Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه شب یلدا و سرمای استخوان سوز مشهد راهی مسجد امام هادی(ع) می‌شوم جایی که مطلع عشق دو جوانان انقلابی و بسیجی است و می‌خواهند پیوندشان را در این مکان مقدس جشن بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یکی از مواردی که شاید در سال‌های اخیر به‌عنوان موضوعی مهم در جمهوری اسلامی ایران به آن توجه شده است و مقام معظم رهبری نیز تاکید فراوانی بر اجرای آن داشته‌اند، بحث سبک زندگی اسلامی و ایرانی است که به‌یقین از اهمیت فراوانی برای جامعه اسلامی و شیعی ایران برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو زوج جوان بسیجی با توکل بر خدا، پیروی از فرمایشات فرمانده کل قوا و ولی نعمتشان و توسل به امام مهربانی‌ها تصمیم گرفته‌اند تا به این حرف جامعه عمل پوشانده و زندگی خود را بر پایه و اساس زندگی ایرانی، اسلامی آغاز کنند.

مسجد امام هادی(ع) مطلع عشق دو زوج بسیجی

در آستانه شب یلدا و سرمای استخوان سوز مشهد راهی مسجد امام هادی(ع) می‌شوم جایی که مطلع عشق دو جوانان انقلابی و بسیجی است و می‌خواهند پیوندشان را در این مکان مقدس جشن بگیرند.

وارد مسجد که می‌شوم بی آنکه بپرسند که هستم به گرمی با من برخورد می‌کنند و به جایگاه یا بهتر بگویم صندلی‌های ساده مسجد هدایتم می‌کنند، مراسم در آستانه شروع شدن است، جوانان بسیجی با خوشحالی که از برق چشمانشان هویدا است، در حال چیندن صندلی‌ها هستند، برخی دیگر با بادکنک‌های رنگی در حال خاتمه تزئینات هستند.

در این مراسم خبری از مبلمان متنوع، گران قیمت و سفره عقدی با طرح‌های مدرن نیست، جالب این است که هیچ کس لباس فاخر نپوشیده و همگی در کمال سادگی و بی‌آلایشی حاضر شده‌اند.

مجری مراسم را با سلام و صلوات آغاز می‌کند، بعد از مداحی عروس و دامادها را به جایگاه ساده‌ای که با بادکنک، شرشره، گلدان و عکس‌های رهبران انقلاب و شهدا تزئین شده است جهت خواندن خطبه عقد دعوت می‌کند.

عاقد پس از خواندن شرایط ضمن عقد خطبه را جاری می‌کند، این دو زوج جوان وجه مشترک زیادی دارند به‌عنوان مثال مهریه‌شان ۱۴ سکه به نیت ۱۴معصوم و یک سفر زیارتی به سرزمین عشق است.

عروس‌ها با توکل بر خدا و اجازه از ریش سفیدان مجلس بله می‌گویند و حاضران یک صدا صلوات می‌خوانند و زوج‌های جوان حلقه‌های ساده خود را در دست یکدیگر می‌اندازند.

در این میان آقایی در گوشه‌ای از مراسم بی ساده اشک می‌ریخت و به جمعیت حاضر در مسجد نگاه می‌کرد، همین امر باعث شد به سراغش بروم تا با او گفت‌وگو کنم، ابتدا تمایلی به سخن گفتن نداشت اما بعد از اصرارهایم حاضر به گفت‌وگو شد.

از دلخندان که پدر یکی از عروس‌ها است می‌خواهم حالش را برایم توصیف کند که در جوابم می‌گوید: خیلی خوشحالم که دخترم امروز به سروسامان می‌رسد، برای یک پدر هیچ چیز زیباتر از مراسم عقد دخترش نیست.

او ادامه می‌دهد: دختر و دامادم تصمیم گرفتند که زندگی‌شان را ساده شروع کنند و اصلا حاضر نبودند فشاری بر خانواده‌ها بیاورند، دعای خیر منم پشت‌سرشان است، امیدوارم خیر ببینند و خداوند فرزندان صالحی را به آن‌ها عطا کند.

خانمی تقریبا کاملی که از آشنایان یکی از دامادها بود، از ابتدای مراسم برای عاقبت‌بخیری این دو زوج جوان دعا می‌کرد توجهم را جلب کرد و باعث شد تا سر گفت وگو را با او باز کنم.

هزینه‌های سنگین جوانان را از ازدواج فراری کرده است

نعیمی در پاسخ به این سؤال که نظرتان راجع به ازدواج‌های آسان چیست، گفت: خیلی با این کار موافق هستم، هزینه‌ها کمرشکن است و به همین دلیل متأسفانه خیلی از جوانان از ازدواج فراری هستند.

وی اضافه کرد: کار پسندیده این دو زوج باید الگوی تمام جوانان بسیجی و مؤمن قرار بگیرد، زیرا برگزاری مراسمات ساده و بدون از تجملات و اسراف به زندگی آن‌ها برکت می‌بخشد.

حضور صمیمی فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز در جمع سربازان بسیجی این محفل گرم را دلچسب‌تر کرده بود، چشم‌هایی که با شوق سردار را نظاره می‌کردند حاکی از این بود که حضور فرمانده‌شان مهر تأییدی به عمل ساده اما باشکوه آن‌ها زده بود و دلشان را از این تصمیم بزرگ قرص‌تر کرده بود.

مساجد محل مناسبی برای امر ازدواج هستند

فرمانده سپاه امام رضا‌(ع) در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد، گفت: متأسفانه سبک زندگی برخی از جوانان‌های امروز تحت تأثیر فرهنگ غلط غرب قرار گرفته‌ است و همگی باید به سبک زندگی ایرانی، اسلامی بازگردیم.

سردار یعقوبعلی نظری با بیان اینکه مساجد برای امر ازدواج محل مناسبی هستند، بیان کرد: مساجد محل تمام امور اجتماعی و منشأ خیر و برکت زیادی است.

وی افزود: امشب شاهد عقد دو جوان مؤمن انقلابی بودیم، وصالشان در این مکان مقدس را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم تمامی جوانان‌ها با پیروی از سبک زندگی اسلامی، ایرانی عاقبت بخیر شوند.

عشق بهانه‌ای برای آغاز قشنگترین فصل زندگی‌شان بود و اینک طعم شیرین وصال را در خانه خدا تجربه کردند، به قدری این مجلس ساده، بی‌ریا و لذت‌بخش بود که گویی فرشتگان آسمان هم در این محفل حضور داشتند، با اینکه دل کندن از این جمع سخت است خداحافظی می‌کنم و هنگام خروج از مسجد برای برآورده شدن آرزوهایشان آمین می‌گویم.

=================

گزارش از: حمیده طاهری

=================

انتهای‌پیام/ 70068 

منبع: فارس

کلیدواژه: مطلع عشق فرمانده سپاه امام رضا ع جوانان انقلابی ازدواج آسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند

۴۵ هزار فلسطینی امروز در حالی نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند که نیروهای رژیم اشغالگر قدس از ورود ده‌ها جوان فلسطینی به مسجد جلوگیری کردند و تعدادی از آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی رژیم اسرائیل موانع آهنی در برابر درهای مسجد الاقصی قرار داده بودند تا مانع ورود ده‌ها جوان به صحن مسجد الاقصی شوند و برخی از آنها را دستگیر کردند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین اضافه کرد: اقدامات سرکوب، ضرب و شتم، و جلوگیری از ورود آزادانه مسلمانان به مسجد الاقصی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفت که همزمان به هزاران شهرک‌نشین صهیونیست اجازه داده شد برای انجام مراسم تلمودی که همزمان با عید پسح یهودیان است به مسجد الاقصی وارد شوند.

نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل همزمان با آغاز جنگ علیه ساکنان غزه پس از عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر گذشته، تهاجمات و تجاوزات خود به مسجدالاقصی و فلسطینیان در کرانه باختری را افزایش داده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است