Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@17:29:36 GMT

ثبت روزانه ۳۱ هزار خودرو در کلانشهر تبریز

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۴۵۸۲

ثبت روزانه ۳۱ هزار خودرو در کلانشهر تبریز

مدیر عامل سامانه آذرپارک در نشست خبری معرفی سیستم کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای در جمع خبرنگاران افزود : هدف از ایجاد سامانه آذرپارک، توزیع عادلانه پارک خودرو در بین شهروندان است.

علیرضا میدانی بیان کرد : از دیگر اهداف این سامانه، کاهش سفرهای درون شهری و اختصاص درآمد حاصل برای ساخت پارکینگ می‌باشد .

وی ادامه داد : اواخر سال ۱۳۸۰، هیأت دولت طی ابلاغ به وزارت کشور، ایجاد سامانه پارک حاشیه‌ای را در دستور کار قرار داد که در سال ۹۴ دریافت هزینه‌ها به صورت الکترونیکی و به کارگیری پارکبانان پای کار آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدانی با اشاره بر آموزش جامعه شناسی، روانشناسی و فنی پارکبانان افزود : کلاس‌های تئوری و عملی به صورت مستمر در این راستا انجام گرفته است .

وی توضیح داد : سامانه آذرپارک در سال ۱۳۹۶ با مطالعات اولیه و آسیب‌شناسی‌های انجام گرفته، اصلاحات لازم برای ساخت یک اپلیکیشن با تیم فنی و بومی اقدام شد تا سامانه آذرپارک به صورت مدیریت کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای انجام گرفت که در سال ۹۷ به صورت پایلوت آغاز گردید که نتایج خوبی نیز به دست آمد.

وی افزود : در سال ۹۸، قراداد این سامانه منعقد شده است که تلاش بر این است که خدمات ارزش افزوده نیز در این سامانه لحاظ شود.

مدیر عامل سامانه آذرپارک با اشاره بر فعالیت ۱۵۵ نیروی فعال پارکبان در سطح کلانشهر تبریز ادامه داد : در حال حاضر نزدیک بر ۲۰۰ پارکبان به صورت تمام شیفت، مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد : قرارداد ابلاغ شده در تیر ماه سال جاری با عنایت خداوند در مرداد ماه، فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد و مدت قراداد این شرکت، ۵ ساله می‌باشد .

میدانی افزود : نیم ساعت اول پارک خودرو در این سامانه رایگان می‌باشد و پارکبانان امکان هیچگونه دستکاری در ثبت، خروج و حتی هزینه‌ پارک خودروها ندارند.

وی با اشاره بر اینکه تمامی پارکبانان از سوی این شرکت بیمه می‌شوند ادامه داد : نزدیک بر ۲۰ نفر تحت کمیته امداد و هم چنین ۱۰ نفر تحت نظر بهزیستی نیز  برای فعالیت در این سامانه جذب شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه هزینه یک ساعت پارک خودرو، ۱۳۱۰ تومان می‌باشد ادامه داد : کل درآمد ناخالص، ماهانه ۹۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود که ۳۵ درصد به سازمان شهرداری داده می‌شود که مابقی نیز مربوط به شرکت می‌باشد .

میدانی در ادامه افزود : نزدیک بر ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، حقوق کارگران می‌باشد که ۱۱۰ میلیون نیز هزینه بیمه پارکبانان است که از طریق این شرکت پرداخت می‌شود. 

وی افزود : درآمدزایی این پروژه طی ۳۰ روز انجام گرفته است که ضمانت اجرایی طبق مصوبه ماده ۱۵ تبصره ۱ و ۲، بر عهده نیروی انتظامی است و هر گونه عدم پرداخت هزینه پارک خودرو به منزله توقف خودرو بوده و مبلغ ۲۰ هزار تومان نیز به عنوان جریمه در نظر گرفته می‌شود.

مدیر فنی سامانه آذرپارک با تأکید بر راه اندازی این شرکت در سال ۱۳۸۸ افزود : این شرکت حضور فعالی در ارائه خدمات ترافیکی و شهری داشته است .

بابک میدانی بیان کرد : این سامانه در کشورهای اروپایی و استانبول به نام سامانه ایست پارک وجود دارد که برای ارائه خدمات نیز از این شرکت درخواست کرده‌اند.

وی افزود : در این سامانه نیز ظرفیت‌های خالی پارک خودروها نشان داده می‌شود و هم چنین راه اندازی کارواش سیار برای روشویی خودروها از طریق مواد نانو و بخارشو از دیگر اقدامات صورت گرفته از طریق این سامانه می‌باشد. 

میدانی با تأکید بر وجود ۴۴۰۰ جایگاه در کلانشهر تبریز بیان کرد : روزانه ۳۱ هزار ثبت پارک خودرو در سطح شهر انجام شده و ۴۰ هزار کاربر نیز از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد : پارکبانان از ساعت ۸:۳۰ مشغول فعالیت شده و موظف هستند تا پایان ساعت ۹، به شهروندان ارائه خدمات دهند.

میدانی بیان کرد : شهروندان می‌توانند از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۴۴۰۸۸، از سامانه آذرپارک استفاده کنند.

وی گفت : سامانه آذرپارک به دو صورت آنلاین و با در نظر گرفتن قطعی اینترنت، برای اولین بار در کشور، به صورت آف لاین نیز وجود دارد.

میدانی در پایان در رابطه با شارژهای باقی مانده در کلیدها که اکنون به یکی از اصلی‌ترین دغدغه مردم تبدیل شده است افزود : این شرکت حاضر به همکاری با شهرداری برای رفع این مشکل می‌باشد .

کد خبر 4800546

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز پارکبان ترافیک بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام تعطیلی مدارس بارش برف گرگان قزوین مجلس شورای اسلامی یاسوج شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند هفته پژوهش بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فرج نیا با اشاره به فرا رسیدن ایام مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به منظور برگزار هرچه باشکوه‌تر انتخابات، تمامی همکاران شرکت توزیع نیروی برق تبریز در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: با توجه به برگزاری الکترونیکی انتخابات در مرحله دوم، همچون دوره‌های گذشته به منظور تأمین برق پایدار شعبات اخذ رأی همکاران این شرکت ضمن تعامل با سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها، تمهیدات لازم برای ایجاد زمینه و زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر و پر شورتر انتخابات انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز خاطرنشان کرد: هدف صنعت برق حضور گسترده و بدون دغدغه مردم همیشه در صحنه پای صندوق‌های رأی گیری است.

فرج نیا با اشاره به نصب بنرهای تبلیغاتی ناامن در برخی نقاط شهر ادامه داد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث از مسئولین ستادها و نمایندگان نامزدها خواهشمند است از نصب نا ایمن بنرهای تبلیغاتی روی تیرهای برق و درحریم شبکه‌های برق خودداری کنند.

کد خبر 6097852

دیگر خبرها

  • احداث سرویس بهداشتی در پارک حجاج تبریز
  • احداث سرویس بهداشتی پارک حجاج تبریز
  • واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • تکمیل سیستم روشنایی ضلع شرقی پارک باغشمال تبریز
  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز
  • اولین واکنش رسمی به خرید پرسپولیس توسط بانک شهر
  • چرا در تهران قدیم خودرو‌ها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • واژگونی خودرو پراید در محور ارومیه تبریز ۴ مصدوم بر جای گذاشت