Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@20:54:29 GMT

فشار دی‌اکسید کربن همراه قدیمی کره زمین!

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۷۸۸۴

فشار دی‌اکسید کربن همراه قدیمی کره زمین!

خبرگزاری میزان- پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید دریافتند که زمین در گذشته نیز تحت فشارهای محیطی گوناگونی مانند افزایش سطح دی‌اکسید کربن قرار گرفته است. تاریخ انتشار: 18:22 - 25 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۷۶۱۶

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که زمین پیش از برخورد سیارکی که به از بین رفتن دایناسور‌ها منجر شد، در معرض فشار‌های محیطی از جمله افزایش سطح دی‌اکسید کربن قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دی‌اکسید کربنی که در اثر فعالیت آتش‌فشان‌های هند تولید می‌شود، تاحدودی پوسته صدف‌ها و حلزون‌ها را در خود حمل می‌کند. بررسی نحوه تغییر کردن این موجودات به مرور زمان، نشان می‌دهد که این سیاره در گذشته نیز با میزان زیادی از دی‌اکسید کربن در جو روبرو بوده است.

"بنجامین لینزمیر" (Benjamin Linzmeier)، پژوهشگر "دانشگاه نورث‌وسترن" (NU) آمریکا و نویسنده ارشد این پروژه گفت: زمین به وضوح تحت فشار و خطر نابودی قرار دارد.

پژوهشگران باور دارند که شاید درک واکنش زمین نسبت به دوره‌های پیشین گرمای جهانی بتواند به مقابله با بحران اقلیمی پیش رو کمک کند.

صخره‌های "دکن" (Deccan) که در فلات دکن هندوستان قرار دارند و ۲۰۰ هزار مایل مربع را پوشش می‌دهند، مدت‌ها پیش منفجر شدند و میزان قابل توجهی از گاز‌های گلخانه‌ای را منتشر کردند. اقیانوس‌ها، دی‌اکسید کربن را جذب کدند و اسیدی‌تر شدند و زندگی حیوانات ساکن در آب‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دادند.

پژوهشگران دانشگاه نورث‌وسترن، ترکیب ایزوتوپ کلسیم را در پوسته صدف‌ها و حلزون‌های فسیل شده مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها توانستند ارتباط میان تغییر ریخت‌شناسی فسیل‌ها و انفجار‌های رخ داده در فلات دکن را مشخص کنند.

لینزمیر ادامه داد: داده‌های ما نشان می‌دهند که محیط زیست پیش از برخورد سیارک به زمین، در حال تغییر بوده است. به نظر می‌رسد که این تغییرات، با انفجار‌های رخ داده در فلات دکن در ارتباط هستند. اثرات ناشی از برخورد سیارک، با بی‌ثباتی چرخه کربن که پیشتر وجود داشته، مطابقت دارد، اما این بدان معنا نیست که ما پاسخ‌های لازم را برای دلیل واقعی انقراض در اختیار داریم. پوسته‌های فسیل شده می‌توانند سرنخ‌های مهمی را درباره سطح دی‌اکسید کربن موجود جو در گذشته، در اختیار ما بگذارند.

دی‌اکسید کربن، میزان اسید را در اقیانوس‌ها افزایش می‌دهد و به تغییر نحوه تشکیل پوسته‌ها منجر می‌شود، زیرا هرچه آب اسیدی‌تر باشد، بیشتر پوسته‌های ساخته شده از کلسیم کربنات را در خود حل می‌کند.

دکتر "اندرو یاکوبسون" (Andrew Jacobson)، نویسنده ارشد این پژوهش گفت: ما می‌توانیم تغییرات ایزوتوپ کلسیم را با دقت بالا مورد بررسی قرار دهیم. ما انتظار داشتیم که برخی تغییرات را در ترکیب پوسته‌ها مشاهده کنیم، اما با دیدن سرعت رخ دادن این تغییرات، شگفت‌زده شدیم.

پژوهشگران باور دارند که درک نحوه واکنش این سیاره به سطح بالای دی‌اکسید کرن در گذشته می‌تواند به آن‌ها در درک شرایط حاد کنونی و افزایش سطح گاز‌های گلخانه‌ای کمک کند.

یاکوبسون افزود: ما معتقدیم که اسیدی شدن اقیانوس‌ها در گذشته می‌تواند نمونه خوبی برای بررسی اتفاقاتی باشد که در حال حاضر با انتشار دی‌اکسید کربن رخ می‌دهند. شاید ما بتوانیم از این نمونه به عنوان ابزاری برای پیش‌بینی بهتر آنچه قرار است در آینده رخ دهد استفاده کنیم. سیستم زمین، حساسیت بالایی نسبت به افزایش شدید و سریع دی‌اکسید کربن دارد. انتشار کنونی دی‌اکسید کربن، پیامد‌های محیطی قابل توجهی را در آینده به همراه خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید: اسکن فضای عمیق ماه برای اولین بار در تاریخ!

 

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کره زمین گازهای گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از یورونیوز، دانشمندان به تازگی روش جدیدی را برای ساخت الماس کشف کردند که در چهارچوب آن، ترکیبی از فلزات مایع می‌تواند یک الماس مصنوعی را در عرض چند دقیقه بدون نیاز به فشاری عظیم تولید کند.

البته برای این کار، هنوز به یک دمای بالای ۱۰۲۵ درجه سانتیگراد نیاز است تا یک قطعه الماس در ۱۵۰ دقیقه تشکیل شود. این معادل فشاری است که ما در سطح دریا احساس می‌کنیم و ده‌ها هزار بار کمتر از فشاری است که معمولاً برای تولید الماس نیاز است.

تیم سازنده این الماس جدید، پژوهشگران موسسه علوم پایه در کره جنوبی هستند که امیدوارند با این شیوه بتوانند انقلابی در تولید الماس‌های مصنوعی ایجاد کنند.

تکنیک حل کردن کربن در فلز مایع برای ساخت الماس کاملاً جدید نیست و جنرال الکتریک نیم قرن پیش فرآیندی مشابه را با استفاده از سولفید آهن مذاب به جهان معرفی کرد؛ اما برای این کار نیز نیاز به ایجاد فشاری معادل ۵-۶ گیگا پاسکال و یک «دانه» الماس است تا کربن به آن بچسبد.

پژوهشگران این تیم در مقاله‌ای درباره روش جدید نوشتند: «ما روشی برای تولید الماس در فشار یک اتمسفر و در دمای متوسط، با استفاده از آلیاژ فلزهای مایع کشف کردیم.»

آنها در این روش از مخلوط دقیقی از فلزات مایع گالیم، آهن، نیکل و سیلیکون استفاده کردند و یک سیستم خلاء در داخل یک محفظه گرافیتی ساختند تا فلز را در حالی که در معرض ترکیبی از متان و هیدروژن قرار می‌گرفت، به سرعت گرم و سپس خنک کنند.

این کار باعث شد تا اتم‌های کربن متان در سراسر فلز ذوب شده پخش شوند و به عنوان دانه الماس عمل کنند.

تنها پس از ۱۵ دقیقه، قطعات کوچکی از کریستال‌های الماس از فلز مایع جدا و نمایان شدند و پس از گذشت مدت دو ساعت و نیم نیز یک لایه پیوسته الماس شکل گرفت.

تحقیقات درباره این فرآیند هنوز در مراحل اولیه است؛ با این وجود اعضای تیم تحقیق معتقدند که این روش پتانسیل زیادی دارد و می‌توان به کمک آن، فلزات مایع دیگری را برای رسیدن به نتیجه مشابه یا حتی بهتر ترکیب کرد.

بیشتر بخوانید:

تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!

شیوه‌ای که در حال حاضر برای تولید اکثر الماس‌های مصنوعی استفاده می‌شود، چندین روز طول می‌کشد و به فشار بسیار بیشتری نیاز دارد.

اگر این تکنیک بتواند همچنان توسعه یابد، فرایند ساخت الماس بسیار سریع‌تر و بسیار آسان‌تر خواهد شد.

کد خبر 847565 برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی کره جنوبی تکنولوژی (فناوری) جواهرات و زیورآلات

دیگر خبرها

  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • کشف نشانه‌ای تازه در مریخ برای اثبات وجود موجودات فضایی
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن 2024