Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@21:37:08 GMT

کلاهبرداران اینترنتی در کمین خریداران شب یلدا

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۴۰۶۴

کلاهبرداران اینترنتی در کمین خریداران شب یلدا

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: افراد سودجو با استفاده از ترفند های جذاب تبلیغاتی تلاش می‌کنند تا خریداران و کاربران اینترنتی را به سمت لینک های جعلی خود هدایت نموده تا بتوانند به اهداف مجرمانه دست یابند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد اقبالی رئیس پلیس فتا استان البرز صبح پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سودجویی افراد کلاهبردار در ایام خاصی مانند شب یلدا گفت: افراد سودجو با استفاده از ترفند های جذاب  تبلیغاتی مانند معرفی اجناس ارزان تلاش می‌کنند تا خریداران و کاربران اینترنتی را که از آگاهی لازم در این زمینه برخوردار نیستند به سمت لینک های جعلی خود هدایت نموده تا بتوانند به اهداف مجرمانه دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقبالی ادامه داد:  آگاهی کاربران از نحوه استفاده  از کارت های بانکی و فضای اینترنتی در انجام  عملیات رمزگذاری می‌تواند به پیشگیری از مشکلات دراین فضا کمک کند.

وی گفت: خریداران دقت داشته باشند تا در هنگام خرید رمز کارت بانکی‌شان خن رمز را وارد کنند تا بخشی از زمینه های سوء استفاده کلاهبرداران بشود.

اقبالی افزود: کلاهبرداران با ترفند خاصی نظیر  ایجاد صفحات جعلی پرداخت های بانک و فروشگاه های مجازی جعلی  از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را  اخذ و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز  می‌کنند بنابراین مردم  هنگام پرداخت اینترنتی  از صحت و اصالت درگاه ها اطمینان حاصل کنند.

وی  اظهار داشت:  مردم  برای خریدهای مجازی قبل از هراقدام، از اصلی بودن صفحه سایت و آدرس اینترنتی مطمئن تا گرفتار درگاه های جعلی یا برداشت های غیرمجازنشوند.

وی  اظهار داشت:  مردم  برای خریدهای مجازی قبل از هراقدام، از اصلی بودن صفحه سایت و آدرس اینترنتی مطمئن تا گرفتار درگاه های جعلی یا برداشت های غیرمجازنشوند.

رئیس پلیس فتا استان البرز تاکید کرد که کاربران برای افزایش ضریب امنیتی و اطمینان خاطر از تراکنش های موجود در فضای حقیقی و مجازی به بانک مربوطه مراجعه و نسبت به فعال سازی رمز پویا (رمز یکبار مصرف شصت ثانیه ایی) اقدام نمایند چرا که می تواند از بخش قابل توجهی از تخلفات جلوگیری کند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس فتا استان البرز شب یلدا آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

به گزارش ایسنا، خبری با عنوان فعال شدن دهک ریاست جمهوری در فضای مجازی دقایقی است که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است، اما این خبر واقعیت نداشته و جعلی است و ایسنا نیز چنین خبری را منتشر نکرده است.

مردم از باز کردن این لینک خودداری کنند.

این برای چند بار است که سودجویان و کلاهبرداران به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان