Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@03:39:47 GMT

ساختمان شش طبقه خرمشهر فراموش نشود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۶۴۱۴

ساختمان شش طبقه خرمشهر فراموش نشود

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، ساختمان ۶ طبقه خرمشهر، ساختمانی با اوضاع بسیار بد است که ساکنانش هر روز با یک خبر جدید به ترس و دلهره می‌افتند، یک روز خبر جابه جایی به ناکجا آباد روز دیگر خبر تخریب ساختمان.

این ساختمان ۶ طبقه در سال ۱۳۵۹ توسط یک مهندس ایرانی ساخته شده است که در زمان خود یک آسمان خراش مجهز محسوب می‌شد و از تجهیزاتی، چون آسانسور برخوردار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز همین ساختمان فرسوده محلی برای زندگی ۴۸ خانوار شده که بخش اعظم آن‌ها افراد بی بضاعت و زنان سرپرست خانوار هستند.

یکی از ساکنان ساختمان ۶ طبقه، که به همراه همسر و فرزندانش در این ساختمان زندگی می کند، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، گفت: "وضعیت فاضلاب، نبود بهداشت، امنیت و شرایط نامناسب، زندگی را برایمان سخت‌تر می کند. اغلب خانواده‌هایی که اینجا زندگی می کنند توان تهیه مسکن مستقل را ندارند و از سر ناچاری در ساختمان ۶ طبقه زندگی می کنند."

یکی دیگر از ساکنان ساختمان ۶ طبقه، به ما از نگرانی هایش گفت: "هر شب با خوف و وحشت می خوابیم که مبادا سقف خانه ریزش کند. جان فرزندمان بر اثر ناایمنی ساختمان در خطر است. بار‌ها مسئولان شهر به این ساختمان آمدند و قول دادند که مشکلات ما را پیگیری کنند و نسبت به تامین مسکن به ما کمک کنند. اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است."

 

با رسیدن فصل سرما بارندگی‌ها و رطوبت، سقف این ساختمان سست‌تر می شود و هر آن ممکن است حادثه پلاسکوی دیگری را شاهد باشیم.

منوچهر تبریزی معاون عملیات سازمان آتش نشانی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، تخلیه هرچه سریع‌تر این ساختمان را ضروری دانست و گفت: "احتمال ریزش ساختمان زیاد است و درصورت ریزش این ملک فرسوده که قدمت آن به سال‌ها پیش باز می گردد، با تلفات زیادی روبه رو خواهیم شد. از این رو برای تخریب هرچه سریع‌تر ساختمان ۶ طبقه باید اقدام شود."

او همچنین گفت: "بار‌ها طی تماس تلفنی شهروندان و ساکنان، برای مشکلات این ساختمان عملیات انجام دادیم و به برطرف کردن موقتی مشکل پرداختیم. اما سیستم آب و فاضلاب و برق ساختمان به شدت فرسوده است و هرلحظه امکان وقوع حادثه‌ای ناگوار وجود دارد."

تبریزی تصریح کرد: "فاضلاب تمام ساختمان در طبقه همکف ریخته می شود و پایه‌های این ساختمان به همین دلیل کاملا فرسوده شده و کاملا ضعیف است."

او افزود: "به دلیل عدم وجود حفاظ نرده‌ای لازم در طبقات فوقانی، یکی از کودکان ساختمان از طبقه دوم ساختمان به پایین سقوط کرد که با اقدام به موقع آتش نشانی خرمشهر، کودک حادثه دیده از مرگ حتمی نجات پیدا کرد."

کلاف سردرگم ساختمان ۶ طبقه در دست مسئولین مربوطه

موعود شمخانی معاون عمران سازمان منطقه آزاد اروند، در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، وضعیت ساختمان ۶ طبقه خرمشهر را که در پی بارندگی‌های اخیر سقف یکی از واحد‌های طبقه‌ی پنجم آن ریزش کرده است، اینگونه شرح داد: "از آنجایی که ساختمان ۶ طبقه دارای بافت فرسوده می‌باشد امکان بازسازی و بهسازی آن برای گذراندن زندگی وجود ندارد؛ و همین امر باعث شد که جلساتی با این خانواده‌ها داشته باشیم و آنان را مجاب به جابجایی کنیم."

او افزود: "در ابتدا قرار شد با توجه به اینکه پروژه مسکن مهر خرمشهر هنوز ناتمام باقی مانده بود، برای این عزیزان ۴۸ واحد مسکن مهر در شهرستان آبادان تهیه کنیم. رایزنی‌های لازم با ادارات مربوطه انجام شد و خانه‌های مورد نظر تامین شد، اما ساکنین مجتمع حاضر به جابجایی و رفتن به آبادان نبودند و دلیل شان هم دوری نسبت به شغل شان و مدارس فرزندانشان بود. به همین دلیل ناچار شدیم ۴۸ واحد از مسکن مهر خرمشهر به ساکنان این ساختمان اختصاص دهیم."

شمخانی با بیان اینکه ۷۵ درصد  واحد‌های مسکن مهر ساخته شده و رو به تکمیل است، افزود: "بخش زیادی از هزینه خرید واحد‌ها را سازمان منطقه آزاد اروند پرداخت کرده و مبلغی را هم ساکنان آن به صورت اقساطی پرداخت خواهند کرد. همچنین پیش بینی می شود تا قبل از عید، این عزیزان بتوانند در منازل خود مستقر شوند."

عزیز ساعدی سرپرست شهرداری خرمشهر نیز در این باره گفت: "پس از تحویل و اسکان یافتن اهالی ساختمان ۶ طبقه توسط سازمان منطقه آزاد اروند در واحد‌های مسکن مهر خرمشهر، پروژه تخریب این ساختمان توسط شهرداری انجام می گیرد."

او با بیان اینکه معضل ساختمان ۶ طبقه ماجرای جدیدی نیست، گفت: "علت اینکه تاکنون این ساختمان تخلیه نشده، مخالفت ساکنان این ساختمان است و ماجرا از آنجا شروع می شود که قرار بود با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، ۴۸ واحد از مسکن مهر آبادان به آن‌ها اعطا شود. اما اهالی ساختمان ۶طبقه قبول نکردند."

حالا باید دید آیا واقعا واحدها تا عید آماده و تحویل خواهند شد یا این معضل ادامه خواهد داشت.

گزارشی از راضیه حمید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساختمان مسکونی آتش نشانی منطقه آزاد اروند مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۳۰ درجه را نشان می‌دهد که هم دما با دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۳۷ درصد و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۳ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر یک متر بر ثانیه و چهار کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی هشتم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی هفتم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر