Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت الله جمالی پور صبح پنجشنبه در هشتمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان که با حضور سعید شیرکوند معاون هماهنگی اقتصادی معاون اول رئیس جمهور، میثم زالی دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید و جمعی از مدیران استانی در محل سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان از نگاه بیرونی دارای یک اقتصاد پویا و برخوردار است اما در داخل با سرابی مواجهیم که نه پول و سرمایه‌ای هست و نه نگاه واقعی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: البته ظرفیت‌های بی نظیری داریم که ثروت است که اگر درست بهره برداری شود هم به استان و هم کشور می‌تواند کمک کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: نوع رفتار با صنعت استان مطلوب نیست و صنایعی وارد شده که در افق با بحران مواجه می‌شوند مانند اصفهان که صنایع فولاد دارد به محیط زیست آنجا لطمه می‌زند و زاینده رود را از بین برده است.

جمالی پور اظهار داشت: در قزوین هم اتفاق اصفهان محتمل است رخ دهد، باید طرفیت صنعتی استان به ما کمک کند و سند آمایش واقعی شود تا در یک ۱۰۰ سال آینده صنایع ایجاد شده به ما آسیب نرساند استان به ما لطمه نزند.

وی بیان کرد: در انتقال آب الموت رود مشکل داریم لذا باید به فرصت‌های جدید فکر کنیم و با محیط زیست و اقلیم خود را هماهنگ کنیم به همین دلیل پیگیر هستیم تا سند آمایش مطابق اقلیم باشد و به سمت صنایع قطعه سازی و پوشاک به جای فولاد برویم.

استاندار قزوین تصریح کرد: در کشاورزی باید کارهای جدی صورت گیرد و از تجارب دیگر کشورها در عرصه کشاورزی استفاده کرده و منابع را مدیریت کنیم و صنایع کشاورزی در این مسیر هدایت شود.

وی بیان کرد: کشاورزی غرقابی منطقی نیست و دشت قزوین را تهدید می‌کند و اولویت ما استفاده از آبیاری نوین است و یک شهرک گلخانه‌ای نوین را طراحی کرده ایم تا این ظرفیت فعال‌تر شود زیرا در حال حاضر ۹۰ درصد آب در کشاورزی مصرف می‌شود که بازده پایین است که با اولویت به آن خواهیم پرداخت.

جمالی پور اظهار داشت: در استان ظرفیت گردشگری خوبی داریم طبیعت پر جاذبه است که می‌تواند استفاده شود و قزوین را از یک استان گذری به مقصد گردشگری و اقامتی تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: در استان قزوین چالش‌هایی داریم که باید برای رفع آن اقدام کنیم الان با شرایط سختی مواجهیم و در برخی نقاط بحران داریم و شهرستان آبیک در آستانه یک بحران آبی است و باید کمک کنیم آب شهرستان تأمین شود و زیبنده نیست با تانکر به مردم آب رسانی کنیم و این طرح با اولویت در دولت بررسی شود.

استاندار قزوین یادآور شد: خط قرمز ما وعده‌های رئیس جمهور است و چون همه ما رصد می‌شویم، موظفیم به تعهد دولت عمل کنیم و این آب شرب باید تأمین شود از صندوق توسعه ملی. تهاتر نفت فرقی نمی‌کند و اگر به دولت قبل ایراد گرفتیم قرار نیست ما هم خلف وعده کنیم چون برخی قول‌ها با معیشت مردم ارتباط دارد.

وی اظهار داشت: چند سد ما که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد انتظار داریم کمک کنید تا تکمیل شود البته، بخشی از مشکلات ما بوروکراسی اداری است و تداخل وظایف و رقابت دستگاه‌ها وقت ما را گرفته و بازدارنده است.

استاندار قزوین یادآور شد: ادغام شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری کار خوبی است، چرا این همه سازمان داریم و کارها معطل می‌ماند و امروز برای اجرای طرح‌های فاضلاب سرمایه گذار داریم اما موانع زیاد است و کارها معطل می‌ماند.

جمالی پور افزود: در خصوص مترو که مصوبه دولت است ما هم دنبال قطار سریع السیر هستیم که یک راه کاهش آلودگی هواست و پیشنهاد می‌کنیم پایانه غرب تهران به استان قزوین منتقل شود و با دو خطه شدن راه آهن قزوین به تهران و ریل باس می‌توان مسیر تهران را به ۴۵ دقیقه رساند و به پویایی اقتصاد استان و کاهش ترافیک کمک کرد.

وی بیان کرد: در شهرک صنعتی کاسپین با قانون هوای پاک شعاع ۱۲۰ کیلومتری به صورت هوایی محاسبه شد و ما سه کیلومتر کم داریم و صنایع ما دچار مشکل شده اند در حالی که از زمان صدور تأسیس باید اعمال شود پروانه تأسیس مورد استناد است و حقوق مکتسبه مهم است شاید تولید چند سال طول بکشد.

استاندار قزوین تصریح کرد: ۳ واحد بحرانی داریم شامل کنتور سازی، آپاداناسرام و برلیان که میلیاردها تومان سرمایه گداری شده اما حدود ۱۵ سال است متوقف شده و تعطیل شده که آن را خیانت می‌دانیم.

وی گفت: در تخت بیمارستانی با چالش مواجهیم و بیمارستان ۷۰۰ تخت حدود ۲۰ درصد پیشرفت دارد که بحران کمبود تخت داریم که باید کمک کنیم تکمیل شود.

کد خبر 4802058

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین اقتصاد مقاومتی بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام تعطیلی مدارس گرگان بارش برف قزوین شهرکرد یاسوج بیرجند بارش باران هفته پژوهش مجلس شورای اسلامی صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانا و همان چالش قدیمی: زمین‌های‌علی‌آباد!

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، الیاس طهماسبی | شرکت بیمه دانا چندین سال است که با چالش اراضی موسوم به زمین‌های علی‌آباد مواجه گردیده و در طی این سال‌ها، موارد مختلفی را پشت سر گذاشته که تیم تحریریه نبض بورس نیز در گزارش ۱۷ آذرماه ۱۴۰۲ به بررسی آن پرداخت؛ حال خبر جدیدی پیرامون این ماجرا از سازمان برنامه و بودجه به گوش می‌رسد! ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J1X

دیگر خبرها

  • چالش‌های معماری و شهرسازی ایران
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • چالش های هویت فردی «نسل زد» و الگوی فاطمی بررسی می شود
  • فیلم/ وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • دانا و همان چالش قدیمی: زمین‌های‌علی‌آباد!
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • عالیشاه نیازمند یک بازگشت باشکوه
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر