Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از آمریکا به عنوان میزبان مقر این سازمان خواست محدودیت‌ها علیه دیپلمات‌های ایران را رفع کند. 

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، در این قطعنامه علاوه بر این عدم صدور روادید برای دیپلمات‌های روسیه هم محکوم شده است. 

دولت آمریکا از تابستان سال جاری محدودیت‌های شدیدی برای تردید دیپلمات‌ها و وزرای ایرانی هنگام حضور در آمریکا اعمال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

واشنگتن تردد مقام‌های ایران را به محدوده اطراف مقر سازمان ملل متحد در نیویورک محدود کرده است. 

این قطعنامه که توسط قبرس تهیه شده به اتفاق آرا به تصویب رسید. قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل، بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت الزام‌آور نیستند اما وزن سیاسی دارند. 

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌های آگاه گزارش داده با آنکه در متن این قطعنامه اشاره‌ای به نام هیچ کشوری نشده، هدف آن مخالفت با محدودیت‌های وضع‌شده علیه تردد دیپلمات‌های ایران یا عدم صدور روادید برای هیئت روسیه بوده است. 

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران چند ماه پیش که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی در نیویورک حضور داشت نتوانست از نماینده وقت ایران در سازمان ملل که در بیمارستان بستری بود عیادت کند. 

«دیمیتری پولیانسکی» از اعضای نمایندگی روسیه در سازمان ملل چندی پیش اعلام کرد روسیه با توجه به کارشکنی آمریکا در صدور روادید برای هیئت نمایندگی این کشور پیشنهاد انتقال جلسات کمیته نخست سازمان ملل به وین یا ژنو را در سال ۲۰۲۰ داده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد

یک دیپلمات ارشد ایرانی گفت: نباید اجازه داد جریان صهیونیستی مسلط بر رسانه‌های بین المللی بتواند همگام با پلیس و امنیتی‌ها جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین را سرکوب کند.

به گزارش ایسنا، «سید رسول موسوی» مدیر کل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین و غزه در آمریکا و فرانسه و دیگر کشورهای غربی را باید جدی گرفت. فراموش نکنیم که جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد. نباید اجازه داد جریان صهیونیستی مسلط بر رسانه های بین المللی بتواند همگام با پلیس و امنیتی ها این جنبش را سرکوب کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند