Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:04:36 GMT

سالانه ۳ هزار ابتلا به سرطان در گلستان ثبت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۷۴۹۹

سالانه ۳ هزار ابتلا به سرطان در گلستان ثبت می‌شود

محمدرضا هنرور امروز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: میانگین شیوع سرطان معده در کشور ۳۰ نفر در هر صدهزار نفر اما این آمار در گلستان ۳۳ نفر در هر همین محدوده آماری است.

وی افزود: در سایر سرطان ها مانند سرطان روده، ریه و پستان هم آمار شیوع در گلستان رو به افزایش است به نحوی که میزان شیوع سرطان پستان در این استان ۲ برابر بیشتر از متوسط کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از هزینه ۲۰ میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای تحقیق و پژوهش پیرامون سرطان و سایر بیماری ها خبر داد و گفت: ۳۵۱ طرح مصوب در دانشگاه عملیاتی شده و گزارش ۱۱۲ عنوان به پایان رسیده است.

هنرور افزود: تلاش می کنیم با استفاده از نتایج این پژوهش ها به ارزش آفرینی در حوزه تولید علم و پژوهش و کاهش مشکلات درمانی مردم استان دست پیدا کنیم.

وی کمبود فضای مورد نیاز در حوزه تحقیقات و آزمایشگاه را یکی از اصلی ترین دغدغه های حوزه پژوهش دانست و از خیرین خواست تا مشارکت بیشتری در این بخش مهم داشته باشند.

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در ۲ سال اخیر تمام مراحل پژوهش دانشگاه در سامانه پژوهشیار ثبت و قابل رصد است و به سبب اهمیت مقوله پژوهش این سامانه به سامانه کمیته اخلاق وزارتخانه متصل شده است.

وی همچنین از رسانه ها خواست در طرح دغدغه ها و دستاوردهای حوزه پژوهش بهداشت با این دانشگاه همکاری کنند.

برچسب‌ها بهداشت و درمان گلستان سرطان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت و درمان گلستان سرطان بهداشت و درمان گلستان سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌کارگیری حدود ۴ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ هادی احمدی، صبح امروز در ارتباط زنده تصویری با برنامه «سلام خبرنگار» شبکه خبر گفت: در این انتخابات ۲۳۰ شعبه رای گیری در سطح شهرستان پیش بینی شده است.

احمدی افزود: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این شهرستان، واجد شرایط رای دادن در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز استان در این دور نیز همان راهبرد رهبر معظم انقلاب درقالب کلیدواژه «رسام» است که به رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت، تاکید دارد.

دبیر ستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه استان گلستان در مجلس شورای اسلامی ۶ حوزه انتخاباتی و ۷ نماینده دارد، اضافه کرد: در دور اول انتخابات، تکلیف ۵ حوزه و ۶ نماینده مشخص و اعتبارنامه‌ها به وزرات کشور ارسال شد.

احمدی گفت: فقط در حوزه گنبدکاووس، انتخابات به دور دوم کشیده شد که جمعه همین هفته ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی افزود: تبلیغات ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات، از بامداد پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت آغاز شده است و به‌مدت هفت‌روز تا ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • به‌کارگیری حدود ۴ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گنبدکاووس
  • پایداری هوای گلستان تا فردا/ ورود سامانه بارشی از شامگاه دوشنبه
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • تعداد دفاتر تقریب به ۳۵ دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است