Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: پیامک ارسالی با مضمون «دستگاه تلفن شما قانونی است، ولی فعال نشده و برای جلوگیری از قطع شدن شبکه موبایل تا ۲۴ ساعت جهت فعال سازی اقدام نماید» جعلی و ترفند جدید سودجویان برای کلاهبرداری اینترنتی است. تاریخ انتشار: 17:26 - 27 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۸۲۸۵

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،سرهنگ رامین پاشایی افزود: کلاهبرداران در ترفند جدید با ارسال پیامک به گوشی‌های تلفن همراه با پوشش نام اینترنتی «سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی وزارت صنعت به آدرس hamta.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ntsw.ir» برای جلب اعتماد مردم خود را «hamta.cc» معرفی کرده اند.

وی با بیان اینکه پیامک مذکور از طریق شماره ۱۰۰۰۶۰۰۶۰۰ به تلفن‌های همراه ارسال شده وجه قانونی ندارد، تصریح کرد: در پیامک ارسالی، از گیرندگان پیام خواسته شده به منظور جلوگیری از قطع شبکه موبایل، ظرف ۲۴ ساعت جهت فعال سازی با ارسال کننده پیام ارتباط برقرار کنند.

سرهنگ پاشایی اظهار داشت: افراد سوجو و مجرمان سایبری مانیتورینگ قویی دارند و فضایی رسانه‌ای و جریانات کشور را به خوبی رصد کرده و هر موضوعی که بخشی از آن به مردم مربوط شود را بررسی و برای آن بستر مجرمانه فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: این کلاهبردار دیوار را شناسایی کنید + عکس

وی افزود: این افراد در مجموع برای رسیدن به اهداف خود و کلاهبرداری از مردم، از تهدید، ترغیب، تشویش استفاده می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: یکی از ترفند‌های مجرمان اینترنتی تهدید است که در این روش افراد فرصت طلب و سودجو سعی می‌کنند مخاطبان را به قطع یارانه، قطع تلفن یا حذف برخی خدمات دیگر تهدید کنند.

سرهنگ پاشایی افزود: ترغیب مخاطبان به وعده‌های دریافت ارائه خدمات رایگان یا حتی شرکت در قرعه کشی با جایزه‌های چشمگیر نیز از دیگر ترفند‌های مجرمان اینترنتی برای جذب مخاطبان است.

معاون پلیس فتا گفت: این مجرمان با ترفندی دیگر و با ایجاد تشویش به دنبال درگیر کردن ذهن مخاطبان برای دسترسی به اطلاعات فردی و بانکی آن‌ها هستند که مردم باید با درایت و بدون هیچگونه عجله در تصمیم گیری، با مراجعه به سامانه‌های معتبر ملی یا تماس با دستگاه‌های مربوطه نقشه آن‌ها را خنثی کنند.

از صبح امروز (چهارشنبه) پیامکی با مضمون «مشترک گرامی، دستگاه تلفن شما قانونی است، ولی فعال نشده برای جلوگیری از قطع شدن شبکه موبایل تا ۲۴ ساعت جهت فعالسازی اقدام نمایید» hamta.cc - ارسال شده از شماره ۱۰۰۰۶۰۰۶۰۰» به تلفن‌های همراه شهروندان ارسال شده است.

برخی شهروندان دریافت کننده این پیامک در تماس تلفنی با ایرنا، خواستار پیگیری این موضوع شدند.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کلاهبرداران پلیس کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد

به گزارش تابناک، سردار محمدیان فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه بازسازی صحنه کتک زدن مردم در اتوبوس در جمع خبرنگاران به مجرمان هشدار داد که پلیس همواره با اشراف اطلاعاتی و تجهیزات فنی و نیروی انسانی در صحنه بوده و با مجرمان برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: از شهروندی که فیلم ضرب و شتم مردم در اتوبوس را تهیه و مستندسازی کرد تشکر می‌کنم؛ صحنه دلخراشی بود، اما تجربه و توان پلیس موجب دستگیری این شرور شد و مأموران ما پنج تا ۶ روز بعد از این حادثه هویت متهم را شناسایی کردند.

وی گفت: این متهم به یکی از استان‌های غربی کشور متواری شده و در یکی از روستا‌ها مخفی شده بود که همکارانم با اشراف اطلاعاتی او را دستگیر کردند؛ متهم به هنگام دستگیری با ماموران هم درگیر شد.

سردار محمدیان با هشدار به مجرمان تاکید کرد که پلیس توان و تجهیزات لازم را دارد و از این صحنه‌ها به سادگی نمی‌گذرد و با هماهنگی دستگاه قضایی مجازات سنگینی برای این افراد در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه دادستان تهران هم پیگیر این پرونده بود تا زودتر دادگاه این فرد برگزار شود، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص سابقه‌دار بودن متهم اعلام کرد: این فرد سابقه دار بوده و همدست هم دارد.

دیگر خبرها

  • ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان