Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:40:29 GMT

حوزه و دانشگاه به منزله مغز جامعه هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۷۵۱۹

حوزه و دانشگاه به منزله مغز جامعه هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر جامعه را به وجود انسان تشبیه کنیم، حوزه و دانشگاه به منزله مغز جامعه هستند و این دو، در تعامل و هماهنگی با یکدیگر است که خواهند توانست جامعه را راهنمایی و هدایت کنند.

محمدرضا پورمحمدی در دومین نشست علمی وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: در سال‌های اخیر حرکت‌های خوبی برای تکمیل ادبیات نظری وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شده و معتقدم که از مرحله تفاهم نظری در این زمینه عبور کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به نظریه سیستمی در روند توسعه، گفت: بر اساس این نظریه، توسعه جامعه یا هر پدیده دیگری، وابسته به هماهنگی تمام اجزای آن پدیده است و تنها در این صورت است که یک سیستم می‌تواند کارآمدی و کارایی داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بهترین مصداق کارکرد سیستمی، وجود انسان است، افزود: کارکرد صحیح انسان در گرو عملکرد صحیح مغز به عنوان مرکز کنترل بدن و هماهنگی نیمکره‌های راست و چپ آن است.

پورمحمدی با بیان اینکه در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه، از مرحله تفاهم نظری عبور کرده‌ایم، افزود: معتقدم که با وحدت، صمیمیت و همدلی ایجاد شده در 20 سال گذشته حتی به یک روش‌شناسی در این زمینه دست یافته‌ایم که دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها از موثرترین سازوکارهای آن بوده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی با دشمنان قرار داریم، گفت: در این شرایط حساس باید مدام بر روی وحدت تاکید کنیم.

وی با انتقاد از اظهارنظرها یا اقداماتی که موجب خدشه‌دار شدن وحدت و همدلی در کشور می‌شود، گفت: امروز استان آذربایجان شرقی در سایه وحدت، همدلی و هماهنگی مسئولان و همراهی مردم، از شرایط و حوادث سخت به سلامت عبور کرده است و نباید اجازه دهیم این وحدت و همدلی کمرنگ شود.

پورمحمدی افزود: در زلزله ماه گذشته در شهرستان‌های میانه و سراب، مدل بدیعی از مدیریت بحران در استان شکل گرفت و امروز در مدت کوتاهی که از این حادثه می‌گذرد بازسازی و بحث اسکان دائم زلزله‌زدگان آغاز شده است که این موفقیت نتیجه وحدت و همدلی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: در قضایای مربوط به اعتراض‌های مردمی نیز دشمنان خواب‌های زیادی برای تبریز و آذربایجان دیده بودند، اما باز هم در سایه وحدت و همدلی، شاهد اتفاق ناگواری در تبریز نبودیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه گفت: پشتیبانی از نیروهای نظامی و انتظامی را رسالت خود می‌دانیم؛ وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است و اگر هر اقدامی در فضای مجازی و سایر عرصه‌ها به وحدت آسیب بزند، دستگاه عدلیه با آن برخورد جدی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی عبدالهی بعدازظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت- در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: در دستگاه قضا اولین ملاک این است که در برابر ملت خاضعانه پاسخ دهیم.

وی افزود: قاضی اگر متکی به خدا، قرآن، اهل بیت و مقدسات نباشد، حتماً در قضاوتش ناعادلانه رفتار خواهد کرد بنابراین قضات بایستی همه امور و عملکرد خود را متکی به خدا بدانند؛ زیرا اگر لحظه‌ای از خدا و اهل بیت غفلت کنند دچار مشکل می‌شوند.

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه قضات وقت‌شناسی و انضباط را جدی بگیرند، گفت: قضات ما دقت کنند تا مردم معطل نشوند و حرمت و کرامت افراد را جدی بگیرند؛ بازداشت افراد باید آخرین حربه باشد و با تأمین قرار کمک کنیم حتی‌المقدور شخصی به بازداشتگاه و زندان نرود.

حجت‌الاسلام عبداللهی ادامه داد: قاضیان ما باید حریم، حرمت و کرامت افراد را حفظ کرده، اما در عین حال با اقتدار حکم صادر کنند و مبارزه با فساد را جدی بگیرند و بین هیچ یکی از طرفین دعوا تبعیض قائل نشوید.

وی با اشاره به لزوم جدی‌گرفتن امنیت روانی جامعه برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم گفت: با هر شخصی که امنیت روانی اجتماعی را خدشه‌دار می‌کند، به شدت برخورد شود و مهم نیست این خدشه در قالب بی‌عفتی، برپایی جلسات لهو و لعب، کلاهبرداری، توقف تولید و یا هر موضوع دیگری باشد

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه افزود: با هر چیزی که مدیریت جامعه و تولید را خدشه‌دار کند، مقابله می‌کنیم و پشتیبانی از نیروهای نظامی و انتظامی را رسالت خود می‌دانیم؛ وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است و اگر هر اقدامی در فضای مجازی و سایر عرصه‌ها به وحدت آسیب بزند، دستگاه عدلیه با آن برخورد جدی می‌کند.

حجت‌الاسلام عبداللهی ادامه داد: فرمان‌پذیری نسبت به ولایت و پایبندی به آرمان شهدا از اصول اساسی ما در دستگاه قضائی است و در برابر شخصی که در حریم ولایت خیانت کند، کوتاه نمی‌آییم. یادمان نرود که جمهوری اسلامی حرم است و باید از حریم این حرم دفاع کنیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات علی شعبانی رئیس کل سابق، حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا به‌عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان قزوین منصوب شد.

کد خبر 748871

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود