Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@09:26:03 GMT

مبارزه وزارت اطلاعات با دانه‌درشت‌های مواد مخدر

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۱۲۸۸

مبارزه وزارت اطلاعات با دانه‌درشت‌های مواد مخدر

وزیر اطلاعات گفت: نسبت به شناسایی و دیگر اقدامات قانونی در مبارزه با دانه‌درشت‌های تولید و توزیع مواد مخدر اقدام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در مراسم گردهمایی مدیران، معاونین و دبیران ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار داشت: به مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای مبارزه نفس‌گیر و آتشی که به جان ملت‌ها افتاده است خداقوت عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این جلسه موجب می‌شود که مسئولان کشور هم در جریان مجاهدت‌ها و تلاش‌های شما قرار بگیرند.

علوی گفت: کار شما مبارزه با مواد مخدر است و در این زمینه از تجربیات خوبی برخوردار هستیم و ضروریات آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم درک می‌کنیم و راه‌ها و روش‌های مبارزه با مواد مخدر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم می‌دانیم و جا ندارد که بنده در این خصوص صحبتی داشته باشم.

وزیر اطلاعات گفت: مسائل مختلفی در وزارت اطلاعات ذهن ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خودش مخدوش می‌کند و صحبت کردن از تکنیک‌های مبارزه با مواد مخدر حکمت به نزد لقمان بردن است.

وی تاکید کرد: سربازان گمنام حضرت امام زمان(عج)‌ آماده هستند به عنوان بازوی ستاد مبارزه با مواد مخدر همراه و همگام با شما پیش بروند تا دستاوردهای خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم.

علوی گفت: وقتی آتشی دامن جامعه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌گیرد همه انسان‌ها مسئولیت دارند در خاموش کردن آتش و جلوگیری فراگیر شدن آن اقدام کنند، مخصوصا آتشی که جان و خانمان انسان‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تهدید می‌کند.

وزیر اطلاعات افزود: قطعا بی‌تفاوتی در برابر آتشی که گوشه خرمن افتاده است، موجب می‌شود که این آتش به گندم خودمان هم برسد و دسترنج ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از بین ببرد.

وی بیان داشت: ضرورت برخورد با مواد مخدر امری است که ریشه‌های آن در قرآن نیز مطرح شده است.

وزیر اطلاعات افزود: قطعا پیشگیری مقدم بر درمان است و منتظر نباشید که مواد مخدر عده‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آلوده و معتاد کند، بعد با علل آن مبارزه کنیم. راه‌های پیشگیری و کشف مواد مخدر به صورت علمی باید مورد توجه قرار بگیرد و هرچقدر در این مسیر به صورت علمی پیش برویم، قطعا توفیقات بیشتری خواهیم داشت.

علوی تاکید کرد: برای روش‌های موثر پیشگیرانه باید کار کرد تا نتیجه آن پیشگیری از مصرف مواد مخدر و کاهش اعتیاد باشد.

وی گفت: ما باید با اقدامات اطلاعاتی و علمی پیشگیری از افزایش شهدا و جانبازان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم.

وزیر اطلاعات بیان داشت: وزارت اطلاعات گوشه‌ای از اقداماتش پرداختن به مسئله‌ای همچون مواد مخدر است و ماموریت ذاتی در این خصوص ندارد اما وقتی ما با پایشی که در مبادی ورودی می‌کنیم، در جهت تامین امنیت و مقابله با ناامنی‌ها به مواردی برمی‌خوریم که نمی‌توانیم بگوییم ماموریت ذاتی در این خصوص نداریم و باید تاثیر خودمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این مجموعه بگذاریم.

علوی گفت: ما در زمینه مبارزه با تروریسم همان‌طور که وظیفه مبارزه با آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم، باید با ریشه‌های تروریسم هم مقابله کنیم که مواد مخدر یکی از ریشه‌ها و خاستگاه‌های تروریسم است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مبارزه ریشه‌ای با تروریسم کنیم باید با مواد مخدر مبارزه جدی‌تری داشته باشیم.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر مسئله وزارت اطلاعات با دیگر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی فرق دارد؛ چراکه ناجا در داخل مرزها فعالیت می‌کند و وزارت اطلاعات کار ناجا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید سبک‌تر کند و در مبدا ضربه‌هایی به موادفروشان بزند و کسانی که فعالیت‌شان در هزار تن است را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از بین ببرد.

وی افزود: وزارت اطلاعات در حوزه مبارزه با مواد مخدر به سراغ دانه‌درشت‌ها رفته است و در کشورهای مختلف اقداماتی در این خصوص انجام داده‌ایم و دانه‌درشت‌های مواد مخدر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شناسایی کرده‌ایم.

علوی بیان داشت: ما باید به دنبال علت‌های مصرف مواد مخدر پیش برویم و نباید این علل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراموش کنیم.

وزیر اطلاعات بیان داشت: مبارزه با مواد مخدر مانند مبارزه با آنفلوآنزا مرغی نیست که مدتی مطرح شود و دستگاه‌های مختلف در این خصوص بلافاصله وارد عمل شوند و اقداماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهند، بلکه مسئله مواد مخدر استمرار دارد و نمی‌توان فکر کرد که تا 10 سال دیگر می‌توان موضوع مواد مخدر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قلع و قمع کرد.

وی گفت: موضوع مواد مخدر مانند یک عارضه در زندگی وجود دارد و باید در حوزه اقدامات پیشگیرانه در این خصوص اقدام کرد.

علوی بیان داشت: مبارزه با مواد مخدر یک اراده حاکمیتی است و ضرورت دارد که فرهنگ مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مبارزه با مواد مخدر افزایش دهیم و در بین مردم در این حوزه احساس مسئولیت شود و در صورت مشاهده فروش مواد مخدر به مراکز اطلاعاتی و انتظامی خبر داده شود.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد مخدر وزارت اطلاعات اطلاعات مبارزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم

سرهنگ حسن هاشم نیا، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم گفت: پیرو خبر مردمی واصله در اجرای طرح ایست و بازرسی موقت ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم در عوارضی کاشان به قم به یک دستگاه کامیون بار تره بار هندوانه با شماره پلاک معلوم مشکوک و آن را متوقف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم افزود: پس از انتقال و تخلیه بار در بازرسی صورت گرفته از کامیون موصوف، در ۲۲ هنداونه، ۲۸۷ بسته کوچک مواد مخدر تریاک به وزن کلی ۸۷ کیلو و ۹۰۰ گرم کشف شد.

وی بیان داشت: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز