Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون وزیر ‌و رییس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به مشکل حاشیه‌نشینی و معضلات اجتماعی در این مناطق از استان؛ گفت: برای رفع معضلات اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای استان باید یک جریان عمومی شکل بگیرد و تلاش شود از ظرفیت همه سمن‌ها و موسسات خیریه‌ استفاده شود.

معاون وزیر ‌و رییس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به مشکل حاشیه‌نشینی و معضلات اجتماعی در این مناطق از استان؛ گفت: برای رفع معضلات اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای استان باید یک جریان عمومی شکل بگیرد و تلاش شود از ظرفیت همه سمن‌ها و موسسات خیریه‌ استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، تقی‌رستم‌وندی در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان که شامگاه سه شنبه در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد با بیان اینکه در بحث ساماندهی حاشیه‌نشینی در استان اقدامات خوبی در حال انجام است، اظهار کرد: متاسفانه در استان، به دلیل گذر زمان و عدم ریشه‌یابی ایجاد مسائل، با انباشتی از مسائل مواجه هستیم که برای حل مشکلات استان باید برنامه ملی تدوین شود و برنامه های استان در مجامع ملی به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه از استاندار برای طرح مسائل اجتماعی استان در شورای اجتماعی کشور دعوت خواهیم کرد، ادامه داد: مشارکت مراکز علمی و پژوهشگران و تجربه مدیران می‌تواند به عنوان پشتوانه یک برنامه مناسب برای حل معضلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد و باید در این برنامه با اولویت قرار دادن موقعیت هایی مانند حاشیه‌نشینی که نیاز به توجه دارد و اقشار آسیب پذیر مانند زنان کودکان و نوجوانان و همچنین سایر موضوعات اولویت دار مانند اعتیاد، طلاق و مسائل اخلاقی، در این برنامه لحاظ شود و یک برنامه با برش استانی برای طرح در مجامع ملی تهیه تا ضمانت اجرایی داشته باشد.

 معاون وزیر کشور افزود: حجم مشکلات استان بسیار زیاد است و حل این مشکلات به تنهایی در توان استان نیست بنابراین باید اقدامات ملی را به استان گره بزنیم و برای حل مشکلات استانی در قالب یک برنامه ملی به آن توجه و عمل شود.

رستم وندی ایجاد جریان عمومی برای مشارکت در حل مسائل حاشیه نشینی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تلاش شود از ظرفیت همه سمن ها و خیریه ها برای رفع مشکلات حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی در این مناطق استفاده شود.

وی تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت شبکه ملی نیکوکاری، استفاده از تسهیلگران و پیشگامان توسعه اجتماعی، دانشجویان، اساتیدو دانشگاهیان در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم است و گروه‌های جهادی و دیگر سازمان ها مانند بنیاد مستضعفان و بسیج نیز علاوه بر محرومیت زدایی و ارائه خدمات در روستاها، در محلات حاشیه نشین شهرها نیز خدمات ارایه دهند.

 رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات و معضلات و رفتارهای نامناسب اجتماعی ناشی از رواج فرهنگ های غلط در جامعه است؛ اضافه کرد: متاسفانه نگرش به سیستان و بلوچستان نگرش خوب و مثبتی نیست لذا باید با ایجاد قرارگاه رسانه‌ای برای تغییر دیدگاه ها و نگرش های منفی نسبت به استان تلاش کرد و برای جلب مشارکت و رفتار سازی اجتماعی با استفاده از فعالیت های رسانه ای و با هدف فرهنگ سازی همت گمارد.

رستم وندی نقش آموزش و پرورش و شبکه مدارس، شبکه سلامت، معلمان، مساجد و روحانیون و متنفذین اجتماعی را در کاهش آسیب های اجتماعی مهم برشمرد.

 معاون وزیر کشور در پایان با بیان اینکه بودجه آسیب‌های اجتماعی هنوز به سازمان امور اجتماعی کشور نرسیده است گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان در صدر اولویت های اجتماعی و اعتبارات آسیب های اجتماعی هستند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بانوان الگو و نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه هستند و باید در راستای ترویج و تقویت فرهنگ، اعتماد به موفقیت زنان در مدیریت و فعالیت‌های صنفی جامعه تلاش کرد و در این راه بیان عملکرد خوب آنان در عرصه‌های مدیریتی ضروری به نظر می رسد.

خلیل‌احمد سلامی امروز شنبه در اولین جلسه کمیته بانوان و خانواده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای تکریم قشرهای مختلف جامعه کار و تولید بعنوان جهادگران عرصه تلاش و خودکفایی است.

وی به نقش مهم بانوان در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: بدون مشارکت جدی بانوان در عرصه های مختلف، توسعه پایدار محقق نمی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: زمینه‌های مشارکت بیشتر بانوان در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی فراهم است و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود از آنها حمایت می‌شود.

سلامی همچنین از حمایت مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان از بانوان کارآفرین خبر داد و افزود: زنان و دختران این استان بواسطه فرهنگ و پیشینه تاریخی مستحکم، از توانمندی‌هایی برخوردار هستند که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد و حمایت شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان هم در این جلسه اظهار کرد: تشکیل هیئت اندیشه ورز متشکل از بانوان عضو تشکل‌های کارگری و کارآفرینان می‌تواند در پیگیری مسائل این قشر پر تلاش و اثرگذار مهم باشد.

زهرا ابراهیمی گفت: طی سال‌های اخیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تلاش کرده است با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت‌هایی را از بانوان این خطه انجام دهد.

وی افزود: حضور بانوان استان در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین‌المللی، برگزاری همایش و نشست های تخصصی با زنان تاثیر گذار و تقویت کمیته های بانوان دستگاههای اجرایی از جمله برنامه های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

در پایان این نشست از بانوان نماینده تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و همچنین مشاور امور بانوان دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان