسا برجام گفت: با توجه به حضور حدود 120 هزار ایرانی در سوئد، تقویت روابط و همکاری ایران و سوئد حائز اهمیت است. وی افزود: مسائل مربوط به منطقه را دنبال می کنیم و علاقمندیم در حوزه هایی که می­توانیم به کاهش تنش میان کشورهای منطقه و اروپا کمک کند نقش داشته باشیم.

سفیر سوئد در تهران با اشاره به حمایت سوئد از توافق برجام گفت: سوئد با خروج یکجانبه گرایانه امریکا از برجام مخالف است و بر پایبندی کشورهای اروپایی به این توافق تاکید دارد.

وی از توسعه همکاری های دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و پزشکی و همچنین افزایش مراودات پارلمانی استقبال نمود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان کانون های مساجد استان بوشهر مسجد طرح ملی فهما شیراز اردبیل قرآن کریم سفیر سوئد در تهران حجت الاسلام ذوالنوری ذوالنوری مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران فرصت مغتنمی برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صادرات با معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود کشور و به تبع استان در این عرصه بود.

علی نوری اضافه کرد: تیم اقتصادی استانداری کردستان با همراهی بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی سنندج در این نمایشگاه ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری را به هیات‌های تجاری معرفی کردند.

وی ادامه داد: در مدت برپایی نمایشگاه، تفاهم نامه همکاری اقتصادی با اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، ایران و روسیه در حوزه آبزیان و صادرات انواع آبمیوه و دلستر منعقد شد.

نوری بیان کرد: تفاهم نامه همکاری اقتصادی و منعقد شده بین کردستان و اتاق مشترک ایران و ارمنستان در حوزه صادرات محصولات شاخص کشاورزی و معرفی ظرفیت‌های پتروشیمی با محوریت صادرات است.

وی اظهار کرد: با اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت هم در حوزه صادرات محصولات شاخص کشاورزی و صنایع دستی استان و مصالح ساختمانی و بخش معدن تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی منعقد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: افزون بر انعقاد تفاهم نامه در چند روز برپایی این نمایشگاه با مسئولان کشوری هم دیدار‌هایی داشتیم و در آن به بیان نیاز‌ها و مطالبات و استعداد‌های استان پرداختیم.

استاندار کردستان هم در سومین روز از برپایی نمایشگاه اکسپو۲۰۲۴ تهران به همراه هیاتی از مدیران استان از این نمایشگاه بازدید کرد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از روز شنبه هشتم تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برپا بود.

در این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاورد‌ها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی عرضه شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • اسماعیلی با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته