Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان برنامه و بودجه در جلسه علنی امروز مجلس گفت: میزان مالیات شرکت‌های دولتی ۵۷۰۰ میلیارد تومان و سود آنها ۱۲ هزار میلیارد تومان است ضمن اینکه صدا و سیما و آب و فاضلاب زیان‌ده هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 26 آذر) مجلس شورای اسلامی پس از استماع گزارش دیوان محاسبات کشور درباره بودجه شرکت های دولتی گفت: سازمان برنامه، درباره بودجه شرکت‌های دولتی ۷۲ هزار صفحه اطلاعات به مجلس داده که از آن جا تقدیم دیوان محاسبات شده که کار اولیه ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای سال های آینده با کمیسیون برنامه و مرکز پژوهش‌ها گام‌های بهتری را برمی داریم ضمن اینکه امسال علاوه بر ارائه به موقع لایحه بودجه گزارش بودجه شرکت‌ها یک ماه زودتر به مجلس داده شد.

معاون سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: تعداد شرکت‌های زیان ده از ۶۹ شرکت به ۱۰۴ شرکت نمایش داده شد اما طبق قانون اگر شرکتی زیان ده بود باید ظرف 2 سال تعیین تکلیف شود مثلا صدا و سیما و آب و فاضلاب زیان‌ده هستند ولی نباید در نمایش این موضوع اغراق شود چون دچار مشکل می‌شوند. باید با کمیسیون تلفیق به راهکاری برسیم که طبق قانون متزلزل نشوند.

پورمحمدی با بیان این که حقوق شرکت‌های دولتی همچون کارکنان دولت ۱۵ درصد رشد دارد افزود: شرکت‌های دولتی اجازه ندارند که علاوه بر این میزان، رشد حقوق داشته باشند.

وی اظهار داشت: امسال گزارش وضعیت شرکت‌هایی که دولت کمتر از ۵۰ درصد در آن سهام دارد به مجلس ارسال شده است که این اعلام علاوه بر وضعیت شرکت‌هایی است که دولت در آن ۵۰ درصد بیشتر سهام دارد.

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه شرکت‌های دولتی ۱۴۸۰ هزار میلیارد تومان است که این بودجه شامل بودجه ۳۸۲ شرکت بوده که ۱۰۴ شرکت زیان ده هستند.

پورمحمدی در مورد درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین در بودجه گفت: ما این را در ذیل تبصره ۱۴ مربوط به یارانه‌ها آوردیم از سال اول اجرای قانون هدفمندی چون منابع کفاف نمی‌داد مجلس گفت که در بودجه سنواتی این موضوع بیاید تا منابع فرآورده‌ها هم در آن حساب شوند.

وی درباره وضعیت مالیات شرکت‌های دولتی هم گفت: میزان مالیات شرکت‌های دولتی ۵۷۰۰ میلیارد تومان و سود آنها ۱۲ هزار میلیارد تومان است این شرکت‌ها در سال آینده ۲۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کند آنها قرار است اقتصاد را جلو ببرند.

معاون سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: بسیاری از زیان‌ شرکت‌های دولتی ناشی از تکالیفی است که در بودجه می‌آید اما منابعی برای اجرای این تکالیف در نظر نمی‌گیرند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: صدا و سیما مجلس شورای اسلامی فاضلاب آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در پاسخ به تذکر دنیامالی نماینده بندرانزلی در انتقاد به مصوبات کمیسیون در این طرح گفت: طرح مالیات بر سوداگری یکی از طرح‌های مهم مجلس یازدهم است.

وی با بیان اینکه با این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد کشور از سوداگری جدا می‌شود، افزود: ما باید بخش مولد اقتصادی را تقویت کنیم تا منابع به سمت بخش مولد اقتصادی بازار طلا، ارز، خودرو و مسکن حرکت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به روند بررسی ایرادات شورای نگهبان در این طرح گفت: در طی مسیر تصویب طرح مالیات بر سوداگری سه طرح دیگر تصویب و ابلاغ شد که بر محتوا و متن طرح مالیات بر سوداگری تأثیر می‌گذارد لذا باید طرح اصلاح می‌شد.

پورابراهیمی در پایان تاکید کرد: قانون مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات در بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند و اینکه می‌توانیم منابع اقتصادی را به سمت بازارهای مولد به جای بازارهای سوادگرانه انتقال دهیم.

دیگر خبرها

  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری